shift

معایب تبلیغات در روزنامه‌ها

معایب تبلیغات در روزنامه‌ها

عاطفه
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: معایب تبلیغ درروزنامه‌ , تبلیغ در روزنامه , رقابت در رسانه ها

 

روزنامه ها به لحاظ تاریخی نقش اساسی در رشد شهرها و جوامع کوچک ایفا کرده و محصولات، خدمات و کسب‌وکارها را از طریق تبلیغات به نمایش می‌گذارند. تبلیغات در روزنامه، بازارهای بزرگ بالقوه را در اختیار کسب‌وکارها قرار داده و گروه بزرگی از مشتریان خاص را با هزینه ثابت مورد هدف قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال آگهی وسایل ورزشی در بخش ورزشی روزنامه نمایش داده می‌شود.
 

رقابت در رسانه‌ها

روزنامه‌ها در حال رقابت بی‌امان با دیگر منابع اطلاعاتی مصرف‌کنندگان خود هستند. شبکه‌های تلویزیونی کابلی در حال پوشش همه‌جانبه 24 ساعته اخبار بوده و سایت‌ها و کانال‌های اینترنتی نیز اخبار را با کمترین اختلاف‌زمان ممکن بیان می کنند. در مقابل روزنامه ها باید اخبار و گزارش‌ها را در یک مهلت زمانی مشخص با حفظ تازگی و طراوت محتوا به نمایش بگذارند. به‌علاوه تمایل خوانندگان به خرید بخش خاصی از روزنامه‌ها سبب کاهش گردش کلی‌فروش روزنامه‌ها می‌شود.
 

بازار کم خوانندگان جوان

مصرف‌کنندگان جوان اغلب اخبار، اطلاعات، سرگرمی‌ها و حتی خرید خود را از طریق کامپیوتر یا ابزار الکتریکی قابل‌حمل به دست می‌آورند. این رسانه‌های الکتریکی همراه اغلب نیازهای جوانان را برطرف کرده و این گروه از مشتریان به‌ندرت تمایل به استفاده از روزنامه‌ها دارند. روزنامه‌نگار معروف قدیمی جیمز هاپسون امید چندانی به تغییر شرایط کنونی نداشت. در مارس 2010 هاپسون پی به بی‌میلی گروه بزرگی از مشتریان زیر 40 سال به خرید یا اشتراک روزنامه‌ها برد و پیش‌بینی کرد که روزنامه‌ها اکثراً توسط خوانندگان قدیمی خود خوانده خواهند شد.
 

عمر مفید کوتاه

تنوع روزنامه‌ها بسیار متفاوت است. از تولید متوسط و زیاد در شهرهای بزرگ گرفته تا روزنامه‌های جامعی که هفتگی یا دوماه یک‌بار چاپ می‌شوند. عمر مفید کوتاه تبلیغات روزنامه، به‌طور قابل‌توجهی توانایی هر تبلیغ برای رسیدن به مخاطبان هدف خود را محدود می‌کند. روزنامه‌های روزانه بخصوص تحت تأثیرند. به‌عنوان‌مثال خوانندگان ممکن است قبل از رفتن به محل کار خود یک نگاه گذرا به تیتر مقاله‌ها داشته باشند. اگر که خواننده روزنامه‌های روزانه را نخواند، تبلیغات که از ویژگی‌های منحصربه‌فرد روزنامه‌ها محسوب می‌شود در پایان روز منسوخ خواهد شد.
 

آگهی‌های درهم‌وبرهم

صفحات روزنامه‌ها اغلب مخلوطی از تبلیغات و محتوای مقاله‌ها می‌باشد. هرچند که برخی از صفحات به تبلیغات اختصاص داده‌شده‌اند. یک خواننده می‌تواند به یک صفحه کامل از یک تبلیغ توجه کند بدون اینکه دیگر تبلیغات برای به دست آوردن توجه او رقابت کنند. در مقابل تبلیغات متعدد در یک صفحه می‌تواند به آشفتگی بصری و انتقال پیام رقیب کمک کند. تبلیغ‌کنندگان بخصوص کسب‌وکارها با آگهی‌های کوچک یا بدون تصویر ریسک به خطر افتادن آگهی خود را می‌پذیرند چراکه مخاطبان اغلب به آگهی‌هایی با گرافیک بزرگ‌تر و جذاب‌تر توجه می‌کنند. همچنین خوانندگان با مشاهده تبلیغات متعدد ممکن است به‌صورت ناخودآگاه زمان کمتری را نسبت به تبلیغات فردی صرف کنند.
 

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو