shift

6 نکته درباره بایدها و نبایدهای چرخه عمر بازاریابی ایمیلی

6 نکته درباره بایدها و نبایدهای چرخه عمر بازاریابی ایمیلی

عاطفه
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: استراتژی بازاریابی ایمیل چیست , چگونه عمر بازاریابی ایمیل مارکتینگ را افزایش دهیم

 

درک چرخه عمر مشتری بدین معنی است که بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، انتظارات آن‌ها چیست و چگونه به بهترین نحو برآورده می‌شود؟ این همانند آغاز یک رابطه است، با صحبت اولیه شکل می‌گیرد و با نزدیکی مشتری و برند شما رشد می‌کند. بااین‌حال، چگونه می‌توانید این کار را با کمپین‌های بازاریابی ایمیلی و یا ایمیل‌های Transactional انجام دهید؟
اول‌ازهمه شما باید اصول چرخه عمر مشتری خود را بدانید. با ثبت‌نام آغاز می‌شود، سپس اولین خرید شروع می‌شود. برخی به مشتریان ثابت تبدیل می‌شوند، درحالی‌که دیگران گذری هستند. ایمیل بخشی کلیدی در فرآیند است، اگر بدانید چگونه آن را در مراحل مختلف چرخه بکار بگیرید.
درک انواع ایمیل برای هر مرحله
هر مرحله در چرخه عمر مشتری شما یک هدف خاص دارد؛ بنابراین مهم است که تمامی مراحل را برای تعیین نوع ارتباطی که برای تطابق با هر یک از آن‌ها مورداستفاده قرار گیرد، بیاموزیم. آن‌ها را به سه مرحله تقسیم می‌کنیم:

  • شروع - ایمیل‌های خوش‌آمد گویی، ثبت اطلاعات حساب کاربری؛
  • وسط- ایمیل فروش ویژه، تولد، معرفی محصولات جدید؛
  • پایان - ایمیل‌هایی مانند "دلتنگ شما هستیم" برای کاربران با تعامل کم

 

5 مرحله برای درک چرخه عمر مشتری

علاوه بر این سه مرحله پایه چرخه عمر مشتری، 5 مرحله وجود دارد که می‌تواند روند را به‌طور کامل برای شما خلاصه کند.


تقسیم‌بندی

هر مشتری دارای نیازهای و الگوهای رفتاری خود است؛ بنابراین، تهیه فیلترهای تقسیم‌بندی برای رسیدن به آن‌ها به‌طورقطع بسیار مهم است.


تشخیص

این‌جایی است که تیم فروش مشتریان را برای محصولات و خدمات جدید شرکت هدایت می‌کند. تقسیم‌بندی به جذب افراد مناسب کمک می‌کند تا استدلال‌های فروش را کارآمدتر کنند.


کسب درآمد

در این مرحله تیم بازاریابی از طریق ارائه پیشنهادات فروش و پیش‌فروش وارد رابطه خود با مشتریان جدید می‌شود. ایمیل‌ها با توجه به ترجیحات هر گروه ارسال می‌شوند.


نگهداری

نگهداری علاوه بر اینکه ارزان‌تر است، از خرید نیز اهمیت بیشتر یا برابری دارد. جالب‌ترین چیز در این مورد این است که مشتریان خودشان "هشدار می‌دهند" که چه زمانی باید حفظ شوند، با کاهش خرید و یا افزایش شکایات.


بازیابی

از دست دادن مشتریان برای هیچ‌کس خبر خوبی نیست، اما این اتفاق می‌افتد و گاهی اوقات آن‌قدر هم بد نیست. به‌این‌ترتیب، می‌توانید مشتریان خوب و بدتان را شناسایی کنید و تلاش‌های بازیابی خود را به سمت افرادی که ارزش پیشنهادات سفارشی را دارند، هدایت کنید.
شاید ایمیل‌ها و مفاهیم در حال حاضر برای شما آشنا باشند یا شاید نه صرف‌نظر از این ما به شما شش اقدامی که باید برای موفقیت در چرخه عمر خود مشتریان بکار بگیرید نشان می‌دهیم.


چه‌کاری برای چرخه حیات ایمیل خود انجام دهید؟

  1. کشف ابتکارات: فراتر از تخفیفات، سعی کنید اقداماتی مانند ارائه فرصت برای جاسوسی بر روی یک محصول که به‌زودی ارائه می‌شود، روش‌های تحویل جدید و مشاوره‌های سفارشی را امتحان کنید.
  2. بر روی موارد اورژانسی سرمایه‌گذاری کنید: به مصرف‌کنندگان پیشنهادات محدود، در حال منقضی شدن و یا کدهای تخفیف نمایش دهید، اگر آن‌ها خرید نکنند، این فرصت‌ها را از دست می‌دهند.
  3. نتایج را دنبال کنید: مطمئن شوید همه اطلاعات گزارش را دنبال می‌کنید، همچنین نرخ باز کردن و کلیک، برای ارزیابی تأثیر بر تبدیل‌ها و تعیین مراحل بعدی در چرخه عمر مشتری.

 

نبایدهای چرخه عمر ایمیل شما

  1. جلوگیری از هدف قرار دادن بیش‌ازحد: اگر تابه‌حال مخاطبان خود را هدف‌گذاری نکرده‌اید، از استفاده از تمام فیلترهای ممکن اجتناب کنید. با تست‌های کوچک شروع کنید و بر اساس اطلاعاتی که از آن‌ها جمع‌آوری می‌کنید، بهترین تقسیم‌بندی را تنظیم کنید.
  2. فرار از مفروضات: اجازه ندهید نظریه‌ها یا فرضیه‌ها قواعد استراتژی بازاریابی ایمیل شمارا تعیین کنند. چیزی که برای برخی از افراد کار می‌کند، ممکن است بر دیگران اثر نداشته باشد؛ بنابراین برای پیدا کردن بهترین راه، آزمایش کنید.
  3. بیش‌ازحد ارسال نکنید: حتی اگر برای شروع ارسال کمپین‌های خود هیجان‌زده هستید، این منطق را دنبال کنید که سیستم یا کار را اشباع نکنید. آن را ساده شروع کنید، گزارش‌ها را مرور کنید و بر اساس آن دوباره سرمایه‌گذاری کنید.

 

نتیجه‌گیری

استراتژی بازاریابی که به دنبال چرخه عمر مشتری است، یک قابلیت عالی برای هر فرد حرفه‌ای است که با آن کار می‌کند. بهر حال، مثل هر برنامه عملی، به مطالعه، تجربه و سعی و تلاش برای پیروی از معیارها نیاز دارد تا بهترین آن‌ها را برای کمپین‌های بازاریابی ایمیل خود استخراج‌کنید.
 

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو