shift

تله اسپم و یا Spam Trap چیست؟

تله اسپم و یا Spam Trap چیست؟

عاطفه
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: تله اسپم در ایمیل مارکتینگ چیست , چگونه از تله اسپم در ایمیل مارکتینگ جلوگیری کنیم , چرا در ایمیل مارکتینگ دچار تله اسپم می شویم , چرا لیست ایمیل نخریم

 

در پست امروز می‌خواهیم در مورد یکی از عمده‌ترین مشکلات در بازاریابی ایمیلی صحبت کنیم، تله‌های اسپم. می‌دانید تله‌های اسپم چگونه کار می‌کنند و روی کمپین‌های ایمیلی چه تأثیری می‌گذارند؟
آن‌ها را می‌توان به‌عنوان ابزاری که به‌وسیله ارائه‌دهندگان سرویس ایمیل (مانند جی میل، یاهو، هاتمیل و.) برای شناسایی ایمیل‌های ناخواسته استفاده می‌شود، توصیف کرد. ایمیل‌های ناخواسته اسپم نامیده می‌شوند و توسط افرادی ارسال می‌شوند که به دنبال خرید و یا تهیه لیست ایمیل هستند تا به‌وسیله آن ایمیل انبوه ارسال کنند.
اگر شرکت دارید و ایمیل‌های ناخواسته ارسال می‌کنید به این معنی است که از شیوه‌های درست ایمیل مارکتینگ پیروی نمی‌کنید و مخاطبانتان با رضایت خود ایمیلتان را دریافت نمی‌کنند. در این صورت یک اسپمر هستید و ممکن متوجه نباشید که این کار یک اتهام جدی است.
برای اینکه کمی بیشتر موضوع ارسال ایمیل را درک کنیم بیایید وضعیت زیر را دنبال کنیم: بعد از ارسال یک کمپین ایمیل ناخواسته، یکی از آن آدرس ایمیل‌ها تله اسپم است و پس از ارسال ایمیل به آن، به‌عنوان یک اسپمر شناخته می‌شوید و نمی‌توانید از این به بعد به هیچ اکانت جی میلی ایمیل ارسال کنید. در این وضعیت چه‌کاری می‌توانید انجام دهید؟ آیا ارزش ریسک کردن را داشت؟ آیا می‌توانید از عهده آن بربیایید؟


دو نوع تله اسپم وجود دارد؟

  • تله‌های اسپم خالص: آن‌ها به‌عنوان "بدترین" نوع توصیف می‌شوند و واقعاً به اعتبار فرستنده‌تان آسیب می‌زنند. اگر یک‌بار توسط این تله‌های اسپم گرفتار شوید، ازآن‌پس رساندن ایمیل به این باکس برایتان بسیار مشکل می‌شود. توجه داشته باشید که تله‌های خالص اسپم فقط باهدف پیدا کردن اسپم رها ساخته می‌شوند، بنابراین اگر یکی از آن‌ها را در لیست ایمیلتان داشته باشید، تنها موضوع زمان است تا گیر بیوفتید.
  • تله‌های اسپم بازیافتی: آدرس‌های ایمیل که قبلاً درگذشته وجود داشته‌اند اما در حال حاضر غیرفعال هستند و توسط ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی گرفته‌شده‌اند. این نوع اسپم "کمتر تهاجمی" است زیرا هشداری برای مدت‌زمان واقعی عدم فعالیت حساب می‌فرستد. اگر شما یک بازاریاب هستید، باید آدرس ایمیل‌های غیرفعال را از لیست خود حذف کنید. اگر این کار را نکنید، ISP ها درمیایند که شما از فهرست‌ها قدیمی و ازکارافتاده استفاده می‌کنید.

این تله‌ها توسط ISP ایجادشده‌اند تا وب را به‌عنوان یک محیط بهتر با اسپم‌های ایمیل کمتری ایجاد کنند. این تلاش برای مسدود کردن آدرس ایمیل‌های ناخواسته‌ای است که به کسانی که نمی‌خواهند آن‌ها را دریافت کنند، ارسال می‌شوند.
ممکن است از خودتان بپرسید: آیا من در لیست ایمیلم تله اسپم دارم؟ بستگی دارد؛ اما برای اطمینان می‌توانید اقدامات دیگری را برای جلوگیری از این وضعیت انجام دهید مانند:


لیست ایمیل نخرید!

این کوتاه‌ترین راه مجازات شدن است! آدرس‌های پست الکترونیکی خریداری‌شده احتمالاً قدیمی، غیرفعال و نامعتبر است. علاوه بر این، احتمالاً بسیاری از آن‌ها به‌طور غیرقانونی جمع‌آوری‌شده‌اند و کاربران آن‌ها اعلان "رضایت" خود را دریافت نکرده‌اند، بنابراین اگر در حال ارسال ایمیل‌های خود به آن‌ها هستید، ممکن است به‌عنوان اسپمر گزارش شوید.


بنابراین آیا ارزش ریسک در اعتبار کسب‌وکارتان را دارد؟

در مورد ارسال کمپین‌های ایمیل به مشترکین غیرفعال و یا ایمیل‌های بسیار قدیمی از لیست تماس خود چه؟ خوب ... این هم یک ایده خوب نیست، چون شانس کاهش اعتبار به‌عنوان یک فرستنده ایمیل برای شما وجود دارد.


چگونه از تله اسپم جلوگیری کنیم؟

تنها راه محافظت ارتباطات آنلاین و جلوگیری از به دام افتادن در تله‌های اسپم؛ محافظت کردن از لیست مخاطبانتان است. همیشه به خاطر بسپارید که آن را آپدیت کنید، مخاطبان غیرفعال را حذف کنید، با استفاده از گزینه‌های opt-in ،soft-opt-in یا double-opt-in آدرس ایمیل جدید از مشتریانتان دریافت کنید و هرگز فراموش نکنید که بهترین شیوه‌های بازاریابی ایمیل را دنبال کنید.
 

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو