shift

چرا باید کمپین های ایمیلی را با آزمون های A/B بیازماییم؟

چرا باید کمپین های ایمیلی را با آزمون های A/B بیازماییم؟

عاطفه
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: چگونه کمپین های ایمیل را تست کنیم , آزمون A/B برای بازاریابی ایمیلی چیست , مزایای آزمون A/B برای بازاریابی ایمیلی چیست , چگونه تست A/B برای کمپین های ایمیلی بگیریم

 

خیلی آسان به نظر می‌رسد، ایجاد کمپین ایمیلی، ارسال آن و منتظر ماندن برای پاسخ از طرف گیرندگان جهت محاسبه خروجی؛ اما آیا واقعاً به همین سادگی و سرراستی است که به نظر می‌رسد؟
از کجا می‌دانید بهترین روز برای ارسال کمپین بازاریابی ایمیلی‌تان چه روزی است؟ و در مورد زمان ارسال چطور؟ آیا محصول شما هنگام صبح فروش بهتری دارد، بعدازظهر یا احتمالاً غروب؟ جواب این سؤالات را میدانید؟ اگر بله نیاز به انجام هیچ کار دیگری نیست. اگر خیر، بهتر است به خواندن ادامه دهید.


ایجاد یک آزمون A/B برای بازاریابی ایمیلی

برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی جدید، لازم است آن را توسط آزمون دوبخشی A/B بیازمایید. پس‌ازآن، قادر خواهید بود نسخه‌ای از کمپین که احتمال موفقیت بیشتری دارد را انتخاب کنید. یکی از مزایای اصلی بازاریابی ایمیلی امکان تعریف آزمون‌های بهینه‌سازی است. در اصل، این آزمون‌ها شامل بررسی دو نسخه از ایمیل شما در بین گروه کوچکی از مشتریان است که نشان می‌دهد کدام نسخه نتیجه بهتری خواهد داشت و سپس از نسخه برنده برای سایر مشتریان خود استفاده می‌کنید. سپس، قادرید نتایج را بررسی کنید و بفهمید کدام ایمیل‌ها کلیک یا نرخ تبدیل بیشتری دارند.
آزمون A/B (همچنین آزمون دوبخشی) روشی برای تائید این است که کدام‌یک از دو کمپین متمایز، مؤثرتر بوده و با حداکثر ظرفیت عمل می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، آزمون A/B به شما در انتخاب کمپین ارسالی به مشتریان جهت رسیدن به نرخ تبدیل بالاتر کمک می‌کند.


درک آزمون A/B در بازاریابی ایمیلی

اگر هنوز شک دارید، به موارد زیر نگاه کنید که نشان می‌دهد چرا باید از آزمون A/B استفاده کنید.
آزمون‌های A/B به شما اجازه می‌دهد تا:

  • دو Subject متفاوت را امتحان کنید تا بفهمید کدام‌یک بازشدن ها و نرخ‌های کلیک بیشتری می‌دهد.
  • دو طراحی مختلف را امتحان کنید تا بهترین نتیجه را انتخاب کنید.
  • روز/زمان‌های مختلف ارسال را امتحان کنید تا زمان مناسب را پیدا کنید.

آزمون A/B روشی مهم برای بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی ایمیلی است، چون‌که به شما اجازه می‌دهد طرز فکر و باور مشتریان خود را درک کنید. هرچه بیشتر مشتریان خود را بشناسید، بهتر می‌توانید کمپین‌های بازاریابی ایمیلی آتی و اقدامات تبلیغاتی را سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی کنید.
یک برنامه آزمون A/B مناسب به شما در افزایش درآمد کسب‌وکارتان کمک می‌کند، زیرا بجای حدس زدن ترجیحات مشتریان خود، آن‌ها را می‌شناسید و قادرید تغییرات متنوعی در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی آتی در مؤثرترین شکل ممکن ایجاد کنید.
 

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو