shift

چگونه در بازاریابی ایمیلی از دامنه خود محافظت کنیم؟

چگونه در بازاریابی ایمیلی از دامنه خود محافظت کنیم؟

عاطفه
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: شاخص های اعتبارسنجی ایمیل مارکتینگ چیست , اعتبارسنجی در ایمیل مارکتینگ چگونه است , اعتبار سنجی SPF و DKIM چیست , چرا باید ایمیل مارکتینگ اعتبارسنجی شود

 

ارتقاء تصویر برند یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بازاریابان است و می‌تواند تفاوت را در جذب مشتری بیشتر و افزایش تمایل به محصولات شما رقم بزند. در این راستا، هرسال کوکاکولا بیش از 3 میلیارد دلار در تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند. این مقدار اهمیت ارزش قائل شدن برای تصویر برند را نشان می‌دهد.
ما می‌دانیم که همه شرکت‌ها دارای بودجه گزاف برای سرمایه‌گذاری نیستند. این بدان معنی نیست که شما نمی‌توانید از تصویر نام تجاری خود با منابع مالی کم حمایت کنید. درواقع، سرمایه‌گذاری لزوماً در پول نیست، بلکه در زمان و تلاش است. اغلب، هنگامی‌که شما شروع به بازاریابی ایمیل می‌کنید، یکی از این موارد نادیده گرفته می‌شود. اثر آن می‌تواند به‌طور مستقیم بر روی وجهه شما باشد و نگرانی تنها برای جلوگیری از قرارگیری ایمیل‌ها در اسپم نیست.
حقیقت این است که همانند هر فعالیتی که با اینترنت گسترش می‌یابد، کمپین‌های بازاریابی ایمیلی نیز درهایی را رو به فرصت‌طلب‌ها می‌گشایند. کلاه‌برداری از افراد می‌تواند به‌صورت سرقت اطلاعات مهم مانند شماره کارت و یا اطلاعات بانکی باشد. مکانیسم‌های ایمنی برای مبارزه با این اقدامات نادرست وجود دارد. من‌جمله SPF و DKIM.
قبلاً این اعتبار سنجی تنها به شرکت‌های بزرگ‌تر با حجم زیادی از ارسال‌ها و نیازمند محافظت از وجه معطوف بود. امروزه این فرایند یک بخش ضروری از صنعت ایمیل مارکتینگ است، فارغ از بازاری که در آن مشغول هستید. هر کس باید این اعتبارسنجی‌ها را مستقل از اندازه یا حجم ارسال‌ها بکار بندد. بااین‌حال، اعداد حاصل از بررسی انجام‌شده در کشور آرژانتین در سه‌ماهه اول سال جاری عبارت‌اند از:

  • یک‌سوم شرکت‌هایی که بازاریابی ایمیل را در آرژانتین انجام می‌دهند، هنوز هیچ اعتبار سنجی را اجرا نکرده‌اند.
  • کمتر از نصف DKIM را اجرا کرده‌اند؛
  • SPF بهترین شاخص اعتبارسنجی است که 58 درصد آن را پذیرفته‌اند.

در اغلب موارد، کمبود دانش در مورد نحوه کار اعتبارسنجی‌ها مانع استفاده از آن‌ها می‌شود. شرکت‌ها تنظیمات را به‌عنوان مسئله‌ای پیچیده می‌بینند که ممکن است اثرات ناخواسته‌ای در دامنه یا سایر فعالیت‌هایشان ایجاد کنند؛ بنابراین اجازه دهید این فرآیند را رفع ابهام کنیم و آن را به‌صورت شفاف برای شما نشان دهیم:

  1. این اعتبار سنجی باید توسط فردی اجرا شود که دارای دانش فنی در مورد سیستم و به‌ویژه دسترسی به منطقه‌ای که در آن سرور در آن میزبانی می‌شود دارد. نه به این دلیل که تنظیمات پیچیده است، بلکه به خاطر اینکه مسائل دسترسی دانش محمر هستند. بااین‌حال، اگر شما اولین مورد (دسترسی) رادارید، می‌توانید هر کاری انجام دهید.
  2. اعتبار سنجی SPF و DKIM هیچ تأثیر منفی در هنگام ارسال ایمیل‌های بازاریابی و یا بر دامنه شما ندارد. اگر این اتفاق بیافتد، بدان معنی است که در تنظیمات سرور شما یا اعتبار دامنه شما اشتباه است. در این مورد، ما توصیه می‌کنیم با ارائه‌دهنده بازاریابی ایمیلی خود هماهنگ کنید.
  3. SPF و DKIM هر دو ساده هستند و هر سرویس میزبانی باید به آن‌ها دسترسی داشته باشد. اگر این مورد برای شما صادق نیست، قطعاً با فروشنده نمایندگی میزبانی روبرو هستید و دسترسی شما مسدود شده است.

تنظیم نکردن SPF و DKIM خطر بزرگی برای کمپین‌های بازاریابی ایمیلی و نام تجاری شما به همراه دارد. بدون این اعتبار سنجی، پیام‌های شما برای دامنه شما اختصاصی» نیستند؛ بنابراین هر سروری که این ایمیل‌ها را دریافت می‌کند، آن‌ها را به‌عنوان مشکوک در نظر می‌گیرد و به‌طور مستقیم به هرزنامه ارسال می‌کند. این‌یک شکاف را برای هرکسی باکمی دانش جهت استفاده از دامنه شما در کمپین‌های خودش باز می‌کند تا مشتریان شمارا فریب دهد یا به شما آسیب برساند.
پیاده‌سازی آسان است و بیش از 5 دقیقه طول نمی‌کشد. بهترین بخش این است که برند شما و کمپین‌های ایمیل شما محافظت می‌شوند.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو