shift

"رضایت"، "رضایت نرم" و "رضایت مضاعف" برای کمپینهای ایمیلی چه معنایی دارند؟

عاطفه
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: opt-in در ایمیل مارکتینگ به چه معناست , رضایت نرم در ایمیل مارکتینگ به چه معناست , اصطلاحات opt-in، soft opt-in، double opt-in به چه معناست

 

 هرروز در هنگام مرور اینترنت با عبارات جدیدی روبرو می‌شویم. اگر با بازاریابی ایمیلی سروکار دارید، باید اصطلاحاتی که در بالا ذکرشده را شنیده باشید. اجازه دهید با این اصطلاحات بیشتر آشنا شویم.


 رایج ترین اصطلاح Opt-in: "رضایت"

دریافت با رضایت به این معنی است که فرد به شرکتی اجازه می‌دهد که برایش ایمیل بفرستد، در این حالت شرکت می‌تواند به‌صورت قانونی شروع به ارسال ایمیل به این مخاطب نماید. ایمیل‌های با رضایت، هدفمند، سفارشی‌شده و فقط به افرادی ارسال می‌شوند که به‌طور خاص درخواست آن را کرده اند. این ایمیل‌ها موضوعات خاص، تبلیغات یا رویدادهایی که ممکن است مورد توجه خوانندگان باشد را به اطلاع آن‌ها می‌رسانند. ایمیل‌های با رضایت، معمولاً حاوی خبرنامه، اطلاعات تبلیغاتی، اطلاعات محصول یا پیشنهاد‌ها خاصی هستند.
کمپین‌های بازاریابی ایمیلی همراه با رضایت مخاطب، به شما امکان می‌دهد که کمپین‌های امن ایمیلی ایجاد کنید؛ زیرا ایمیل‌های خود را فقط به مخاطبینی ارسال می‌کنید که از دریافت اطلاعات رضایت دارند، بنابراین از شما به خاطر ارسال هرزنامه شکایت نخواهند کرد.
 به‌طور خلاصه: در ارسال ایمیل با رضایت، مجوز لازم از طرف فرد برای دریافت ایمیل از یک شرکت خاص داده‌شده است.


گارانتی بهتر: Double Opt-in رضایت مضاعف:

رضایت مضاعف اساساً نوع پیشرفته رضایت است. در این حالت ممکن است یک خبرنامه یا دوره الکترونیکی وجود داشته باشد که خوانندگان می‌توانند از طریق اینترنت در آن ثبت‌نام کنند. این حالت، رضایت مضاعف نامیده می‌شود: زیرا کسی که مشترک می‌شود، باید درخواست خود را دو بار تأیید کند. به‌عنوان‌مثال، کاربر آدرس ایمیل خود را در فرم اینترنتی وارد می‌کند و موافقت خود را با دریافت خبرنامه نیز اعلام می‌کند. پس‌ازاینکه درخواست اولیه انجام شد، یک ایمیل ویژه به آدرسی که شخص در فرم وارد کرده ارسال می‌شود. در این ایمیل رضایت‌نامه دومی قرار دارد که حاوی یک لینک است که کاربر باید برای تأیید اشتراک روی آن کلیک کند. اگر کاربر روی این لینک کلیک کند، می‌توانیم بگوییم که او برای اشتراک خبرنامه رضایت "مضاعف" داده است.
به‌طور خلاصه: این رضایت یک تأیید دوگانه توسط شخص برای دریافت ایمیل‌های بازاریابی است.


روش دیگر کسب‌وکار: Soft Opt-in رضایت نرم:

در این روش از فرم ثبت‌نام که خوانندگان می‌توانند داده‌های خود را در آن وارد کنند و اجازه دریافت ایمیل‌ها را بدهند خبری نیست. رضایت نرم یک نوع مجوز موقت برای ارسال کمپین ایمیل‌های بازاریابی است. به‌عنوان‌مثال ممکن است فردی را در یک همایش ملاقات کنید که مایل نیست در لیست تماس‌های شما باشد، اما درعین‌حال مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصول، سرویس یا شرکت شما است. در این حالت رضایت نرم گزینه ای است که به شما اجازه می‌دهد با هرکسی که بخواهد اطلاعاتی از شمارا بدون نقض مقررات حفظ حریم خصوصی دریافت کند، تماس بگیرید؛ اما به‌عنوان یک بازاریاب، باید اطمینان داشته باشید که محتوای ایمیل شما با علائق دریافت‌کننده مرتبط است و همچنین باید به خوانندگان اجازه دهید که هر زمان خواستند دریافت ایمیل را متوقف کنند.
باید به یاد داشته باشیم که رضایت نرم می‌تواند درجایی استفاده شود که بازاریابی مستقیم مربوط به علاقه فرد به محصولات و خدمات است و این فرد انتظار دارد که مطالب تبلیغاتی در این خصوص را دریافت کند.
به‌طور خلاصه: رضایت نرم، اجازه ای است که توسط افراد هنگام جمع‌آوری جزئیات ایمیل داده‌شده و اجازه می‌دهد کمپین بازاریابی ایمیل برای وی ارسال شود.
 حالا که تفاوت این سه اصطلاح مربوط به کمپین ایمیل‌های بازاریابی را متوجه شدید، باید بتوانید بهترین روش برای جذب مشتریان را تعریف کنید و شروع به ایجاد یک پایگاه داده های تماسی برای اهداف بازاریابی ایمیلی کنید.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو