shift

چگونه میزان بازگشت سرمایه (ROI) را در ایمیل مارکتینگ محاسبه کنیم؟

چگونه میزان بازگشت سرمایه (ROI) را در ایمیل مارکتینگ محاسبه کنیم؟

عاطفه
دسته: تکنولوژی  تگ ها: ROI چیست , محاسبه میزان بازگشت سرمایه در ایمیل چیست , نرخ بازگشت سرمایه چگونه محاسبه می شود , چگونه سود سرمایه گذاری در کمپین های ایمیل مارکتینگ را به دست آوریم

 

ROI متداول‌ترین راه محاسبه سوددهی شرکت‌هاست. ROI اغلب توسط متخصصان برای سنجیدن میزان عملکرد شرکت استفاده می‌شود.


ROI (میزان بازگشت سرمایه) چیست؟

اجازه دهید ابتدا به تعریف ROI بپردازیم: نرخ بازگشت سرمایه یک شاخص بررسی عملکرد است که برای ارزیابی کارایی یک سرمایه‌گذاری یا مقایسه بازده چند سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود. ROI مقدار بازگشت سرمایه را نسبت به هزینه سرمایه‌گذاری اندازه می‌گیرد. برای محاسبه ROI، سود (بازگشت) سرمایه‌بر هزینه سرمایه‌گذاری تقسیم می‌شود و نتیجه به‌صورت درصد یا نسبت بیان می‌شود.
اساساً، به‌عنوان یک بازاریاب، باید بتوانید آنچه را که از سرمایه‌گذاری در کمپین بازاریابی ایمیل خود کسب کرده‌اید و آنچه برای آن صرف کرده‌اید را اندازه‌گیری کنید.


چگونه ROI را محاسبه کنیم؟

نرخ بازگشت سرمایه = هزینه سرمایه‌گذاری / هزینه سرمایه‌گذاری – سود سرمایه‌گذاری

به‌عنوان یک بازاریاب باید علاقه‌مند به نرخ ایمیل‌های بازشده وکلیک شده باشیم. در پایان یک روز موردی که واقعاً اهمیت دارد سود حاصل از کمپین ایمیل مارکتینگ ماست. بدون ورودی مالی و منفعت بردن، بقیه تلاش‌ها بیهوده به نظر میرسد. با توجه به تحقیقات اخیر توسط DMA، بیش از یک‌سوم کسب‌وکارها نمی‌توانند سود حاصل از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را محاسبه کنند. تحقیقات به‌وضوح نشان می‌دهد که بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین نمی‌دانند که ROI چیست و بسیاری موارد برای آن‌ها گیج‌کننده است. یکی از این افراد نباشید و ثابت کنید که می‌توانید این کار را به بهترین نحو انجام دهید.
اندازه‌گیری ROI در ایمیل مارکتینگ پیچیده و بغرنج نیست و می‌تواند به‌راحتی در شکل‌های مختلف بازاریابی محاسبه شود. فقط نیاز دارید تا میزان سرمایه‌ای که هزینه کرده‌اید را در مقابل درآمد حاصل از کمپین محاسبه کنید.
پس از ارسال کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، در همه موارد ROI باید محاسبه شود و نتایج با یکدیگر مقایسه شوند و ایده‌ای را برای بهتر شدن نتایج کمپین‌ها بدهید یا بسنجید که کدام کمپین به بهبود یافتن نیاز دارد. همچنین به خاطر داشته باشید که می‌توانید ROI را به روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری سودآوری کسب‌وکار خود استفاده کنید و کمپین‌های ایمیل مارکتینگ بیشتری بسازید، شما باید ROI خود را اندازه‌ گیری کنید و کمپین‌های بازاریابی ایمیل خود را به‌طور مرتب مقایسه کنید.
به‌وسیله تحلیل جزئیات ایمیل مارکتینگ قادر خواهید بود تا رفتار و فکر مشتریانتان را بفهمید. به‌وسیله محاسبه ROI کسب‌وکارتان می‌توانید محصولات / خدماتی را که محبوب‌تر از دیگر موارد هستند را بشناسید و بر روی ترویج آن‌ها تمرکز کنید.
 

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو