shift

101 نکته سریع و قابل اجرا SEO که کمک بسیار زیادی به سئو سایت شما می کنند

101 نکته سریع و قابل اجرا SEO که کمک بسیار زیادی به سئو سایت شما می کنند

عاطفه
دسته: سئو  تگ ها: نکات کلیدی در سئو چیست , چگونه سئوی خود را ارتقا بدهیم , چه نکاتی را در اجرای سئو به کار ببریم , سئو چیست , نکات کلیدی در بهبود سئو چیست

 

چه می‌خواهید؟
می‌خواهید محتوایتان در گوگل رتبه خوبی داشته باشد؟
چه زمانی آن را می‌خواهید؟
بسیاری از تکنیک‌های سئو قدیمی شده‌اند اگر از تاکتیک‌های قدیمی استفاده می‌کنید وقت آن است که رویکردهای جدید سئو را به کار بگیرید.

 

101 نکته که همین‌الان باید استفاده کنید

  1. از علامت “#” در URL تان استفاده نکنید. گوگل بات ها آدرس‌های حاوی این علامت را پشتیبانی نمی‌کنند.
  2.  با شاخص جدید Mobile-first، از کنسول Fetch and Render جستجوی گوگل برای تست اینکه که چطور موتورهای جستجوی گوگل صفحات موبایلتان را نسبت به صفحات دسکتاپتان می‌بینند استفاده کنید.
  3. از طرح AJAX-Crawling روی وب‌سایت‌های جدید استفاده نکنید. از سایت‌هایی که AJAX-Crawling به‌طور رایج و معمول استفاده می‌کند دوری‌کنید.
  4. کمک مالی به مؤسسات خیریه و غیرانتفاعی جهت backlink (لینک از آن سایتها به سایت خود) برخلاف دستورالعمل‌های وب مستری گوگل است.
  5. درحالی‌که نقشه سایت محدودیت در حدود 50000 URL در هر فایل را دارد، در حال حاضر توانایی داشتن یک نسخه فشرده 50 مگابایتی (ZIP) در مقایسه با نسخه قبلی 10 مگابایتی رادارید.
  6. گوگل ایموجی را در نتایج جستجو نشان می‌دهد. ایموجی می‌تواند یک نقش بزرگی را در محل جستجو نشان دهد.
  7. محتوا پادشاه است، بک لینک‌ها ملکه هستند، ویدئو شاید ترکیبی از هردوست. گوگل ویدئو را با فهرست گوگل مپ یکی می‌کند؛ بنابراین اگر یک استراتژی ویدئو ندارید به‌زودی آن را توسعه بدهید.
  8. اگر شما یک فروشگاه آجر و ملات دارید، از Google AdWords استفاده کنید و گزارشات بازدید را مشاهده کنید تا بهینه‌سازی کنید که چه مناطق جغرافیایی و مکان‌های کاربری بیشترین خرید را انجام می‌دهند.
  9. هنگام انجام جستجو با کلیدواژه‌ها، از عبارت‌هایی که مرتبط با جستجوی صوتی هستند استفاده کنید. در حال حاضر جستجوی صوتی گوگل به 30 زبان جدید و برای بیش از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان در دسترس است. جستجوی صوتی با توجه به سیستم پاسخ‌های گوگل (Google Answers) و فهرست نمودن ابتدایی در تلفن همراه اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.
  10. ازآنجاکه سیستم پنگوئن در حال حاضر به‌صورت همگام عمل می‌کند، خیلی مهم است که بک لینک‌های خود را در کنسول جستجوی گوگل (Search Traffic > Links to Your Site) بررسی کرده و ماهی یک‌بار بک لینک‌های نامناسب را Disavow کنید.
  11.  برای کمک و آمادگی جهت فهرست نمودن ابتدایی در تلفن همراه و افزایش ترافیک جستجو با تلفن همراه، Google AMP یا برنامه‌های وب پیش‌رونده (PWA) را اجرایی کنید. درصورتی‌که سایت موبایلی ندارید، گوگل صفحات AMP یا PWA هایتان را در فهرست ابتدایی تلفن همراه ارائه می‌دهد، بنابراین مطمئن شوید که محتوای اولیه و لینک‌هایتان در صفحات AMP یا PWA ها فهرست شده است.
  12.  لینک‌های خود را به‌صورت کلاه‌سفید ایجاد کنید. اگر گوگل متوجه دست‌کاری حجمی شود، نه‌فقط بدها، تمام لینک‌ها را کاهش رتبه خواهد داد.
  13. بسیاری از بازاریابان SEO معتقدند که نقل‌قول‌های بدون پیوند هیچ ارزشی ندارد؛ اما Gary Illyes در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد که ممکن است در آینده به نقل‌قول‌های بدون پیوند هم توجه شود؛ بنابراین، ذکر هر نکته‌ای خوب است.
  14. از ایجاد تعداد زیادی لینک در دایرکتوری‌ها بپرهیزید. با دایرکتوری‌های کیفیت بالا (Yelp، Yellow Pages، Google+ و غیره) همراه باشید و بانام تجاری خود ارتباط ایجاد کنید.
  15. از لینک ویجت به‌عنوان تاکتیکی برای ایجاد لینک استفاده نکنید. اگر قصد استفاده از ویجتها را دارید، از آن‌ها به‌عنوان یک استراتژی برای شناخت نام تجاری و تجربه UX استفاده کنید.
  16. مطمئن شوید که ساختار لینک در وب سایتتان واضح است. به‌عنوان‌مثال، اگر بر روی لینک‌های پاورقی خود جهت مدیریت استراتژی پیوند داخلی حساب کنید، درست نیست. لینک‌های پاورقی و سربرگ وزن زیادی ندارند. لینک سازی داخلی از Body صفحات، به گوگل اجازه خواهد داد که وب سایتتان را بهتر کاوش کند.
  17. وقتی سایت خود را از HTTP به HTTPS انتقال می‌دهید، تغییر دیگری در وب‌سایت خود ایجاد نکنید. گوگل فرض می‌کند که هیچ‌چیز دیگری در وب سایتتان تغییر نکرده است. اگر بیش از یک مورد را تغییر دهید، ممکن است گوگل زمان زیادی را صرف تأیید تمام تغییرات کند.
  18. تگ‌های Canonical بررسی‌های موتورهای جستجو را بهینه نمی‌کنند.
  19. سرعت سایت را برای کاربر در حدود 2 تا 3 ثانیه حفظ کنید. می‌توانید از ابزارهایی مانند WebPageTest برای تعیین سرعت سایت خود استفاده کنید.
  20. URL توییتر خود را به کارت توییتر تغییر دهید.
  21. همین‌طور برای فیس بوک؛ به‌منظور تعیین نحوه نمایش پست‌های خود در فیس بوک، از نشانه‌گذاری Open Graph استفاده کنید.
  22. اگر درزمینهٔ تجارت الکترونیک فعال هستید و از اینستاگرام استفاده نمی‌کنید، اکنون زمان شروع است. بر اساس موفقیت‌های اولیه ویژگی خرید در اینستاگرام، هزاران کسب‌وکار که درزمینهٔ فروش پوشاک، جواهرات یا محصولات زیبایی هستند شروع به استفاده از اینستاگرام کرده‌اند.
  23. در Google Home، Amazon Echo و سایر کسب‌وکارهای دیجیتال، واقعیت‌ها و راهنماهای محلی بسیار مفیدی در دسترس می‌باشد برای برندهایی که به دنبال حضور در صفحه اول نتایج جستجو هستند.
  24. گوگل ویژگی برنامه‌ریزی سفر را در Knowledge Graph خود راه‌اندازی کرده است، بنابراین اگر یک کسب‌وکار محلی هستید یا شرکت سیاحتی دارید، ایجاد راهنمای سفر ممکن است به نفعتان باشد.
  25. درزمینه خدمات به مشتریان از طریق فیس بوک سرمایه‌گذاری کنید. می‌توانید از طریق مسنجر فیس بوک خریدوفروش کنید. Everlane یک نمونه عالی از نام تجاری است که این کار را انجام می‌دهد.
  26. تبلیغات LinkedIn را تست کنید. LinkedIn به شما امکان پیگیری تعداد کاربران جذب‌شده به محتوای حمایت‌شده و تبلیغاتتان را می‌دهد.
  27. برای جذب بیشتر کاربران تلفن همراه، تبلیغ "Shop the look" را در Google AdWords ایجاد کنید.
  28. سعی کنید یک ویدیو 360 درجه برای فیس بوک تهیه کنید. در حال حاضر، می‌توان ویدئوهای 360 درجه را در فیس بوک به‌صورت زنده پخش کرد.
  29. با داشتن صفحات AMP، نشانه‌گذاری ساختارمند داده‌ها و خوراک Atom XML، خود را در Google’s Search Live نشان دهید. سپس، این فرم را تکمیل کنید.
  30. Reddit نهمین وب‌سایت بزرگ در ایالات‌متحده است و جایی است که احتمالاً بخواهید نام تجاری خود را در آن داشته باشید. می‌توانید از طریق تست تبلیغات محتوای حمایت‌شده توسط Reddit کار خود را شروع کنید.
  31. اگر یک کسب‌وکار محلی دارید و در فیس بوک عضو هستید، مکان جغرافیایی پست‌های Facebook Live خود را تعیین و مکان‌های خاصی را وارد یا حذف کنید.
  32. اگر از برنامه تبلیغات Google’s Local Inventory استفاده کنید مشتریانتان می‌توانند فروشگاه محلی‌تان را در گوگل جستجو کنند.
  33. سن ایندکس شدن دامنه‌تان همواره عامل مهمی در رتبه‌بندی بوده است. اگر تازه‌وارد هستید، بخواهید با وب‌سایتی که در حدود 10 سال قدمت دارد رقابت کنید کار سختی است.
  34. لینک پروفایل را سالم نگه‌دارید؛ زیرا موتورهای جستجو این خاصیت را به توانمندی و کیفیت وب‌سایت و برندتان مرتبط می‌کنند.
  35. محتواهای کوتاه و کم‌مایه را حذف کنید یا آن‌ها را بازنویسی کنید. این نوع محتوا کاری برای سایتتان نمی‌کنند و برعکس کیفیت آن را کاهش می‌دهند. محتواهای طولانی نتایج جستجوی بالاتری را نشان می‌دهند.
  36. محتواهای تکراری را که در هاست داخلی یا هاست خارجی است پاک‌کنید. با پاک کردن محتواهای تکراری، مطالب دور انداختنی یا تکراری در سایت حذف می‌شوند. اگر مطالب تکراری در سایت‌های دیگر قرار دارد، از طریق ایمیل به وب مستر آن سایت بگویید تا مطلب را حذف کند یا آن را به فایل disavow خود اضافه کنید.
  37. نظرات مشتریان در سایتها در حال افزایش است. از مشتریان بخواهید محصولات را بررسی و نظرات خود را در خصوص محصولات بنویسند. موتورهای جستجو از این ویژگی برای ارزش‌گذاری استفاده می‌کنند و درنتیجه جذب بالاتری حاصل می‌شود.
  38. آخرین صفحاتی را که کاربران در سایت مشاهده کرده و سپس خارج می‌شوند مشخص کنید. چرا کاربران سایتتان را ترک می‌کنند؟ با بررسی مجدد این صفحات خروجی، زمان ماندن در سایت را افزایش دهید.
  39. اگر از قسمت گزارش Search Analytics  گوگل وب مستر مشاهده کردید که نرخ کلیک پایین است متای توضیحات را مجدد بازنویسی کنید.
  40. گاهی اوقات محتوای قدیمی هنوز برای سایت ترافیک می‌آورد درصورتی‌که می‌خواهید پستی جدید ایجاد کنید سعی کنید محتوایی مشابه و مرتبط با آن محتوای قبلی ایجاد کنید.
  41. مطمئن شوید که صفحات پولساز ایندکس شده‌اند. به این صورت چک کنید Site:Domain. همچنین بررسی کنید که صفحات دو بار ایندکس نشده باشند زیرا دو بار ایندکس شدن باعث ایجاد محتوای تکراری می‌شود.
  42. در یک صفحه فقط باید یک‌بار از تگ H1 استفاده کنید در یک صفحه نباید بیشتر از یک تگ H1 استفاده کرد.
  43. صفحات پرسش و پاسخ اهمیت بسیاری دارند من پیشنهاد می‌کنم وقت بگذارید و صفحات پرسش و پاسخ را بسازید. برای به دست آوردن کلمات کلیدی طولانی و مؤثر، صفحات پرسش‌های متداول را بازنویسی کنید تا واژه‌های بیشتری در جستجو در اختیار قرار بگیرند.
  44. دیگر نمی‌توانید فعالیت‌های SEO خود را با PageRank که گوگل آن را حذف کرده است مطابقت دهید. وقتی‌که سایت خود را با برندهای دیگر و یا رقبا مقایسه می‌کنید، از ابزارهای SEO مانند Domain Authority از Moz یا URL Rating از Ahrefs استفاده کنید. این ابزارها جایگزین PageRank گوگل نیستند زیرا 100 درصد دقیق نمی‌باشند، اما نقطه خوبی برای شروع هستند.
  45. هنگام طراحی مجدد سایتتان قبل از اینکه منابع و زمان بگذارید از یک سئو کار راجع المان جدید بپرسید. چراکه بعضی از طرح‌های جدید نیاز به روش مناسب سئو دارند مانند تکنولوژی پارالاکس که نیاز به pagination دارد.
  46. فراموش نکنید قبل از ارسال پست برای همه عکس‌ها ویژگی ALT را قرار دهید و سعی کنید این ویژگی مرتبط با کلمات کلیدی باشد.
  47. می‌توانید بیشتر از یک نقشه سایت داشته باشید. اگر می‌خواهید گوگل توجهش بر روی بخش خاصی از سایتتان باشد یک سایت مپ جداگانه ایجاد کنید. برای عکس‌ها، ویدئوها، پروفایل وبلاگ‌ها
  48. اطمینان حاصل کنید که همه صفحاتتان دارای برچسب rel=canonical هستند که موتورهای جستجو را به صفحه اصلی هدایت می‌کند. برچسب rel=canonical سردرگمی را کاهش می‌دهد زمانی که سایت‌های دیگر از محتوایتان استفاده می‌کنند و درنهایت محتوای تکراری ایجاد می‌کنند.
  49. اگر آدرس‌های URL تان دینامیک هستند (به این معنی که آدرسی شبیه به این را می‌بینید: shift/?mode=1-list=1) نیاز پیدا می‌کنید تا گوگل سرچ کنسولتان را تنظیم کنید تا به گوگل بگویید که چطور محتوایتان را خزش کند و همچنین از ایجاد محتوای تکراری جلوگیری می‌کند.
  50. هنگامی‌که شخص دیگری با اجازه شما محتوایتان را به اشتراک می‌گذارد، اطمینان حاصل کنید که برچسب rel=canonical به سایت شما برمی‌گردد.
  51. آیا برای اولین بار است که کنسول جستجوی گوگل را تنظیم کرده‌اید؟ به خاطر داشته باشید که هر دو نوع نسخه سایتتان را ثبت کنید. نسخه با WWW و بدون WWW سایتتان را ثبت کنید.
  52. مانند آنچه در نکته بالا گفته شد اگر چندین زیر دامنه‌دارید و می‌خواهید آن را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید به‌عنوان یک دامنه جدید همه داده‌های آن را اضافه کنید.
  53. قبل از اینکه از HTTP به HTTPS بروید تمام لینک‌های داخلی‌تان را به HTTPS تغییر دهید.
  54. همان‌طور که کیفیت محتوا مهم است ساختار یک لینک هم باید باکیفیت باشد. ساختن لینک مانند 5 سال پیش نیست. ساختن لینک و تلاش‌های PR باهم ادغام‌شده‌اند تا تجربه ایجاد یک لینک معتبر را ایجاد کنند.
  55. وقتی یک مقداری محتوا تولید کردید در مورد اینکه چطور می‌توانید این محتوا را به ویدئو، اسلایدر و غیره بازگردانید تأمل‌کنید.
  56. فراموش نکنید که IP آدرستان را به گوگل آنالیتیکس اضافه کنید.
  57. پاپ آپ های روی موبایلتان را پاک‌کنید پس‌ازآنکه گوگل در ژانویه 2017 اعلام کرد که قصد دارد سایت‌هایی را که از پاپ آپ استفاده می‌کنند را جریمه کند، مدیران سایت پنجره‌های بازشوی دیگری را جایگزین کردند.
  58. وقتی یک محتوایی را می‌نویسید از گرامر و املای آن مطمئن باشید، وجود غلط املایی تأثیری در رتبه‌بندی‌تان ندارد اما یک تجربه کاربری ضعیف را برایتان ایجاد می‌کند.
  59. یک سیستم برنامه‌ریزی توسعه برای ساختن لینک و PR ایجاد کنید.
  60. هنگامی‌که با افراد مؤثر (influencers) کار می‌کنید، همیشه یک قرارداد بنویسید و آنچه influencers از شما انتظار دارد و برعکس به‌طور واضح مشخص کنید.
  61. اگر یک مشتری از شما خواست که می‌خواهد در یک کلمه خاص در صفحه اول جا بگیرد؛ حتماً از دستش فرار کنید.
  62.  وقتی بخواهید بدانید چه نوع محتوایی باید بنویسد، از ابزارهایی مانند BuzzSumo برای معکوس نمودن محتوا با کارایی بالا برای رقابت با رقیب خود استفاده کنید.
  63. اگر Div پنهانی در CSS دارید آن را پاک‌کنید.
  64. محتوای تازه می‌تواند رتبه‌تان راکمی افزایش بدهد. این محتوا نباید الزاماً محتوای جدیدی در صفحه اصلی باشد، بلکه می‌تواند محتوایی جدید در صفحه وبلاگتان باشد.
  65.  Breadcrumb را به صفحات سایتتان اضافه کنید نه‌تنها برای سئو بلکه برای تجربه کاربری سایتتان نیز مفید است.
  66. از زنجیره ریدایرکت های طولانی که باعث کند شدن خزش سایتتان بشود اجتناب کنید.
  67. وقتی از تصاویر استفاده می‌کنید، سعی کنید فرمت فایل عکستان وکتور باشد. چراکه با این روش تصاویر در دستگاه‌های متعدد کیفیت خوبی دارند.
  68. یک شبکه تحویل محتوا (CDN) برای میزبانی تصاویرتان استفاده کنید. چراکه CDN کمک می‌کند سرعت سایتتان افزایش پیدا کند.
  69. اگر به HTTPS متصل نیستید و هنوز صفحات AMP را اجرا می‌کنید، نیاز دارید به‌زودی آن را تغییر دهید. Maile Ohye از Google در اجلاس SEJ منتشر کرد که HTTPS برای AMP موردنیاز است، اما جان مولر اخیراً اظهار داشت که هنوز ملزوم به داشتن AMP نیست.
  70. اگر محصولاتی بانام و توضیحات بسته دارید از تگ canonical به‌جای ریدایرکت کردن استفاده کنید.
  71. لینک‌های Nofollow در ابتدا برای لینک‌های پرداختی ایجادشده‌اند. امروزه بیشتر سایتها از این لینک‌ها برای لینک‌های خارجی در مواردی که به سایت‌های باکیفیت پایین لینک می‌شود استفاده می‌کنند.
  72. همیشه لینک‌های Nofollow در انجمن‌ها یا کامنت ها آورده شده‌اند. همین امر برای حمایت مالی، تبلیغات و انتشار مطبوعات نیز صادق است.
  73. با راه‌اندازی گوگل ALLO، باید کیفیت بازدیدها و نظرات در مورد کسب‌وکارتان را افزایش دهید. کسب‌وکارهای با بازدید و رتبه نظرات بالاتر الویت بیشتری دارند.
  74. بررسی کنید و مطمئن شوید NAP در میان همه راه‌ها و کانال‌های ارتباطی شما یکسان است.
  75. گوگل تعداد تگ‌های عنوان را حدود 70 کاراکتر در نظر گرفته است. مطمئن شوید که برای همه کاراکترها بهینه‌سازی انجام داده‌اید. به‌هرحال چک کنید که تعداد کاراکترها بر روی موبایل کمتر است.
  76. گوگل همچین طول توضیحات را حدود 200 کاراکتر روی دسکتاپ و 172 کاراکتر برروی موبایل تعیین کرده است.
  77. درحالی‌که داشتن یک دامین با هاست خصوصی بر رتبه‌بندی جستجو شما تأثیر نمی‌گذارد، داشتن هاست اشتراکی ممکن است باعث شود سایت شما کمتر ایندکس شود. اساس ایندکس کردن موتورهای جستجو بر اساس آدرس آی پی است و زمانی که آن‌ها دارای چندین آدرس IP هستند، موتورهای جستجو می‌توانند سیگنال‌های زیادی را دریافت کنند.
  78. اگر می‌خواهید در صفحه اول نتایج جستجو باشید، یک کمپین پولی (مانند گوگل ادوردز) برای کلمات کلیدی غیر برند و برند که می‌خواهید در جستجو ظاهر شود، راه‌اندازی کنید. با این روش، کلمات کلیدی با بازخورد کنایب را خواهید یافت و می‌توانید بر روی سئوی خود نیز اعمال نمایید.
  79. نیاز نیست عبارات کلیدی با تطابق کامل استفاده کنید. گوگل قادر است عبارات کلیدی موضوعی شمارا با توجه به جستجوی معنایی به هم مرتبط کند.
  80. اگر می‌خواهید کلمات کلیدی خود را بر اساس چگالی ساختاردهی کنید، دست نگه‌دارید. چگالی کلمات کلیدی مدت‌هاست که مسئله مهمی نیست.
  81. وقتی به‌صورت داخلی لینک می‌دهید، نیاز به لینک دادن با عبارات کلیدی نیست؛ اما اگر محتوای لینک به کلمات کلیدی اصلی شما مرتبط باشد، کمک‌کننده است.
  82. درحالی‌که صفحات AMP گوگل به نظر ابتدایی می‌رسد، می‌توانید فرم‌هایی از آن را برای کسب بازخورد استفاده کنید.
  83. دعوت از مخاطب خود (Call-to-action) را برحسب یک ارجاع شخصی‌سازی کنید. همچنین می‌توانید این کار را بر اساس موقعیت و جستار کلمه کلیدی انجام دهید.
  84. در صفحات AMP گوگل خود، می‌توانید ردیابی اسکرول را در Tag Manager گوگل اعمال کنید.
  85. زمانی که با افراد مؤثر (influencers) کار می‌کنید یا محتوای خود را به سایت دیگری ارسال می‌کنید، یک جستجوی سریع انجام دهید تا ببینید صفحات آن‌ها آخرین بار چه زمانی کش شده است. با جستجوی عبارت: “cache: URL”. اگر بیش از یک ماه گذشته، محتوای خود را برای جای دیگری ارسال کنید.
  86. جستارهای جستجوی صوتی برای مکان‌ها در حال رشد است. به استفاده از عباراتی نظیر نزدیک من» در محتوا و استراتژی تبلیغ خود فکر کنید.
  87. محتوا را با لحن مکالمه‌ای بنویسید تا برای عبارات جستجوی صوتی رتبه پیدا کنید.
  88. نشانه‌گذاری اجتماعی هنوز اهمیت دارد، اما به انجمن‌ها گسترش پیداکرده است. نحوه ارائه شبکه اجتماعی شما باید با نشانه‌گذاری اجتماعی‌تان هم‌خوانی داشته باشد. نشانه‌گذاری‌های اجتماعی با یک‌بار ثبت کردن لینک و پایان کار» متفاوت است. شما به مکالمه نیاز دارید، چند نظر بگذارید، یا به محتوای دیگری که به محتوای شما مرتبط نیست رأی دهید.
  89. خرده‌فروشان و برندهای تجارت الکترونیک باید جستجوی بصری را در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنند. پینترست در این زمینه پیشتاز است. به شما امکان هایلایت کردن بخشی از یک تصویر و ایجاد جستجو برای آن بخش را می‌دهد. گوگل لنز و سایر برنامه‌ها نیز وارد این بازی شده‌اند.
  90. به لطف هوش مصنوعی، Chatbot ها توسعه پیداکرده‌اند. Chatbot ها به برندها امکان تعامل با مشتریان به روشی انسان-گونه را می‌دهند. H&M نمونه خوبی از برندی است که از Chatbot استفاده می‌کند.
  91. هنگام انتخاب نام دامنه، به 15 کاراکتر یا کمتر بسنده کنید. اسامی کوتاه برای به خاطر سپردن ساده‌تر هستند.
  92. اگر سایت تجارت الکترونیک هستید، از توضیحات سازنده‌ی محصول را برای سایت خود استفاده نکنید. وقت بگذارید و توضیحات قانع‌کننده برای کاربران و موتورهای جستجو بنویسید.
  93. اگر افت ناگهانی بازدید داشتید، ممکن است به خاطر جریمه باشد. به ایمیل خود یا Search Console گوگل مراجعه کنید تا ببینید اخطار جریمه برایتان ارسال‌شده یا نه.
  94. افت ناگهانی بازدید همچنین ممکن است به خاطر از دست دادن کلمات کلیدی باشد. بررسی کنید رقبای شما با کلمات کلیدی مشابه از محتوای جدید تولیدی به رتبه بهتر رسیده‌اند یا خیر.
  95.  شروع به تست کردن با  Progressive Web Apps یا PWA ها کنید. با ایندکس جدیدی که تلفن همراه را در اولویت قرار می‌دهد. PWA ها زمانی که کاربر با تلفن همراه یا تبلت از سایت شما بازدید می‌کند، یک سایت نسخه موبایل ارائه می‌دهند. برندهای مهم نظیر The Weather Channel و Lyft از این تست استفاده می‌کنند.
  96.  اگر تجارت جدیدی را آغاز کرده‌اید، بر محتوای باکیفیت بالا سرمایه‌گذاری کنید. همچنین metadata ی خود را برای پتانسیل کسب رتبه در کلمات کلیدی بلند و محلی تغییر دهید.
  97. پست گذاری میهمان راه مناسبی برای ساخت لینک‌ها نیست، ولی راه جالبی برای تولید محتوا است.
  98. اگر صفحات متعددی برای عبارات کلیدی مشابه دارید، ادغام کردن محتوا در یک محتوای بزرگ طولانی را در نظر بگیرید.
  99. کنجکاوید که چرا رقیب شما در SERP ها در مورد یک محتوای یکسان موفق‌تر از شماست؟ به عقب برگردید و جاهای خالی را در محتوایتان پرکنید. عبارات کلیدی مرتبط با محتوای خود را تحلیل کنید و هرگونه ازقلم‌افتادگی را جهت ارتقای محتوا جبران کنید.
  100. خیلی در مورد ایندکس اول-موبایل در گوگل بحث کردیم. بینگ و سایر موتورهای جستجو نیز به‌زودی در این راه همراهی خواهند کرد؛ اما هنوز مهم است که بر نسخه دسکتاپ سایت خود تمرکز و بهینه‌سازی کنید
  101. وقتی‌که سایتتان را در موتورهای جستجو، جستجو می‌کنید مطمئن شوید که هر تغییری در دامنه ایجاد کنید بازهم موتورهای جستجو آن را پیدا می‌کنند مانند مثال زیر:

•    http://example.com
•    http://www.example.com
•    https://example.com
•    https://www.example.com

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو