shift

جایگاه اول در نتایج جستجوی گوگل 33% از ترافیک جستجو را به خود اختصاص می دهد

جایگاه اول در نتایج جستجوی گوگل 33% از ترافیک جستجو را به خود اختصاص می دهد

عاطفه
دسته: سئو  تگ ها: شاخص موفقیت یک سئوی خوب چیست , نتایج صفحه اول گوگل چه ترافیکی را به دست می آورند , ترافیک در چه صفحاتی از نتایج گوگل بیشتر است , رتبه اول در صفحه نتایج گوگل چه اهمیتی برای کسب و کارها دارد

 

طبق مطالعات انجام‌شده، نتیجه اول جستجوی گوگل 33% از ترافیک را به خود اختصاص می‌دهد و موردی که در جایگاه دوم نتایج قرار می‌گیرد 18% از ترافیک جستجو را به خود اختصاص می‌دهد و به همین ترتیب رتبه‌ها سیر نزولی پیدا می‌کند.

برای 10 نتیجه جستجو، چیتیکا به نتایج زیر دست پیدا کرد:


یک مطالعه مشابه توسط تیم چیتیکا در سال 2010 نتایج نسبتاً مشابهی را نشان داد و چیتیکا اثبات کرد که یافته‌ها اهمیت SEO برای کسب‌وکارهای آنلاین را تائید می‌کنند:
"اگرچه داشتن رتبه 1 در صفحه نتایج جستجوی گوگل اهمیت زیادی دارد، اما این اعداد نشان از اهمیت رتبه اول برای کسب‌وکارها دارد."
همچنین جای تعجب نیست که یافته‌ها نشان‌دهنده کاهش قابل‌توجه در ترافیک از صفحه 1 تا صفحه 2 نتایج باشند. نتایج صفحه 1، 92 درصد از کل ترافیک را به دست آورند و ترافیک به میزان 95 درصد برای صفحه 2 کاهش می‌یابد؛

و صرف‌نظر از این‌که آیا شما در صفحه 1 یا صفحه 4 هستید، چیتیکا گزارش می‌دهد که موقعیت بالا همواره ترافیک بیشتری نسبت به موقعیت‌های دیگر در صفحه کسب می‌کند. در صفحات 2، 3 و 4، ترافیک به ترتیب 27 درصد، 11.3 درصد و 5.4 درصد از موقعیت اول تا موقعیت دوم کاهش‌یافته است. برای این مطالعه، چیتیکا، ده میلیون آگهی آنلاین را بررسی کرد، جایی که کاربر از طریق جستجوی گوگل به صفحه مراجعه کرده است.


تفسیر رتبه‌بندی و داده‌های ترافیکی

رتبه‌بندی به‌عنوان تنها شاخص موفقیت SEO، به‌منظور مقدار ترافیکی که به وب‌سایت هدایت می‌کند اهمیت دارد. اگرچه رتبه‌بندی برای یک عبارت خاص ممکن است در نتایج جستجو از یک کاربربه‌کاربر دیگر تغییر کند، اما داده‌ها نشان می‌دهند که موقعیت‌های بالا همواره برنده هستند. Compete.com در سال گذشته مطالعه‌ای انجام داد که نشان داد 53 درصد از کلیک‌های جستجو به لینک اول می‌روند؛

و یک مطالعه در سال 2011 توسط Slingshot SEO نشان داد موقعیت رده اول در گوگل 18.2 درصد از کلیک‌ها، موقعیت دوم 10.05 درصد و سوم 7.22 درصد را دریافت کرده‌اند. درک متدولوژی این نوع مطالعات و استفاده از بینش متخصص برای استخراج این داده‌ها می‌تواند کار شما را به‌عنوان یک بازاریاب تقویت کند.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو