shift

پاکسازی و ولیدسازی لیست ایمیل: چرا برای ایمیل مارکتینگ اهمیت دارد؟

پاکسازی و ولیدسازی لیست ایمیل: چرا برای ایمیل مارکتینگ اهمیت دارد؟

عاطفه
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: چگونه برای ارسال ایمیل یک لیست تهیه کنیم , لیست ایمیل باید چه ویژگی هایی داشته باشد , ایمیل معتبر چه ایمیلی است , معتبر سازی لیست ایمیل چیست , ولیدسازی لیست ایمیل

 

* در این مقاله، منظور از نرخ پرش، Bounce Rate می‌باشد.

در مورد اهمیت اعتبارسنجی فهرست ایمیل اغراق نمی‌کنیم، اما اغلب توسط شرکت‌ها و افرادی که در حوزه بازاریابی ایمیل فعال هستند نادیده گرفته می‌شود.
اعتبارسنجی ایمیل چیست؟ فرایندی است که نشان می‌دهد آیا یک آدرس ایمیل قابل تحویل و معتبر است یا خیر. این‌زمانی است که شما یک پیام ایمیل را به یک گیرنده ارسال می‌کنید، پیام درواقع تحویل داده می‌شود ولی به دلیل این‌که کاربر نامعتبر است برگشت می‌خورد.
برخی از بازاریابان فکر می‌کنند ایمیل‌های برگشتی یا Bounce یک مشکل جدی نیست؛ اما این واقعاً یک مسئله جدی است. دلیل اول این‌که چرا باید لیست ایمیل خود را اعتبارسنجی کنید این است که میزان برگشت خوردن با Bounce بودن به‌طور مستقیم بر اعتبارتان به‌عنوان فرستنده تأثیر می‌گذارد.
ارائه‌دهندگان صندوق پستی مانند گوگل و یاهو برای اندازه‌گیری اعتبار فرستنده از تعدادی پارامتر استفاده می‌کنند. یکی از این موارد، نرخ پرش یا بازگشت (Bounce) است. اگر کسی ایمیلی را به تعداد زیادی از کاربران نامعتبر ارسال کند، ارائه‌دهندگان صندوق پستی آن را به‌عنوان فهرست ضعیف و فرستنده را به‌عنوان یک اسپمر احتمالی در نظر می‌گیرند.
وظیفه شما این است که ثابت کنید که یک فرستنده قانونی هستید. اولین قدم این است که اعتبارنامه‌های ایمیل خود را بررسی کنید.

اعتبارسنجی ایمیل و تائید ایمیل باعث کاهش میزان نرخ بانس تا 98٪ می‌شود:

  1. دارای نرخ ایمیل‌های بازشده بالاتر و تبدیل به مشتری بالاتری خواهید بود.
  2. شما خود را از بسیاری از تنش‌ها با ارائه‌دهنده سرویس ارسال ایمیل دور می‌کنید، مانند تعلیق حساب.
  3. درآمد خود را افزایش می‌دهید درحالی‌که در هزینه‌های خود با اجتناب از ارسال ایمیل به کاربران نامعتبر صرفه‌جویی می‌کنید.
  4. شما دارای امتیاز فرستنده بالاتر و نرخ جایگذاری صندوق بالاتری (Inbox Rate) خواهید بود.

جدول زیر، نشان‌دهنده رابطه نرخ بانس، نمره ارسال‌کننده و نرخ پذیرش با توجه به اطلاعات شرکت Return Path می‌باشد:

 

همان‌طور که می‌بینید، فقط ایمیل‌هایی از فرستندگان با امتیاز 80-100 به‌طور مرتب پذیرفته می‌شوند؛ و با توجه به جدول، میانگین نرخ قرارگرفته در اینباکس برای فرستندگانی با امتیاز 91 یا بالاتر، 88٪ است.

بنابراین، چه نوع آدرس‌های ایمیلی را باید قبل از ارسال از فهرست خود حذف کنید؟

آدرس‌های پست الکترونیکی بد و یا حساب‌های ایمیل غیر موجود

اگر روش Confirmed Opt-In استفاده نکنید، آدرس‌های ایمیل نامعتبر به لیستتان اضافه می‌شوند. با استفاده از یک فرم‌های دریافت‌کننده ایمیل، بدون مکانیزم تائید صحت، مردم می‌توانند ایمیلی را با اشتباه تایپی به لیستتان اضافه کنند.
اگر به لیست خود دست نزنید، احتمالاً ایمیل‌های اشتباه زیادی در لیست خودخواهید داشت. همچنین مردم می‌توانند از آدرس‌های ایمیل خود استفاده نکنند. اگر در عرض 6 تا 9 ماه گذشته به لیست خود ایمیل ارسال نکرده‌اید، احتمال دارد بعضی از ایمیل‌ها دیگر معتبر نباشند.
اگر یک کاربر یا صندوق پستی اصلاً وجود نداشته باشد، پیام دچار پرش یا بانس می‌شود. آدرس‌هایی با پرش سخت یا Hard Bounce آدرس‌هایی هستند که باید نگران آن‌ها باشید زیرا آن‌ها به شما بسیار بیشتر آسیب می‌رسانند. اگر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی متوجه شوند که تعداد زیادی از آدرس‌ها، ایمیلتان را دریافت نمی‌کنند، کمپین‌هایتان را به‌عنوان هرزنامه فیلتر می‌کنند.
می‌توانید از نرم‌افزار تأیید ایمیل مانند G-Lock Verifier یا سرویس تأیید اعتبار الکترونیکی آنلاین مانند BriteVerify، FreshAddress یا DataValidation استفاده کنید تا آدرس‌های نامعتبر را در لیست خود تعیین کنید.


غلط‌های املایی ایمیل‌ها

غلط‌های املایی ایمیل‌ها از اشتباهات انسانی می‌آید و می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی نرخ پرشتان را افزایش دهد. این موضوع خیلی مهم است که غلط‌های املایی شبیه به این آدرس ایمیل‌ها را شناسایی و درست کنید.
mary@gmailcom, dinaj@outloook.coom, sam@live.co, erick!yahoo.com.
برای جلوگیری از ایمیل‌های با آدرس اشتباه، از فرآیند تائید ایمیل استفاده کنید و حتی اگر نیاز بود مشترکین با کلیک بر روی لینکی ایمیلشان را تائید کنند.


آدرس ایمیل‌های دارای نقش و یا Role Accounts

آدرس‌های ایمیل مرتبط با یک بخش یا عملکرد خاص در سازمان‌ها وجود دارد که فقط برای دریافت پیام‌های مربوط به این عملکرد در نظر گرفته‌شده‌اند. به‌عنوان‌مثال، "abuse@domain.com" آدرس ایمیلی است که شرکت برای دریافت گزارش‌های سوءاستفاده از ایمیل استفاده می‌کند، "bounce@domain.com" برای دریافت پیام‌های ایمیل‌های بانس در نظر گرفته‌شده است، "admin@domain.com" برای ارسال ایمیل به سرپرست دامنه و ...
چنین حساب‌هایی برای استفاده شخصی یا اشتراک ایمیل‌های بازاریابی در نظر گرفته نمی‌شوند. به‌این‌ترتیب، بعید است که آن‌ها در لیست ایمیل‌های شخصی فرد درنتیجه یک اشتراک ظاهر شوند.
ایمیل‌هایی که با فرمت شرکتی یا اداری هستند مانند info@company.ir اغلب در صفحات عمومی وب‌سایت‌ها قرار می‌گیرند و بعید است کسی با این ایمیل‌ها در وب سایتی ثبت‌نام کند. ایمیل مارکترها معمولاً به دنبال ایجاد لیست خود به‌صورت سریع هستند و معمولاً این ایمیل‌ها را از وب‌سایت‌ها جمع‌آوری می‌کنند؛ بنابراین، این نوع آدرس‌های ایمیل را باید قبل از اینکه دکمه ارسال» را فشار دهید، از لیست ایمیل خود شناسایی و حذف کنید.


نتیجه‌گیری نهایی

وقتی شما به ارسال ایمیل به آدرس‌های نامعتبر همچنان ادامه می‌دهید و دچار نرخ پرش می‌شوید، امتیاز ارسال ایمیلتان نیز کاهش پیدا می‌کند. با کاهش امتیاز ارسال، ایمیلتان به‌جای رفتن به اینباکس به پوشه اسپم می‌رود. اگر ایمیل‌هایتان به پوشه اسپم برود مشتریان یا مشترک‌هایتان از هر 10 بار 9 بار آن را باز نمی‌کنند. اگر آن‌ها ایمیلتان را نبینند پیشنهادتان را نمی‌توانند بگیرند. درنتیجه فروشتان کاهش پیدا می‌کند. اگر به هر دلیلی در مورد اعتبار لیست ایمیل‌هایتان مطمئن نیستید پیشنهاد می‌کنیم که قبل از اینکه شروع به ارسال ایمیل کنید لیست ایمیلتان را معتبر کنید و آدرس‌های نامعتبر را از آن حذف کنید.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو