shift

تفاوت بین اینستاگرام و توئیتر

تفاوت بین اینستاگرام و توئیتر

عاطفه
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: توئیتر چه ویژگی هایی دارد , اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد , مقایسه اینستاگرام و نوییتر

 

Instagram

اینستاگرام یک پلتفرم رسانۀ اجتماعی است که عمدتاً درزمینهٔ به اشتراک¬گذاری فیلم و عکس عمل می‌کند. اینستاگرام در سال 2010 کار خود را آغاز کرد، بیش از 700 میلیون کاربر به دست آورده است که 100 میلیون نفر آن‌ها فقط در سال 2017 به آن پیوستند. اینستاگرام به‌عنوان برترین انتخاب برای نامه‌ای تجاری و تبلیغاتی است و برای پست‌های تصویری بهینه‌سازی شده است.


Twitter

توییتر یک سایت اخبار کوتاه و رسانه¬های اجتماعی است که به دلیل محدودیت سخت‌گیرانه در تعداد کاراکترهای هر پست معروف می‌باشد. توییتر به‌خصوص به دلیل استفاده توسط افراد مشهور و سیاستمداران محبوب شده و برای به‌روزرسانی سریع شخصی و همچنین پست‌های خلاصه با لینک‌های خروجی به موضوعات دیگر مناسب است.  همچنین یک پلتفرم محبوب برای به اشتراک‌گذاری محتوا و رسانه است، چراکه توییت مجدد، نقل‌قول و پاسخ‌دهی امکان مشارکت کاربران را فراهم می‌کند.


تفاوت بین توییتر و اینستاگرام

درحالی‌که اینستاگرام و توییتر هر دو پلتفرم‌های رسانه اجتماعی هستند اما ویژگی و اهداف متفاوتی دارند.


1. محدودیت کاراکتر (تعداد حروف)

توییتر

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه توییتر، حد مجاز 140 کاراکتر برای هر پست است. این محدودیت در طول سالیان متمادی باعث شده پست‌های توییتر مختصر و باکیفیت باشند. چند حالت استثنا برای محدودیت 140 کاراکتر وجود دارد:
* آدرس‌های اینترنتی (URL ها) به‌صورت خودکار کوتاه می‌شود تا در فضا صرفه¬جویی شود
* توییتهای نقل‌قول شده و اسامی به‌عنوان کاراکتر محسوب نمی‌شود.
بااین‌حال، توییتر همچنان رسماً به پست‌های سریع و مستقیم اختصاص دارد.


اینستاگرام
اینستاگرام محدودیتی برای نوشتن ندارد، اما تستهای صورت گرفته توسط کاربران نشان می‌دهد پس از 2200 کاراکتر، محدودیت‌هایی گزارش می‌شود. در این سیستم، تعداد زیاد کلمات به‌عنوان دیواری از متن نمایش داده می‌شود، بنابراین اینستاگرام متن را پس از 240 کاراکتر مخفی می‌کند (کاربران می‌توانند با کلیک بر روی آن بقیه متن را مشاهده کنند). Hashtag ها نیز دارای محدودیت هستند، گرچه محدودیت مانع بزرگی نیست - یک پست تنها می‌تواند 30 هشتگ داشته باشد و بعدازآن اینستاگرام، نمایه‌سازی کلمات را متوقف خواهد کرد.


2. سبک نوشته‌ها

توییتر
توییتر از سبک‌های نوشتاری بسیار و همچنین آپلود رسانه‌ها پشتیبانی می‌کند، اما فرمت اصلی آن نوشته‌های کوتاه زیر 140 کاراکتر است. این فرمت توییتر را منبع اصلی اخبار، از هردو رسانه جمعی و شخصی می‌سازد. انواع پست‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • متن
  • تصویر
  • ویدئو
  • گیف
  • نظرسنجی

اینستاگرام
اینستاگرام، در عوض، به‌طور کامل بر یک پست رسانه‌ای تمرکز دارد. آپلود در اینستاگرام نیاز به حداقل یک عکس یا ویدیو دارد. پس‌ازآن کاربران می‌توانند متن‌ها و هشتگ های متن را همان‌طور که دوست دارند، اضافه کنند، اما عنصر رسانه‌ها ویژگی اصلی هر پست است. انواع پست‌ها عبارت‌اند از:

  • تصویر
  • ویدئو
  • گیف

3. پیام‌های مستقیم (Direct Messages)

پیام‌های مستقیم بخش مهمی از هر دو سیستم‌عامل هستند و عملکرد مشابهی دارند. در هر دو سیستم‌عامل، کاربر می‌تواند از پیام‌های مستقیم برای ارسال استفاده کند:

  • متن
  • تصویر
  • ویدئو
  • استیکر

تفاوت اصلی پیام مستقیم در چت گروهی است. توییتر اجازه می‌دهد تا حداکثر 50 نفر در یک چت حضورداشته باشند، درحالی‌که اینستاگرام تنها به 15 نفر اجازه شرکت می‌دهد.


4. داستان‌ها (Stories)

اینستاگرام
پس از موفقیت Snapchat درزمینهٔ Story، اینستاگرام در اواخر سال 2016 ویژگی Story را به اپلیکیشن و سایت خود اضافه کرد. Story به کاربران امکان می‌دهد عکس‌ها و ویدیوهایی را که در طی 24 ساعت گذشته گرفته¬اند، به‌صورت یک مجموعه یا "Story" منتشر کنند که به ترتیب وقوع در فید آن‌ها ظاهر می‌شود. کاربران می‌توانند قبل از آپلود، متن و فیلتر به Story اضافه کنند و بعدازآن تجزیه‌وتحلیل (analytics) آن را مشاهده کنند. پس از 24 ساعت، Story حذف خواهد شد، مانند Snapchat که پست‌ها را بعد از یک‌بار مشاهده حذف می‌کند.


توییتر
درحالی‌که توییتر اجازه می‌دهد فایلهای چندرسانه¬ای یکباره آپلود شوند، اما قابلیتی شبیه به Story اینستاگرام ندارد و روند چندرسانه‌ای آن شبیه به حالت قبل از Story اینستاگرام است.


5. ابزارهای کسب درآمد

تبلیغات
توییتر و اینستاگرام هر دو از تبلیغات استفاده می‌کنند و این ابزار، منبع اصلی کسب درآمد برای بسیاری از برندها است. در توییتر، تبلیغات معمولاً به‌عنوان توییت تبلیغاتی (promoted) ظاهر می‌شود که گاهی اوقات بین توییتهای منظم در فید کاربر نمایش داده می‌شود.
اینستاگرام گزینه‌های بیشتری برای قرار دادن تبلیغات دارد. به‌طور مشخص، کسب درآمد از طریق تبلیغاتی است که بین ویدیوهای خودکار و Story ها ظاهر می‌شود و کاربر در فید خود آن‌ها را مشاهده می‌کند.


خرید (Shop Now)
اینستاگرام همچنین ویژگی "Shop Now" را معرفی کرده است که اجازه می‌دهد برندها به فروشگاه-هایشان لینک بدهند. ازآنجاکه اکثر کاربران حداقل یک نام تجاری را در اینستاگرام دنبال (فالو) می‌کنند، لذا Shop Now یک ابزار بالقوه خوب برای تعامل با محتوا و تجارت است. توییتر در حال حاضر ویژگی معادلی برای آن ندارد.


لینک‌های وابسته
لینک‌های وابسته لینک‌های ارسال‌شده توسط یک کاربر در یک پست است که به سایت یا محصول آن‌ها لینک می‌دهد و درازای این کار درآمد کسب می‌کند. این پیوندها را می‌توان تقریباً در هر رسانه¬ اجتماعی که امکان لینک‌های خروجی را می‌دهد، پیدا کرد و در اینستاگرام و توییتر نیز معمول است، به‌خصوص برای کاربرانی که محبوبیت زیادی داشته اما فروشگاه واقعی برای کسب درآمد ندارند.


6. سبک پاسخ

توییتر
بخش عمدۀ محبوبیت توییتر به علت فرمتی است که طبق آن نظر و پاسخ به توییتهای دیگر کاربران داده می‌شود. کاربران می‌توانند با روش‌های زیر با یک توییت تعامل داشته باشند:

  • نقل‌قول
  • توییت مجدد
  • پاسخ دادن
  • لینک دادن

نقل‌قول به کاربر اجازه می‌دهد در مورد یک توییت در فید خود کامنت بفرستد و توییت اصلی را در پیام حفظ کند. "توییت مجدد  یعنی کپی توییت اصلی به فید کاربر جدید. پاسخ دادن، توییتی را به فید کاربر جدید ارسال نمی‌کند بلکه زنجیره¬ای از نظرات در توییت اصلی ایجاد می‌کند که کاربران دیگر می‌توانند آن را ببینند و پاسخ دهند. زنجیره پاسخ می‌تواند هزاران پاسخ به یک توییت ایجاد کند.
روش پاسخ دادن به اینستاگرام مانند توییتر به‌صورت زنجیره‌ای از نظرات است. ویژگی پست جدید وجود ندارد، اگرچه نرم‌افزارهایی وجود دارد که تلاش می‌کنند این سبک را ایجاد کنند اما فقط تا حدی موفق بودند. سازمان‌دهی زنجیره نظرات  ضعیف‌تر از توییتر است و هر نظر شخصی می‌تواند یک زنجیره داشته باشد. کاربران همچنین می‌توانند پست‌ها را در اینستاگرام لایک کنند.


7. تائید هویت و افراد مشهور (سلبریتی)

توییتر
روند تأیید هویت توییتر، مانند اینستاگرام و فیس‌بوک است. زمانی که فرد توسط کارکنان توییتر تأییدشده» و واقعاً همان شخصی باشد که ادعا می‌کند، یک دایره آبی و علامت تیک در کنار نام کاربری وی می‌خورد. این موضوع در مورد افراد معروف بیشتر رخ می‌دهد، اما در حال حاضر توسط سیاستمداران، شرکت‌ها، خبرنگاران و هرکسی که به‌اندازه کافی مشهور است استفاده می‌شود. هر حسابی می‌تواند درخواست تأیید دهد، اما معمولاً باید تعدادی فالور داشته باشد تا بتواند درخواست دهد.


اینستاگرام
در اینستاگرام تأیید هویت هنوز نسبتاً جدید و محدود است. درحالی‌که اینستاگرام می‌تواند به حساب‌های فیس‌بوک تائید شده مرتبط شود، اما افراد و نام‌های مشهور درواقع توسط اینستاگرام تائید می‌شوند. در حال حاضر هیچ فرایندی برای درخواست بررسی حساب کاربری توسط کارکنان وجود ندارد، حتی اگر حساب فیس‌بوک لینک شده تأیید شود.


8. رابط کاربری

نرم‌افزار
اینستاگرام و توییتر هر دو نرم‌افزارهایی برای سیستم‌عامل‌های iOS و Android ارائه داده‌اند. این نرم‌افزارهای تلفن همراه پلتفرم اصلی برای هر دو سایت هستند و تمام ویژگی‌ها از طریق آن‌ها در دسترس می‌باشد.


سایت اینترنتی
تقریباً تمام ویژگی‌ها توییتر از طریق نسخه دسکتاپ / وب‌سایت در دسترس است.  اما از طریق سایت قادر نخواهید بود که بر روی پیش‌نویس‌هایی که در تلفن همراه خود ذخیره کرده‌اید، کارکنید.  استفاده از گزینه‌هایی مانند Live Video و فعال بودن محل، در نسخه دسکتاپ در دسترس است اما به دلیل ماهیت رایانه‌های شخصی، کار با آن‌ها مشکل‌تر است.
نسخه دسکتاپ اینستاگرام بسیاری از ویژگی‌ها برنامه موبایلی آن را ندارد و شرکت نیز تمایلی برای بهینه‌سازی نسخه دسکتاپ جهت مطابقت با نسخه‌های تلفن همراه نشان نمی‌دهد. به‌تازگی کاربران دسکتاپ می‌توانند عکس آپلود کنند که عمدتاً برای کمک به کاربرانی است که تبلت داشته و برنامه موبایلی با تبلت آن‌ها سازگاری ندارد. بااین‌حال، ویژگی‌هایی مانند live video هنوز فعال نیست.
 

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو