از تبلیغاتی که بصورت صفحه جدید با کلیک بر روی دکمه دانلود در سایت ها نمایش داده می شود اجتناب کنید
عاطفه دسته: بازاریابی و تبلیغات تگ ها: Avoid interstitials , بنر هوشمند چیست , تبلیغات در اپلیکیشن ها چگونه است , سئو تبلیغاتی که در بالای صفحه سایت اورده می شود چگونه است
- این تبلیغات، تبلیغاتی هستند که کاربر را از دیدن یا ارتباط با محتوا محروم میکنند.
- این صفحات معمولاً نصب برنامهها، عضویت در لیست ایمیلها یا تبلیغات را ترویج میدهند.
- آنها نیاز به انجام اقدامی از طرف کاربران برای دیدن ادامه محتوای صفحه دارند.
کاربران اینترنت عمدتاً از این نوع تبلیغات متنفر هستند. ازنظر کاربران، منطق زیادی برای آنها وجود ندارد که این تبلیغات را ببینند و معمولاً منجر میشوند تا کاربران سایت را ترک کنند و یا از خودشان سؤالات زیر را بپرسند:
- چرا من باید به یک لیست ایمیل بپیوندم وقتی نمیتوانم محتوای صفحه را ببینم؟
- چرا من باید یک برنامه را نصب کنم وقتی نمیتوانم کلیاتی در مورد آن را ببینم؟
صفحات نشاندهنده این تبلیغات که مانع نشان دادن محتوای صفحه میشوند ازنظر گوگل موبایل پسند نیستند.
گوگل اعلام کرد:
از تاریخ 1 نوامبر، صفحات وب موبایل که با اعلان نصب یک برنامه، مقدار قابلتوجهی از محتوی صفحه را پنهان میکنند ازنظر گوگل موبایل پسند نیست.
این تبلیغات بهصورت رسمی موبایل ناپسند است و به یک عامل منفی در رتبهبندی موبایل تبدیلشده است.
گوگل میداند که این تبلیغات یک تجربه کاربری ضعیف را ارائه میدهند و به مدیران وب توصیه میکنند تا از آنها استفاده نکنند. وقتی گوگل وضعیت "اجتناب" از چیزی را توصیه میکند باید به آن گوش دهید زیرا آنها عواملی هستند که تأثیر منفی در رتبهبندی دارند. به این معنی که نهتنها آنها کاربرانتان را عصبانی میکنند بلکه باعث میشوند که رتبه صفحه شما در نتایج تلفن همراه کمتر شود.
بهطورکلی، اگر چیزی برای کاربر بد است، برای رتبهبندیتان بد است.
چه چیزی باید بهجای این نوع تبلیغات استفاده شود
گوگل سه چیز را پیشنهاد میدهد:
- استفاده از یک بنر کوچک با استفاده از HTML
- استفاده از بنر کوچک درخواست نصب برنامه
- استفاده از فهرست بندی برای برنامههای اندروید
1. استفاده از یک بنر کوچک
از یک بنر ساده و کوچک برای انتشار برنامه خود در صفحات HTML استفاده کنید. همچنین میتوانید از بنرهای هوشمند اپل برای اعلام نصب برنامه استفاده کنید.
اپل احساس کرد که این تبلیغات تجربه کاربری بدی دارند. درنتیجه برای سیستمعامل خود (iOS) جانشینی به این منظور تهیه کردند (smart app banners) و گوگل بهطور خاص استفاده از آنها را توصیه میکند.
2. استفاده از بنر نصب اپلیکیشن یا بنرهای هوشمند
به این منظور مرورگرهای مختلف موبایل راهحلهای خودشان رادارند.
بنرهای هوشمند - سافاری
"برنامه آگهیهای هوشمند بهطور قابلتوجهی تجربه کاربری را در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی بهبود داده است. کاربران اعتقاددارند که استفاده از این بنر آنها را به فروشگاه App منتقل خواهد کرد و نه یک تبلیغات شخص ثالث. با یک دکمه بزرگی که بر روی بنر است کاربران میتوانند بنر را بهراحتی ببندند و هنگامیکه کاربر به صفحه وبباز میگردد، بنر دوباره ظاهر نخواهد شد." استناد از سایت اپل.
بنرهای هوشمند - کروم
کروم در این زمینه، Web app install banners را پیشنهاد داده است.
بنرها برای کاربران بهتر است
اگر میخواهیم وبسایتهای محبوب داشته باشیم، باید کاربرانمان را خوشحال کنیم. استفاده از یک بنر با هر نوعی، بهجای استفاده از پنجرههای مزاحم، باعث میشود که کاربران بیشتر راضی باشند؛ زیرا:
- بنرها کمتر سرزده هستند.
- آنها برای دیدن محتوا نیاز به مراحل جانبی ندارند.
- آنها میتوانند نادیده گرفته شوند یا بدون وقفه مورداستفاده قرار گیرند.
- آگهیها مردم را دیوانه نمیکنند.
3. فهرست کردن برنامه برای برنامههای آندروید
گوگل توصیه فهرست کردن برنامه را نیز میدهد:
"فهرست بندی برنامه کمک میکند تا برنامه خود را در جستجوی گوگل پیدا کنید. هنگامیکه برنامه شما در گوگل ایندکس شود میشود، کاربران تلفن همراه که برای محتوا مربوط به برنامه شما جستجو میکنند، میتوانند دکمه نصب برنامه را در نتایج جستجو مشاهده کنند."
برخی از توصیههای کلی در مورد تبلیغات
این تبلیغات یکی از آن چیزهایی هستند که مدیران وب میگویند "من میدانم که اینیک تجربه کاربری بدی دارد، اما برای من ارزشآفرین است، بنابراین من فقط به این دلیل از آن استفاده خواهم کرد". من به شما توصیه میکنم که شما آن ارزشی که فکر میکنید را به دست نمیآورید و خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر کنید آسیب میبینید.
بسیاری از مردم فقط ایمیلهای جعلی و یا ایمیلهای بیمصرف را به لیست ایمیلهای اجباری اضافه میکنند که همه ما آن را روزانه میبینیم. این واقعاً برای شما ارزشی ندارد.
اگر به لیست ایمیل خود نگاه کنید، احتمالاً ایمیلهایی مانند "wow@yousuck.com" یا "bob@bob.com" یا "poop@poop.com" را مشاهده خواهید کرد. حتی ایمیلهایی که واقعی به نظر میرسند اغلب ایمیلهایی هستند که فقط برای پر کردن فرمها مورداستفاده قرارگرفتهاند، نه برای هرگونه تعامل واقعی. آنچه شما نمیتوانید اندازهگیری کنید، ارتباط منفی است که افراد بانام تجاری شما به دلیل تبلیغات شما برقرار کردهاند. من چنین سایتهایی را استفاده نمیکنم یا به آنها اعتماد نمیکنم.
آنچه تبلیغات در پنجرههای مزاحم به کاربران شما میگویند:
موضوع پیدا کردن عکسها و کلمات بر روی تبلیغاتتان نیست چیزی که کاربران واقعاً میخواهند ببینند این است:
با بودن یک منبع عالی، جذب اعتماد و تعامل با کاربران نام خود را ارتقا دهید. برندها و سایتهای بزرگ نیازی به استفاده از چنین تاکتیکهایی را ندارند.