shift

آیا تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام ارزش امتحان کردن را دارد

آیا تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام ارزش امتحان کردن را دارد

عاطفه
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: تبلیغات در اینستاگرام , تبلیغات پولی در اینستاگرام , تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام , پست اسپانسر اینستاگرام , تبلیغ مستقیم در اینستاگرام , تبلیغات رسمی اینستاگرام , Is Advertising on Instagram Worth It

 

بعضی از شرکت‌ها احساس می‌کنند که اینستاگرام نباید بخشی از استراتژی بازاریابی آن‌ها باشد. در ادامه ببینید با این استراتژی چه چیزهایی را ممکن است از دست بدهید.
اینستاگرام یکی از برجسته‌ترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی برای محتوای بر پایه عکس است، ما این را می‌دانیم. به‌هرحال آنچه مردم همیشه درباره‌ی آن فکر نمی‌کنند این است که چطور از اینستاگرام می‌توانند به‌عنوان یک پلت فرم تبلیغاتی قابل‌قبول استفاده کنند.
نرخ تعامل اینستاگرام بالا است. تحقیقات نشان می‌دهد که نرخ تعامل 4.21 درصدی اینستاگرام آن را به پادشاه شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است. باورنکردنی است، به همین دلیل اینستاگرام – در کنار سایر شبکه‌های اجتماعی – پلت فرم تبلیغاتی است که باید از آن استفاده کنیم.


تبلیغات در اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات اینستاگرام کلیت بسیار ساده‌ای دارد. در بالای هر عکس اسپانسری، کلمه اسپانسری (Sponsored) وجود دارد. این کلمه به‌وضوح آشکار است و هدف این تبلیغات بر اساس علایق شما طراحی‌شده است. اینستاگرام در بسیاری از موارد کاملاً شبیه فیس‌بوک است. تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام یک سال است که اجرا می‌شود. در ابتدا، در کشورهایی شبیه انگلیس، تنها شرکت‌های بزرگ شبیه مک‌دونالد و جان لوئیس به تبلیغات اسپانسر دسترسی داشتند. یکی از اشکال های تبلیغات روی اینستاگرام، تبلیغات موبایل است. به دلایل ناشناخته، اینستاگرام لینک‌های روی موبایل را غیرفعال می‌کند. وقتی حدود 50% مردم اکنون از طریق موبایل‌ها به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند، این مسئله غیرقابل‌پذیرش است.


هدف‌گذاری در اینستاگرام

واضح است که اینستاگرام چطور تصمیم به کار بر روی پلت فرم تبلیغاتی خود دارد. آن‌ها به شما اجازه می‌دهند تا مخاطبانتان را از طریق فیس‌بوک مورد هدف قرار دهید. شما می‌توانید افراد هدف را بر اساس ویژگی‌های مختلفی تعیین نمایید. بعضی از این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • جنسیت
  • گروه سنی
  • علایق

اینستاگرام اطلاعات دقیقی که فیس‌بوک در مورد کاربرانش دارد را ندارد. این مسئله مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا که اینستاگرام و فیس‌بوک هر دو به‌وسیله یک کمپانی اجرا و اداره می‌شوند. امکان به دست آوردن اطلاعات کاربران، با پیوستن آن‌ها به اینستاگرام به‌وسیله حساب کاربری‌شان در فیس‌بوک وجود دارد. لازم به ذکر است که برای ساختن این تبلیغات، شما باید هر دو اکانت فیس‌بوک و اینستاگرامتان را به یکدیگر لینک دهید.


کمپین جان لوئیس

قبل از در نظر گرفتن تبلیغات اینستاگرام، باید شرکت‌های پیشرو را نگاه کنید تا درک کنید این کار را چطور باید انجام دهید.
جان لوئیس فروشنده پوشاک، یک کمپینی را راه‌اندازی کرد که در آن زنان بین 25 تا 34 سال را هدف قرارداد. هدف آن‌ها به اطلاع دادن کاربران درباره مدل‌های پاییز و زمستان بود. این کمپین 6 هفته برگزار شد و آن‌ها با تعدادی از وبلاگ نویسان فشن مد در بریتانیا کارکردند.

نتیجه این کمپین چه بود؟

مطابق اینستاگرام، تعداد فالورهای جان لوئیس 10000 نفر افزایش یافت. همچنین این برند میزان خرید زنان را 14 برابر در محدوده سنی خودشان دید. این کار باعث شد تا آن‌ها کمپین‌هایشان را به کمپین‌های 4 گانه توسعه دهند.

 

کمپین کانال 4

کانال 4 یکی از کانال‌های اصلی تلویزیون در انگلستان است. در سال 2014، کانال 4 یک برنامه اصلی خود را Gogglebox نامید. آن‌ها می‌خواستند تا از اینستاگرام برای ترویج نمایش خود، منحصراً برای زنان و مردان رده سنی 16-34 سال استفاده کنند.
این کمپین برای سه هفته از اکتبر 2014 تا نوامبر 2014 اجرا شد. کانال 4 تصمیم داشت که تنها از محتوای عکس استفاده کند. آن‌ها تصاویر را مطابق باشخصیت‌های مختلف در برنامه تلویزیونی توسعه دادند. آن‌ها برای اینکه کاربر را بیشتر درگیر کنند و تعامل را افزایش دهند از کاربران خواستند که حدس بزنند کدام شخصیت در عکس انتشاریافته است.


در این کمپین، 750،000 نفر با تبلیغات تعامل برقرار کردند و تبلیغات 19 مرتبه دیگر نیز تمدید شد. این به آن‌ها اجازه داد تا بر روی بازار جوان‌تر هدف‌گذاری کنند، کسانی که دوست دارند کانال 4 را بیشتر از کانال‌های دیگر بریتانیا تماشا کنند.



موفقیت‌های دیگر

تبلیغات اینستاگرام در 8 کشور دیگر نظیر آمریکا، استرالیا و کانادا در دسترس است. برندهای دیگر با این تبلیغات به موفقیت رسیده‌اند مانند مک‌دونالد و اورآل.
بسیاری از این برندها از طریق وب‌سایت اینستاگرام اعلام کردند که اینستاگرام بازدهی بیشتری نسبت به فیس‌بوک و توییتر ارائه می‌دهد. بر اساس این تحقیقات، می‌توان تائید کرد که اینستاگرام دارای نرخ تعامل بالا و یادآوری بهتر تبلیغات نسبت به سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است.
حقیقت‌هایی که نشان می‌دهد اینستاگرام ارزش سرمایه‌گذاری را دارد

  • 300 میلیون کاربر فعال مورد هدف وجود دارد.
  • 70 درصد کاربران بیرون از امریکا هستند.
  • 30 میلیارد عکس بر روی اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌شده است.
  • 2.5 میلیارد لایک روزانه زده می‌شود.
  •  70 میلیارد عکس هرروز در اینستاگرام بارگزاری می‌شود.

 

مردم به چه چیزی توجه می‌کنند؟

اگر مردم نسبت به تبلیغات بی‌اهمیت باشند، تبلیغ کردن بی‌فایده است. میلیون‌ها نفر افراد سخت‌گیر در حال استفاده از اینستاگرام هستند. سه نوع طرز تفکر، زمانی که تبلیغات برای اولین بار برای این مخاطبان معرفی نشان داده می‌شود وجود دارد.

  • تبلیغات کاملاً مغایر با اهداف اینستاگرام است.
  • آن‌ها نگران هستند که تبلیغات به feed آن‌ها را ضرر بزند.
  • بعضی از کاربران اصلاً تبلیغات را متوجه نمی‌شوند و یا برای آن‌ها مهم نیست.


آنچه از تحقیقات آموختیم این است که کاربرانی که واکنشی به تبلیغات نشان نمی‌دهند آن‌ها تبلیغات را واقعاً ملاحظه نکرده‌اند و نسبت به تبلیغات شبکه اجتماعی بی‌انگیزه هستند. مهم‌تر از همه، برای کسب‌وکارها این واقعیت وجود دارد که نرخ تعامل بالای اینستاگرام نشان می‌دهد که کاربران محتوایی که دیگر کاربران تهیه‌ کرده‌اند و محتوایی که برای کسب‌وکارها تهیه‌ شده است را متفاوت نمی‌دانند.


بنابراین آیا تبلیغات اینستاگرام ارزشمند است؟

چیزی که الآن ما می‌دانیم این است که اینستاگرام باارزش است. وقتی تبلیغ در اینستاگرام به‌درستی انجام شود مزایای بالقوه‌ی بی‌نظیری دارد. بااین‌حال آنچه مردم برای داشتن یک اکانت باید بدانند این است که مخاطبان هدف خود را بشناسند و بدانند که چطور به آن‌ها دست پیدا کنند.
نکته‌ای که اهمیت دارد این است که عکسی را برای مخاطبان هدف خود بسازید که نسبت به آن واکنش نشان دهند. تنها راه انجام این کار تحقیق و آزمایش و خطا است.
تبلیغات اینستاگرام هرگز ضمانتی برای رسیدن به منفعت بیشتر نمی‌دهد اما هر کسب‌وکاری در هر صنعتی می‌تواند آن را به کار بگیرد.
 

کوتاه کننده لینک
۱۳۹۶-۰۸-۱۳

با سپاس از مطالب عالیتون موفق باشید کوتاه کننده لينک

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو