shift

از تکنیک صفحات دروازه (Doorway Pages) اجتناب کنید

از تکنیک صفحات دروازه (Doorway Pages) اجتناب کنید

عاطفه
دسته: سئو  تگ ها: Avoid using doorway pages , تکنیک صفحات دروازه در سئو چیست , تکنیک Doorway Pages در سئو کلاه سیاه چیست , Doorway Pages چیست

 

از تکنیک صفحات دروازه اجتناب کنید.
دستورالعملی از گوگل وب مستر


 منظور از صفحات دروازه چیست؟

صفحات دروازه، صفحاتی هستند که برای عبارت‌های کلمه کلیدی خاص بهینه‌ شده‌اند و تنها برای اینکه این صفحات بتوانند در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند وجود دارند.
رایج‌ترین استفاده از صفحات دروازه زمانی است که وب‌سایت سعی می‌کند رتبه مناسبی برای نام شهر به دست آورد و برای این منظور، وبمسترها کلمات کلیدی مختلفی با نام آن شهر در صفحه وب تعریف می‌کنند.


اقدامات گوگل برای برخورد با صفحات دروازه

گوگل صفحات دروازه را به‌عنوان "سایت‌ها یا صفحات ایجادشده برای به دست آوردن رتبه بالا برای جستجوهای خاص" تعریف می‌کند. گوگل اقدامات زیادی برای اینکه وب مستران درک کنند که از صفحات دروازه استفاده نکنند و اطمینان حاصل کنند که آن‌ها در نتایج خود به رتبه‌بندی خوبی دست پیدا نمی‌کنند، انجام داده است.

  • گوگل "تعدیل رتبه‌بندی" را برای سایت‌ها / صفحات دروازه اعلام کرد.
  • گوگل انواع صفحات دروازه را در صفحات راهنماي خود تعریف کرد.
  • گوگل عبارت "اجتناب استفاده از صفحات دروازه" را به‌عنوان دستورالعمل رسمی گوگل وبمستر ارائه داد.

گوگل راهنمای‌هایی بیشتر را با سؤالاتی که وب مستران باید از خودشان بپرسند که آیا صفحات آن‌ها صفحات دروازه هستند ارائه می‌دهد:

  • آیا صفحات تعیین‌شده برای رتبه‌بندی دارای محتوای خاص هستند، درحالی‌که به دنبال دریافت کاربران با کلمات کلیدی کلی‌تر هستند؟
  • آیا صفحات آیتم‌های مفید مانند (مکان، محصولات و غیره) را که قبلاً در سایت وجود داشته را به‌منظور ترافیک بیشتر در صفحات مختلف تکرار می‌کنند.
  • آیا این صفحات صرفاً برای به دست آوردن ترافیک طراحی‌شده‌اند و ارسال کاربران به سایت بدون ایجاد ارزش منحصربه‌فرد در محتوا انجام‌شده است.
  • آیا این صفحات به‌عنوان "جزیره" وجود دارند؟ آیا این صفحات از بخش‌های دیگر سایت متفاوت هستند؟ آیا لینک به این صفحات از صفحات دیگر سایت فقط برای گمراهی موتورهای جستجو ایجادشده است؟

دلیلی که گوگل این رتبه‌بندی برای صفحات و دامنه‌ها را دوست ندارد این است که کاربران این صفحات را نمی‌پسندند. اگر کسی عبارت "غذا در تهران" را جستجو کند آن‌ها به دنبال مکانی در "تهران" برای خرید "شام" هستند.
فقط به‌این‌علت که می‌توانید محصولتان را به یک شهر ارسال کنید به این معنی نیست که شما باید برای آن شهر رتبه‌بندی کنید. این بسیاری از کسب‌وکارهایی را که محصولات خود را در سراسر کشور عرضه می‌کنند، ناامید می‌کند.

 

فقط به این دلیل که شما می‌توانید محصولاتتان را به شهر مورد هدفتان حمل کنید، به این معنا نیست که شما می‌توانید در کلمات مرتبط با آن شهر رتبه کسب کنید

بسیاری از کسب‌وکارها برای رتبه‌بندی در کلمات کلیدی مربوط به جستجوهای محلی اشتباه می‌کنند. زیرا کسب‌وکارها مکان فیزیکی در هر شهر ندارند. پس چگونه می‌توانند به گوگل بگویند که به نتایج جستجو در این شهرها مرتبط هستند؟
درنهایت صداقت، شما نمی‌توانید برای هر شهر رتبه‌بندی یکسانی را به دست آورید زیرا خدماتتان برای همه این شهرها به یک اندازه مفید نیست.
ایجاد صفحات دروازه‌ای که فقط بانام شهر تغییر می‌کند نیز مؤثر نخواهد بود؛ درواقع این امر به رتبه‌بندی گوگل شما آسیب خواهد رساند.


مراحل کلیدی که برای به دست آوردن رتبه برای شهرهای مختلف باید مدنظر قرار دهید

همانطورکه این دستورالعمل بیان می‌کند، ایجاد صفحات دروازه به شما کمک نخواهد کرد بلکه به شما نیز آسیب می‌رساند. پس چه‌کاری باید انجام دهید؟

  • درک کنید که نمی‌توانید در همه شهرها به‌طور یکسان رتبه‌بندی کسب کنید، از این مورد شکایت نکنید، بر آن غلبه کنید.
  • یک محصول یا خدمتی شگفت‌انگیز داشته باشید که مردم به موقعیت جغرافیایی خود اهمیتی ندهند فقط آن محصول را بخواهند. اپل صفحاتی مانند "chicago ipads" ندارد چون آن‌ها نیازی به این صفحه ندارند، مردم در هرجایی که زندگی کنند یک ipad می‌خواهند.
  • با یک شهر شروع کنید.
  • تلاش‌های خود را بر روی شهری مفید که محصولاتتان را می‌خرند یا استفاده می‌کنند متمرکز کنید.
  • اگر تنها تفاوت در عنوان صفحات مختلف، فقط نام شهر است پس در اشتباه هستید. کمی خلاق باشید، یک عنوان قانع‌کننده برای آن شهر چیست؟
  • در مورد شهر موردنظرتان تبلیغ کنید (بیلبورد، ایستگاه‌های رادیویی و ...).
  • صفحاتی مفید، متقاعدکننده و سرگرم‌کننده برای شهر موردنظرتان ایجاد کنید.
  • با مردم آن شهر تعامل برقرار کنید، پیشنهادات هدفمند را در نظر بگیرید: "سفارشات شیراز 10 درصد تخفیف می‌گیرند".
  • تحقیق کنید، بدانید و درک کنید که شهرتان هدفمند است.
  • در نظر بگیرید که شهرهایی را هدف قرار دهید که به‌طورمعمول مورد هدف قرار نگرفته‌اند، اگر کسی برای عنوان «خرید یخچال بیجار» به همان اندازه که برای «خرید یخچال تهران» تلاش کرده بود، تلاش کند، احتمالاً از موفقیت بیشتری برخوردار خواهد بود. به این دلیل که همه شهر تهران را هدف قرار می‌دهند، اما بیجار به‌طور قابل‌توجهی کمتر هدف قرار می‌گیرد.
  • اگر این تلاش‌ها به شما کمک کرد وسفارشات خود را از آن شهر دریافت کردید، شهر دیگری را نیز هدف قرار دهید.
  • به خاطر داشته باشیدکه استفاده از این مراحل ارزان‌تر از باز کردن یک فروشگاه فیزیکی در هر شهر مورد هدف است. پس شکایت کردن را متوقف کنید، شما می‌توانید آن را انجام دهید این‌یک فرصت عالی برای بهتر شدن از رقبایتان است.

 

چگونه می‌توان گفت که صفحات دروازه در وب‌سایت خوددارید

  • اگر تنها تفاوت بین عناوین صفحات شهر، نام شهراست، صفحات دروازه‌ دارید.
  • اگر تنها تفاوت در محتویات صفحات شهر، نام شهراست، شما صفحات دروازه‌ دارید.
     

کوتاه کننده لینک
۱۳۹۶-۰۸-۱۳

با تشکر کوتاه کننده لينک

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو