shift

اهمیت تگ Title و ALT

اهمیت تگ Title و ALT

عاطفه
دسته: طراحی وبسایت  تگ ها: Accurate and descriptive titles rank better in Google. , اهمیت تگ ALT و Title در سئو , چه مواردی را در درج تگ ALT رعایت کنیم , کاربرد تگ ALT و Title چیست , اشتباهات رایج در به کار بردن تگ ALT و Title

 

مطمئن شوید که عنصر <Title> و صفت ALT در صفحاتتان به‌اندازه کافی توضیحی و صحیح بکار برده شده‌اند.
 راهنمایی گوگل


اهمیت تگ ALT و Title

Title ها اولین چیزی هستند که یک شخص در مورد وب سایتتان در نتایج جستجوی گوگل می‌بیند.
تگ ALT، عکس‌هایتان را برای کسانی که به‌خوبی نمی‌توانند آن را ببینند و همچنین برای موتورهای جستجوی گوگل توصیف می‌کند.


عنوان

عنوان‌ها یک توصیف کوتاه، مختصر و متقاعدکننده در مورد یک صفحه وب هستند.
یک عنوان دقیق و توصیفی علاوه به کمک به کاربران، برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند که یک صفحه وب در مورد چیست.
عنوان‌ها برای کاربران مهم و قابل‌مشاهده هستند. داشتن یک عنوان توصیفی و دقیق به کاربران اجازه می‌دهد که صفحه‌ی شمارا در لیستی از نتایج موتورهای جستجو از میان دیگر صفحات وب انتخاب کنند.
عنوان‌ها باید خاص هر صفحه، توصیفی و دقیق باشند.
اگر شما یک وب سایتی دارید که در مورد سگ، گربه و لاک‌پشت است، صفحه سگتان باید عنوانی شامل سگ داشته باشد. صفحه گربه‌تان باید عنوانی شامل گربه داشته باشد و صفحه لاک‌پشتتان باید عنوانی شامل لاک‌پشت داشته باشد. آن‌ها صفحات مختلفی هستند لذا آن‌ها نیازمند عناوین مختلفی هستند.


چرا عنوان‌ها مهم هستند.

 عنوان‌ها نقش بزرگی را در اینکه چرا کاربران صفحه شمارا بازدید می‌کنند ایفا می‌کنند. لیست نتایج در موتور جستجو فقط لیستی از عنوان‌ها و توصیف سایت‌ها هستند. بسته به چیزی که کاربران در عنوان‌ها می‌بینند آن‌ها صفحه‌ای که می‌خواهند ببینند را انتخاب می‌کنند.
درست مثل همان کاری که شما می‌کنید.
عنوان یک صفحه وب را می‌توان با تابلوی یک فروشگاه فیزیکی مقایسه کرد. اگر شما یک فرصت داشته باشید که در مورد یک صفحه خاص به کاربران بگویید، چه می‌گویید؟
عناوینتان یک بخش قابل‌مشاهده و تکراری در طول تجربه یک کاربر است. در اینجا بعضی مکان‌هایی که عنوان‌های شما قابل‌مشاهده است را آورده‌ایم.

  • عناوین در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شوند.
  • عناوین در تب‌های مرورگرهای وب نمایش داده می‌شوند.
  • عناوین در عنوان شبکه‌های اجتماعی نمایش داده می‌شوند.

اشتباهات رایج در عناوین
دو اشتباه رایج که توسط وب مستران اتفاق می‌افتد عبارت‌اند از:

  • تعداد زیادی از صفحه‌های سایت را با یک عنوان ایجاد می‌کنند.
  • لیستی از کلمات کلیدی به‌جای توصیف دقیق صفحه بکار می‌برند.

مثالی از اشتباهات رایج:

  • اگر همه صفحات در وب‌سایت یک عنوان رادارند، شما از این دستورالعمل پیروی نکرده‌اید.
  • اگر دو صفحه در وب سایتتان یک عنوان رادارند، شما از این دستورالعمل پیروی نکرده‌اید.
  • اگر عنوانتان توصیف دقیقی از محتوای صفحاتتان نیست، شما از این دستورالعمل پیروی نکرده‌اید.
  • اگر عنوان صفحه "dog" شامل کلمات (Dog dogs dogsdogs dawgz dog dog doggy dog) است، شما از این دستورالعمل پیروی نکرده‌اید.

هنگام تصمیم‌گیری بر روی عناوین صفحات خود، احتمالاً خوب است که به خاطر داشته باشید تنها چیزی که گوگل در مورد عناوین توصیه می‌کند این است که آن‌ها توصیفی و دقیق باشند. به عبارتی عناوین باید جذاب باشند تا کاربران را مجبور کنیم که بر روی آن‌ها کلیک کنند.


تگ Title در HTML به چه شکل هستند؟

در هر وب‌سایت، تگ "title" تعیین‌کننده عنوان صفحه است. نمونه‌ای از تگ تایتل:

 

<title>Your title goes here</title>

 

تگ ALT

تگ ALT یک متن جایگزین برای یک عکس تهیه می‌کند.
یک‌راه برای توصیف یک تصویری که اگر کسی نتوانست آن را ببیند وجود دارد. مهم‌ترین عملکرد یک تگ ALT این است که چیزی را که یک تصویر نشان می‌دهد را برای یک کاربر نابینا توضیح دهد. موتورهای جستجو همچنین از تگ‌های ALT برای رمزگشایی یک تصویر یا چیزی که آن نمایش می‌دهد استفاده می‌کنند. اگر بر روی صفحه وبتان عکسی را دیدید که به‌وسیله تگ ALT توصیف نشده است، HTML تان مناسب نیست و از این دستورالعمل گوگل استفاده نکرده‌اید.


چه چیزی را باید در تگ ALT بیاورید؟

توصیه می‌شود که از متنی استفاده کنید که عملکرد مشابه تصویر را نشان دهد. وقتی تصمیم گرفتید بر روی متن که برای توصیف عکستان قرار می‌دهید کارکنید، خیلی مهم است که شما افرادی را که قادر به دیدن عکس شما نیستند را بتوانید نگه‌دارید. یک مثال عالی ...:
اگر یک آیکون علامت سؤال یا تصویر را برای نشان دادن صفحه Help استفاده کردید، متن جایگزین باید Help یا راهنما یا چیزی شبیه به این باشد.


کلمه کلیدی را به تگ ALT تان اضافه نکنید.

تگ‌های ALT ی که پر از کلمه کلیدی هستند از دستورالعمل گوگل پیروی نکرده‌اند و برای کاربر نابینا مخرب هستند. اغلب درک نمی‌شود که وقتی یک فرد نابینا در وب‌سایت می‌گردد آن‌ها معمولاً از نرم‌افزاری که با صدای بلند صفحات داخلی را می‌خوانند استفاده می‌کنند. آیا شما می‌توانید تصور کنید که چطور آن به تگ ALT ای که پر از کلمات کلیدی است گوش کند؟
تگ‌های ALT صفحات وبتان را با Google guidelines tool چک کنید تا همه تصویرهای موجود روی صفحه وب و همچنین متن ALT مورداستفاده را نمایش می‌دهد.


نکات کلیدی

  • عنوان هر صفحه مخصوص آن صفحه است و باید توصیفی و دقیق باشد.
  • نباید دو عنوان روی صفحه وبتان شبیه به هم باشند.
  • تگ ALT باید به‌درستی تصویر روی صفحه وبتان را توصیف کند.
  • تگ ALT نباید از کلمات کلیدی صفحاتتان استفاده کند.

 

چگونه بررسی کنیم که وب سایتتان از دستورالعمل‌های استاندارد پیروی می‌کند؟

چک کردن عناوین دقیق می‌تواند با استفاده از بکار بردن SITE: و استفاده از عملگراهای گوگل باشد. برای انجام این کار به گوگل بروید و عبارت زیر را تایپ کنید:
 

site:www.yourwebsite.com


این نتایج در گوگل لیستی از صفحات سایتتان است که گوگل درباره آن می‌داند. این روش یک‌راه سریع و مفید برای تعیین این است که آیا عنوان شما یونیک است، به این نتایج نگاه کنید و مطمئن شوید که دو عنوانتان یکسان نیست.
چک کردن برچسب‌های گوگل می‌تواند به‌وسیله ابزار technical SEO tool انجام شود. آدرس وب را وارد کنید و ببینید آیا عکس شما تگ ALT دارد و آیا این تگ‌ها دقیق هستند.

 


 

کوتاه کننده لینک
۱۳۹۶-۰۸-۱۳

بهترین کوتاه کننده لينک فارسی در ایران

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو