shift

نحوه چیدمان محصولات در فروشگاه اینترنتی

نحوه چیدمان محصولات در فروشگاه اینترنتی

عاطفه
دسته: طراحی وبسایت  تگ ها: طراحی فروشگاه اینترنتی , چگونه فروشگاه اینترنتی طراحی کنیم , چگونه محصولات را در فروشگاه اینترنتی قرار دهیم , چیدمان محصولات در فروشگاه آنلاین

 

آیا تابه‌حال از اینکه در فروشگاه‌های مواد غذایی شیر را در عقب فروشگاه و شکلات را نزدیک پیشخوان قرار می‌دهند، تعجب کرده‌اید.
پاسخ ساده است: قرار دادن ملزومات در پشت فروشگاه، مشتریان را تشویق می‌کند تا به اطراف و در طول مغازه قدم بزنند و محصولات دیگر را نیز مشاهده کنند و قرار دادن آیتم‌های کوچک (شبیه شکلات) نزدیک پیشخوان پرداخت، انگیزه خرید را در مشتریان تشویق می‌کند. این‌ها، یک‌بخشی از علم طراحی فروشگاه است. چیدمان درست در فروشگاه می‌تواند باعث افزایش فروش، بهبود وفاداری و کمک به مشتریان برای پیدا کردن سریع‌تر چیزی که آن‌ها می‌خواهند بشود. فروشگاه آنلاین شما هم چیز متفاوتی از این نیست. سازمان‌دهی و چیدمان محصولاتتان یک تأثیر بزرگ روی چیزی که مشتریان از شما می‌خرند دارد. در این مقاله، ما به شما نحوه چیدمان و طرح‌بندی محصولات برای به حداکثر رساندن فروش نشان می‌دهیم.
چیدمان محصولات هنگامی‌که اولین بار با آن برخورد می‌کنید ممکن است یک مشکل ساده به نظر برسد. به‌هرحال مانند بسیاری از موارد در تجارت الکترونیک، پیچیدگی‌ها زمانی که در جزئیات فرومی‌روید، پدیدار می‌شود.


سه موردی که باید در زمان انتخاب چیدمان محصول در نظر بگیرید

۱- انتخاب

انتخاب کردن برای فروشگاه آنلاین یک شمشیر دو لبه است. نداشتن انتخاب به معنی محدود بودن فرصت‌هاست. از سوی دیگر، داشتن انتخاب‌های بسیار مشتری‌ها را گیج می‌کند. چیدمان مؤثر محصولات، اساساً یک فرآیند متعادل‌سازی بین این دوگانگی است. به این معنا که درزمانی که هنوز سایت را در سادگی برای استفاده نگه می‌دارید، حس داشتن انتخاب‌های فراوان را به مشتری بدهید. علم می‌گوید که تصمیم‌گیری ازنظر ذهنی مانند پرداخت مالیات است. وقتی‌که مشتریان را با انتخاب‌های بسیاری روبرو کنید، آن‌ها اصلاً انتخاب نمی‌کنند.



بنابراین چطور بر این مشکل در چیدمان فروشگاهتان غلبه کنید؟
یک‌راه حل این است که از تصاویر برجسته که منجر به هدایت به محصولات دیگر می‌شود استفاده کنید. برای مثال ملاحظه کنید که سایت  Made.com چطور از عکس‌های جدا برای طبقه‌بندی تمام محصولات استفاده می‌کند. فکر کنید که این‌یک تیزر تبلیغاتی برای جذب خریداران است. به‌طور


 

ایدئال می‌خواهید محصولات پرفروش یا مطلوب‌تر را در جلو یا مرکز نگه‌دارید؛ بنابراین قبل از اینکه چیدمان محصولات را شروع کنید موارد زیر را برای خود لیست کنید:

  • کل محصولات، دسته‌بندی‌های مربوطه و زیرشاخه‌های آن‌ها
  • طبقه‌بندی‌هایی مانند بهترین محصولات فروخته‌شده» محصولات برجسته و همه محصولات در آن‌ها

گام بعدی استفاده از این اطلاعات برای ساختن یک منوی ناوبری خوب و سازمان‌یافته است. توجه کنید که چطور آمازون محصولات را در منوها دسته‌بندی کرده است. انجام این کار به مشتریان کمک می‌کند تا چیزی که می‌خواهند را بدون سردرگمی با داشتن انتخاب‌های فراوان پیدا کنند.

در فروشگاه Ecwid شما می‌توانید چیدمان افقی یا عمودی را برای منوهای ناوبری انتخاب کنید. منو افقی به‌صورت پیش‌فرض است، اما می‌توانید آن را به منو ناوبری عمودی تغییر دهید، هردو چیدمان برای موبایل رسپانسیو هستند و با سایزهای مختلف صفحه‌نمایش مطابقت دارند.


۲- اطلاعات محصولات

در اینجا عمل دیگری برای متعادل‌سازی چیدمان فروشگاه وجود دارد: نمایش اطلاعات محصولات.
مطمئناً شما می‌خواهید اطلاعاتی که مشتری نیاز دارد تا از طریق آن روی محصول کلیک کرده و خرید انجام دهد را به او بدهید. درهمان زمان، شما نمی‌خواهید تا قبل از اینکه به صفحه واقعی محصول برسند، آن‌ها را با جزئیات بسیار سردرگم کنید. مدل ذهنی شما در این وضعیت باید در جهت سهولت تصمیم‌گیری و علاقه‌مند کردن مشتری باشد. از خودتان بپرسید چه اطلاعات کوتاهی مشتری نیاز دارد تا از طریق آن روی محصول کلیک کند. جواب این سؤال را متفاوت از فروشگاه به فروشگاه و محصول به محصول پیدا خواهید کرد. توجه کنید که چطور آمازون فقط 4 نکته را در هر صفحه طبقه‌بندی‌شده به شما می‌دهد. نام محصول، قیمت، رتبه و موجودی.



اگرچه این اطلاعات برای یک‌خرده فروش بزرگ شبیه به آمازون ضروری است؛ اما برای بیزینسی شبیه فروشگاه طلا و جواهر Sand، رتبه‌بندی اهمیتی ندارد. ازاین‌رو، طبقه‌بندی صفحات فقط نام و قیمت محصولات را نشان می‌دهد.
یک‌راه خوب این است که از مشتریانتان بپرسید که آن‌ها چه اطلاعاتی نیاز دارند تا بتوانند تصمیم‌گیری راحت‌تری انجام دهند.

۳- طراحی فروشگاه

چگونه فروشگاهتان را طراحی کنید که تأثیری زیاد بر روی چیدمان محصولاتتان داشته باشد. یک فروشگاه آنلاین سه صفحه کلیدی دارد.
صفحه نخست، دسته‌بندی جستجو و صفحه منحصربه‌فرد محصول.
چه محصولاتی را در هر نوع از این صفحات قرار می‌دهید و تصمیم دارید کدام محصولات را مشتریان در انتها خرید کنند. برای مثال، توجه کنید که آمازون زمانی که شما به‌حساب کاربری خود هنوز لاگین نکرده‌اید چه محصولاتی را در صفحه نخست به نمایش می‌گذارد.

تبلیغ آخرین محصولات پیشنهادی در صفحه اصلی رایج است. مطمئن شوید که این تبلیغات با مشتریان موردنظر شما مطابقت دارد. برای مثال BestMadeCo که تبلیغات روز پدر انجام داد، این ذهنیت را به وجود می‌آورد که عمده مشتریان او مرد هستند.


 روی موارد زیر تمرکز کنید:

  • محصولاتی که می‌خواهید مشتریانتان آن‌ها را بیشتر بخرند (به‌طور ایده آل، محصولات پرفروش یا محصولات دارای سود بالا)
  • نگهداری حالت یکنواختی ظاهر در بین صفحات مختلف

 

شش تمرین خوب برای چیدمان محصولات تجاری

زمانی که تصمیم بگیرید از یک طرح یا چیدمان منحصربه‌فرد برای فروشگاه تجاری خود ایجاد کنید، این روش‌ها به شما کمک بهتری می‌کند.


۱- محصولات برتر و تخفیف‌ها را در کادر بالای صفحه قرار دهید (بالای بخش اسکرول).

کادر بالای صفحه‌نمایش برای مشتریانی که اولین بار به سایت شما می‌آیند قابل‌توجه‌تر و در دیدد بیشتری است. در حقیقت این ناحیه از صفحه برای 80٪ از بازدیدکنندگان توجه بیشتری است. نوع خاصی از توجه را در این مکان ایجاد کنید. یک ایده خوب این است که بالای محصولاتتان یک کادری را قرار دهید که شامل موارد زیر باشد.

  • آخرین محصولات پیشنهادی، فروش‌ها و تخفیفات
  • بهترین محصولات یا بهترین طبقه‌بندی محصولات
  • محصولات به‌تازگی را اندازی شده (بهترین کار در زمان آغاز فصل خرید)

برای مثال در سایت target.com، آخرین محصولات پیشنهادی را در بالای صفحه می‌بینید. اگر پیشنهادهای زیادی برای ارائه دارید از اسلایدر استفاده کنید.

شبیه این مثال از سایت Walmart. همچنین توجه کنید که پیشنهادات داغ در زیر منو ناوبری قرارگرفته است.


بعضی از فروشندگان از طرح‌بندی‌های مرسوم در تبلیغ یک تصویر برند خودداری می‌کنند. برای مثال در سایت ASOS، یک تصویر برند را با گزینه‌های فروشگاه مردانه یا فروشگاه زنانه می‌بینید. این تاکتیک، زمانی که در تلاش برای ترویج یک دیدگاه در مورد یک برند (اینکه لباس‌های آن برند چگونه هستند) به همراه یک کاتالوگ هستید بهتر کار می‌کند. .

همان ایده را روی صفحات دسته‌بندی‌شده اجرا کنید. محصولات پرفروش و محصولات با امتیاز بالا را در بالای صفحات قرار دهید. برای مثال از صفحه دسته‌بندی آمازون بازدید کنید


۲- چیدمان‌های افقی و عمودی را ترکیب کنید.

اساساً دو روش وجود دارد که می‌توانید محصولاتتان را روی هر صفحه قرار دهید: عمودی یا افقی. یک طرح افقی اساساً استاتیک یا ایستا است و یک دکمه در کنار صفحه وجود دارد تا محصولات بیشتری را نشان دهد.
این مثال از آمازون منظور را بهتر بیان می‌کند.


محصولات مرتبط یکی دیگر از بخش‌های افقی است. محصولات در این گروه‌ها برای هر صفحه محصول منحصربه‌فرد هستند که برای مشتریان هدفتان مطابق با سفارش‌هایشان اضافه‌شده است.
شما می‌توانید این محصولات را در صفحه یک محصول یا در صفحه سبد خرید یا قبل از رفتن به درگاه بانکی نمایش دهید.
در مقابل، یک چیدمان عمودی دکمه‌ی اسکرول ندارد. در عوض شما محصولات بیشتری را به‌صورت منظم، وقتی اسکرول به سمت پایین حرکت می‌کند نشان می‌دهید. شبیه به این تصویر:


به‌طور ایده آل باید این دو چیدمان را باهم ترکیب کنید.

  • چیده‌مان افقی وقتی‌که می‌خواهید چند محصول را از بین بسیاری از دسته‌بندی‌ها نشان دهید؛ مانند محصولات اخیراً بازدید شده
  • دمان عمودی وقتی‌که می‌خواهید محصولات زیادی را از بین چندین دسته‌بندی نمایش دهید. مثل یک جستجو و صفحه دسته‌بندی‌شده

 

۳- پیروی از روش‌های معمول و انتظارات کاربران

موقعیت‌هایی وجود دارد که طراحی خلاف عرف باشد؛ اما چیدمان محصولات ربطی به طراحی ندارد و نباید الگوی آن تغییر کند. چیدمان محصولات هنگامی‌که کاربری به سایت شما می‌آید به‌منظور هدایت کاربر است. چیدمان متعارف تضمین می‌کند که کاربران چیزی که می‌خواهند را پیدا می‌کنند. البته قراردادها از بخشی به بخش دیگر متفاوت است. بااین‌حال چند نکته مهم که باید در نظر بگیرید وجود دارد:


استفاده از چیدمان منظم

در چیدمان منظم، محصولات در سایزهای مساوی در کادرهای مستطیلی قرارگرفته‌اند. شبیه به این تصویر


این طرح مدت‌هاست که برای سایتهای تجاری توافق شده است. نه‌تنها مشتریان پیش‌ازاین با این طرح آشنا هستند، بلکه این طرح برای نمایش محصولات بهترین است. علاوه بر این، می‌توانید فقط یک جعبه را روی اسکرین کوچک و چندین جعبه را در نمایشگرهای بزرگ‌تر نمایش دهید. وقتی از این الگو استفاده می‌کنید مطمئن شوید که کادرها را در سایزهای مساوی نگه می‌دارید. همان‌طور که این مطالعه نشان می‌دهد استفاده از کادرهایی با سایزهای مساوی می‌تواند درآمد را به ازای هر بازدیدکننده تا 17٪ افزایش دهد.


نمایش ناوبری در بالای لیست محصولات

قرارداد دیگری که باید پیروی کنید این است که گزینه‌های مرتب‌سازی (sorting) را در بالای صفحه قرار دهید.


 راهبری بیشتر مشتریان با Breadcrumbs

Breadcrumbs از عناصر ناوبری است که به کاربران مسیر صفحه‌ای که در آن هستند را نشان می‌دهد، مانند این:


 اضافه کردن آن‌ها به بالای صفحه به بازدیدکنندگان کمک می‌کند و به آن‌ها می‌گویند که در چه صفحه یا دسته‌ای قرار دارند و چگونه می‌توانند به صفحه اصلی بازگردند.


۴- روی تصاویر تمرکز کنید، اما متن روی محصولات را فراموش نکنید.

درفروش آنلاین، تنها راهی است که محصولاتتان نشان می‌دهید استفاده از تصاویر است. به همین دلیل است که تصاویر بزرگ یکی ا اهداف تحقیقات برای فروش بیشتر هستند. بااین‌حال، درحالی‌که استفاده از تصاویر مهم هستند، چیدمان شما باید کادرهایی برای افزودن توصیف متنی داشته نیز باشد. توضیحات خوب نه‌تنها محصول را توصیف می‌کند، بلکه به میزان فروش و نام تجاری‌تان کمک می‌کند.
برای مثال ملاحظه کنید وب‌سایت BestMadeCo چگونه از یک توضیح قوی در صفحه اصلی فروش یک محصول جدید استفاده می‌کند. چیدمان کمک می‌کند تا متن متناسب با تصویر به نمایش درآید. توضیحات محصولات منحصراً در صفحه محصولات مهم است. چیدمان باید به مشتری همه

اطلاعات کلیدی که به آن نیاز دارد را در اختیار وی قرار دهد. این باید شامل موارد زیر باشد:

  • قیمت (تخفیف)
  • رتبه‌بندی محصول و تعداد بازدیدها
  • نام محصول و نام برند
  • موجود بودن محصول (در حال اتمام شدن محصول)
  • نحوه ارسال
  • 2-3 مورد جزئیات کلیدی محصول

عکس زیر مثالی از چگونگی چیدمان نکردن محصولات است. نبود توضیحات تصمیم گرفتن برای کاربران را دشوار می‌کند.


با همه این موارد، چیدمان آمازون که در اینجا آورده شده است عالی است و همه اطلاعاتی که مشتری نیاز دارد تا بتواند انتخاب کند و تصمیم بگیرد را به آن می‌دهد.


۵- پیشنهاد محصول و محصولات مرتبط را اضافه کنید.

در صفحه محصول شما دو هدف‌دارید:

  • مشتریان به صفحه پرداخت برسند، یا اینکه
  • مشتریان محصولات دیگر را ببینند.

برای آخرین بار، باید یک بخش پیشنهاد محصول یا محصولات مرتبط داشته باشید. می‌توانید این بخش را بعد از اطلاعات محصول یا قبل از آن قرار دهید. آمازون این بخش را به‌خوبی ایجاد کرده است. توجه کنید که محصولات مرتبط» و بیشتر ببینید به‌صورت زیر لیست شده است.

اگر چندین محصول در یک مجموعه‌دارید، مطمئن شوید که همه آن‌ها به‌خوبی نمایش داده می‌شوند. در اینجا یک مثال خوب از WorldMarket آورده‌ایم. محصولات مرتبط به محصول همیشه لازم نیست دارای تصویر باشند. همچنین می‌توانید جستجوهای مربوطه سایرین را که ممکن است مشتری به آن‌ها علاقه‌مند باشند را نشان دهید. چیدمان‌های مختلف برای محصولات مرتبط یا پیشنهادشده را امتحان کنید. سعی کنید که آن‌ها را در بالای فوتر و زیر توضیحات محصولات قرار دهید.


۶- با قرار گرفتن ماوس جزئیات را روی دسته‌بندی محصولات نمایش دهید.

یک‌راه بهبود تعداد کلیک، اضافه کردن جزئیات روی دسته‌بندی محصولات است، وقتی‌که مشتری ماوس را روی تصویر محصول نگه می‌دارد.
برای مثال، این سایت جزئیات محصول را نمایش می‌دهد و یک دکمه کارت را روی ماوس هاور آن اضافه می‌کند. هدف از این تاکتیک، دادن اطلاعات کلیدی در یک نگاه است. این کار برای زمانی خوب است که مشتری در بین محصولات زیاد، بخواهد به‌سرعت محصول خاصی را بخرد؛ مانند فروشگاه پوشاک.


این کار ممکن است برای همه دسته‌بندی‌ها جواب ندهد؛ اما می‌توانید روی تعدادی از بخش‌ها تست کنید و نتیجه را ببینید


نتیجه‌گیری

وقتی به قسمت طرح‌بندی محصولات می‌رسید بهتر است از قوانین و اصولی که رهبران کسب‌وکار در حال انجام هستند پیروی کنید. جزئیات کامل را در صفحه محصول بیاورید، دسته‌بندی‌ها را در طرح‌های منظم سازمان‌دهی کنید. سپس در طرحی استاندارد محصولات را بچینید.
روش‌های گفته‌شده در بالا، برای اکثر وب‌سایت‌های فروشگاهی راهگشا خواهد بود. روش‌های بالا را تست کنید و نتایج را با ما در میان بگذارید.


 

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو