shift

چگونه با گوگل آنالیتیکس ایمیل‌های باز شده را پیگیری کنیم

چگونه با گوگل آنالیتیکس ایمیل‌های باز شده را پیگیری کنیم

عاطفه
دسته: ابزارها  تگ ها: پیگیری ایمیل در گوگل آنالیتیکس , Email Tracking , چگونه ایمیل را در گوگل آنالیتیکس پیگیری کنیم , چگونه گوگل آنالیتیکس را برای پیگیری ایمیل فعال کنیم

 

گوگل آنالیتیکس به‌طورمعمول برای پیگیری کاربران و تعامل آن‌ها در یک وب‌سایت بکار می‌رود، اما از گوگل آنالیتیکس می‌توان برای پیگیری ایمیل‌های بازشده نیز استفاده کرد.
روش رایج بکار بردن کد جاوا اسکریپت گوگل آنالیتیکس در پیگیری ایمیل کار نمی‌کند. بااین‌حال گوگل آنالیتیکس شامل بخش Event Tracking است که می‌تواند از طریق قرار دادن یک عکس با اندازه یک پیکسل در یک پیکسل در متن ایمیل مورداستفاده قرار بگیرد. استفاده از Tracking گوگل آنالیتیکس در مقایسه با سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به‌طور مثال (MailerLite) مزیت‌های بیشتری نیز دارد. گوگل آنالیتیکس اطلاعات کاربردی جالب را در اختیار شما قرار می‌دهد: مانند پیگیری لحظه‌ای، نوع مرورگر، جزئیات سیستم‌عامل و اطلاعات دموگرافی نظیر مکان که با آمار سایت شما در یک مکان قرار می‌گیرند.
نگاهی بیندازیم به این‌که چطور می‌توان از رویکرد پیگیری ایمیل در گوگل آنالیتیکس استفاده کرد.


 به چه چیزهایی نیاز دارید؟

در ابتدا نیاز است که مطمئن شوید که اکانت گوگل آنالیتیکس به همراه Tracking ID را در اختیاردارید. شما می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را برای به دست آوردن Tracking ID انتخاب کنید.

  1. در صورت نداشتن ID، یک اکانت باید ایجاد کنید.
  2. اگر در حال حاضر اکانت دارید اما تمایل دارید یک ID جدید را تنظیم کنید. این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.
  3. می‌توانید رویدادها را در یک اکانتی که از قبل مدیریت می‌کنید، پیگیری کنید.

 

چگونه این کار را انجام دهیم؟

دستورالعمل‌های دقیق از نحوه استفاده از رویداد پیگیری با گوگل آنالیتیکس را می‌توانید در اینجا پیدا کنید. برای مرور کلی در ادامه با ما همراه باشید.
در گام اول، رویداد Event Tracking در تگ IMG در HTML ایمیل قرار داده می‌شود. شبیه به این کد:


URL عکس، شامل همه اطلاعات لازم برای گوگل آنالیتیکس برای فهمیدن اینکه از چه اکانتی استفاده‌شده است، ایمیل مربوط به چه کمپینی است و چه کاربری ایمیل را بازکرده است، می‌باشد.
یک URL کامل شبیه به این است:

http://www.google-analytics.com/collect?v=1&tid=UA-12345678-1&cid=CLIENT_ID_NUMBER&t=event&ec=email&ea=open&el=recipient_id&cs=newsletter&cm=email&cn=Campaign_Name

جزئیات URL را در زیر ببینید:

 

URL Component Explanation
v=1 نسخه پروتکل در گوگل آنالیتیکس
tid=UA-12345678-1 Tracking ID گوگل آنالیتیکس
cid=CLIENT_ID_NUMBER یک شناسه ردیابی سیستماتیک برای مشتری
t=event به گوگل آنالیتیکس می‌گویید این‌یک رویداد است
ec=email نام رویداد به طبقه‌بندی رویدادها کمک می‌کند
ea=open Event Action کمک می‌کند مشخص شود دقیقاً چه اتفاقی افتاده است
el=recipient_id برچسب منحصربه‌فرد شناسایی برای گیرنده
cs=newsletter منبع کمپین برای بخش‌بندی نوع کمپین
cm=email ابزار پیاده‌سازی کمپین
cn=Campaign_Name نام کمپین برای شناسایی کمپین شما


چگونه از نتایج استفاده کنیم؟

نتایج پیگیری رویداد در گوگل آنالیتیکس در چند دقیقه قابل‌دسترس هستند. در زیر نمونه‌هایی که نشان می‌دهد در چه قسمتی می‌توانید گزارش‌های گوگل آنالیتیکس را ببینید آورده شده است.

مشاهده آمار بصورت لحظه ای


این گزارش پیگیری برای ایمیل‌هایی که ما فرستادیم را نشان می‌دهد. ما می‌توانیم ببینیم وقتی ایمیلی فرستاده می‌شود چه مدت طول می‌کشد تا کاربران آن را باز کنند. با این اطلاعات، می‌توانیم با ایمیل‌هایی که درگذشته فرستاده‌شده مقایسه کنیم و ببینیم اگر کاربران ایمیل را سریع‌تر یا کندتر باز کنند، به ما کمک می‌کند تا مشخص شود عنوان کدام ایمیل جذاب‌تر بوده است.
همچنین می‌توانیم ببینیم چه زمانی از روز ایمیل‌های بیشتری بازشده و برنامه زمان‌بندی ارسال ایمیل را در آن ساعات تنظیم کنیم.

موقعیت مکانی


این‌یک مثال ابتدایی است. نقشه نشان می‌دهد که مردم در کجای جهان در حال باز کردن پیام فرستاده‌شده هستند. این موضوع کمک می‌کند که تعیین کنید مخاطب‌های فعال شما در کجا هستند و این امکان را فراهم می‌کند که محتوای مناسب خود را مناسب با ملیت‌های مختلف تهیه کنید. اگر دسترسی به یک سرویس ترجمه دارید، مشخص کنید که اضافه کردن چه زبان‌هایی برای محتوای بازاریابی مفید می‌باشد.


نکات کلیدی

این بررسی اجمالی فقط یک سطح مختصری از توانایی پیگیری با گوگل آنالیتیکس را نشان می‌دهد و یک‌راه بسیار خوب برای تمرین پیچیدگی‌های خاصی که در فرستادن ایمیل وجود دارد می‌باشد. استفاده از این سرویس کاملاً رایگان است و دلیلی وجود ندارد که از همین امروز شروع نکنید.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو