shift

گوگل به محتوایی که دیده شود ارزش بیشتری می‌دهد

گوگل به محتوایی که دیده شود ارزش بیشتری می‌دهد

عاطفه
دسته: طراحی وبسایت  تگ ها: محتوای سایت را چگونه قرار دهیم , محتوای قابل نمایش چیست , محتوای قابل نمایش از دید گوگل چیست , Content visible by default outweighs content that is not

 

محتوای مهم سایت را به‌طور پیش‌فرض قابل‌مشاهده کنید.
"گوگل قادر هست در محتوای HTML پنهان در عناصر ناوبری مانند تب‌ها یا بخش‌های توضیحات خزش یا Crawl کند. اگرچه ما فرض می‌کنیم که کاربر دسترسی کمتری به این محتوا دارد و معتقدیم که شما باید اطلاعات مهم را به‌طور پیش‌فرض قابل‌مشاهده بگذارید." — راهنمای وبمستر های گوگل


محتوای قابل‌مشاهده "به‌طور پیش‌فرض" چیست؟

  • محتوای به‌طور پیش‌فرض قابل‌مشاهده اطلاعاتی است که روی یک صفحه وب می‌تواند بدون تعامل کاربر نمایش داده شود، شبیه تب‌ها یا "ادامه مطلب".
  • در مورد تب‌ها، اولین تب باز محتوای آن به‌طور پیش‌فرض قابل‌مشاهده است.
  • در مورد عناصر قابل توسعه (Expandable)، تنها محتوای اولیه که برای کاربر قابل‌مشاهده است در نظر گرفته می‌شود.

یک تب باز که در یک صفحه که در مورد سگ‌ها اطلاعاتی را نمایش می‌دهد، هم ازنظر کاربران و هم ازنظر گوگل یک صفحه در مورد سگ محسوب می‌شود.



در مورد یک صفحه چگونه قضاوت می‌شود؟

کاربران در مورد یک صفحه به‌وسیله اولین چیزی که آن‌ها در آن صفحه می‌بینند قضاوت می‌کنند. گوگل هم همین‌طور است. محتوایی که اولین بار برای کاربر قابل‌مشاهده است، توسط کاربر و گوگل مهم‌تر از صفحاتی است که در پشت تب‌ها یا عناصر قابل توسعه قرار دارد.


موضوع یک صفحه به‌وسیله چیزی که دیده می‌شود تعیین می‌شود

دو صفحه را تجسم کنید. آن‌ها هردو محتوای یکسانی دارند. تنها تفاوتی که بین دو صفحه است این است که یک صفحه همه محتوا را به‌طور پیش‌فرض نمایش می‌دهد در عوض صفحه دیگر تنها اولین پاراگراف از مقاله را به همراه دکمه "ادامه مطلب" نمایش می‌دهد تا با کلیک بر روی این دکمه مقاله نمایش داده شود.
اگرچه گوگل همه محتوا را می‌تواند ببیند ولی آن صفحه را بر اساس چیزی که برای کاربر قابل‌نمایش است قضاوت می‌کند. شبیه چیزی که انسان‌ها قضاوت می‌کنند.
دو صفحه‌ی زیر خیلی متفاوت به نظر می‌رسند اگرچه آن‌ها محتوای یکسانی دارند.

کاربران و گوگل تنها بر اساس چیزی که می‌بینند قضاوت می‌کنند. گوگل می‌فهمد که چه چیزی برای کاربر قابل‌نمایش است. اگر مطالب زیادی در صفحه را در پشت تب‌ها و محتوای دارای "ادامه مطلب" مخفی کنید، به نظر خواهد رسید که صفحه دارای محتوای اصلی، جدا از چیزی که واقعاً هست.
گوگل توصیه می‌کند که محتوای مهمتان را به‌طور پیش‌فرض قابل‌نمایش بگذارید.


مهم‌ترین اطلاعات صفحه چیست؟

موضوع یک صفحه به‌وسیله چیزی که در ابتدا صفحه قابل‌مشاهده است مشخص می‌شود.

  • اگر می‌خواهید رتبه گوگل خوبی در کلمه "سگ‌ها" داشته باشید پس محتوای صفحه شما باید به‌وضوح و عمدتاً در رابطه با سگ باشد.
  • قوانین حمل‌ونقل شما، شرکت شما، محصولات و دیگر پیشنهاد‌ها شما اطلاعات مهمی برای یک صفحه در مورد سگ‌ها نیستند.
  • مهم‌ترین اطلاعات در مورد یک صفحه "سگ" این است که سگ چه ویژگی‌هایی دارد.
  • به‌طور خلاصه، یک صفحه وب در مورد سگ‌ها باید یک محتوای قابل‌نمایش در مورد سگ‌ها به‌طور پیش‌فرض داشته باشد.


نکات کلیدی

  • گوگل می‌تواند بفهمد چه چیزی برای کاربر قابل‌مشاهده است.
  • محتوایی که به‌طور پیش‌فرض قابل‌مشاهده نیست به‌اندازه محتوایی که به‌طور پیش‌فرض قابل‌مشاهده است در نظر گرفته نمی‌شود.
  • پنهان کردن محتوا در پشت تب‌ها و یا باکس‌های توضیحات کمک زیادی به کسب رتبه خوب در گوگل نمی‌کند.
     

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو