shift

rel=canonical چیست

rel=canonical چیست

عاطفه
دسته: طراحی وبسایت  تگ ها: rel=canonical چیست , تاثیر rel=canonical بر روی سئو , استفاده از rel=canonical , What is rel=canonical

 

rel=canonical چیست؟

  • استفاده از rel=canonical ، یک آدرس URL ارجح تر برای موتورهای جستجو تعریف می کند.
  • استفاده از rel=canonical می تواند لینک و رتبه بندی صفحاتی که بوسیله چندین آدرس مختلف در دسترس قرار دارند را بهبود ببخشد.
  • rel=canonical موضوع کپی شدن محتوا را حل کرده است.

<link rel="canonical" href="https:// shift.ir / index.html" />

کد بالا اساسا می گوید:

  •  من یک آدرس URL هستم که به عنوان شاخصی برای این صفحه هستم.
  • آدرس URL، https://shift.ir/index.html  است.

 

اهداف

دلیل اصلی برای وجود rel=canonical تعریف یک URL ارجح برای موتورهای جستجو برای شناسایی صفحه اصلی است.


چرا باید URL را برای موتورهای جستجو تعریف کنیم؟

بدست آوردن رتبه بهتر. یک روش عمده موتورهای جستجو برای بدست آوردن رتبه بندی صفحه، بوسیله تعداد لینک هایی است که به آن صفحه اشاره می کند.


مساله اساسی که rel=canonical آن را حل می کند.

در یک مثال ساده یک وب سایتی را که تنها یک صفحه دارد را تصور می کنیم.
می گوییم که آدرس وب سایت www.example.com است و تنها یک صفحه دارد. به نظر می رسد که موضوع URL مطرح نیست، درست است؟
اما این اشتباه است.
در اینجا یک لیست از URL های متغییر وجود دارد که این سایت می تواند احتمالا با آنها مشاهده شود.

  • http://www.example.com
  • http://www.example.com
  • http://example.com
  • http://example.com
  • https://www.example.com
  • https://example.com
  • http://www.example.com/index.html
  • http://example.com/index.html
  • https://www.example.com/index.html
  • https://example.com/index.html

این URL همه آدرس هایی هستند که یک صفحه می تواند با آنها در دسترس باشد (بیشتر هم وجود دارد).
اکنون فکر کنید که یک کاربر می خواهد به سایت مورد نظر لینک کند. لینکی که کاربران می توانند استفاده کنند یکی از لینکهای متغیر بالا باشد.


چه تاثیری بر روی رتبه بندی دارد.

اگر ده نفر از کاربران که به این سایت لینک شده اند از ده URL متغیر مختلف استفاده کرده باشند، سپس هر یک از مدل آدرس ها می توانند یک لینک باشند.
با این حال، اگر شما از rel=canonical استفاده کنید سپس شما می توانید ده لینک به یک URL داشته باشید به جای اینکه یک لینک به ده ها URL داشته باشید.


URL دینامیک

اگر یک صفحه از سایت فروشگاهی مخصوص فروش جوراب باشد، این صفحه احتمالا یک آدرس URL شبیه به این لینک

http://www.example.com/socks.html

دارد.
آن صفحه به احتمال زیاد بر اساس رنگ جوراب های در دسترس طبقه بندی شده است. اگر یک کاربر صفحه را برای جوراب بنفش جستجو کند به احتمال زیاد آدرس URL اکنون به این صورت است.

http://www.example.com/socks.html?color=purple

در این سناریو، در می یابیم که صفحه جوراب می تواند چندین URL متفاوت داشته باشد. با استفاده از rel=canonical در هسته HTML آن صفحه، تغییر URLی از چشم موتورهای جستجو وجود ندارد.


موتور جستجو متوجه می شود که همه این آدرس URL های صفحات مختلف  که بر اساس رنگ مرتب شده اند در واقع همه به یک صفحه اشاره می کنند.
استفاده از rel=canonical اکنون بهترین عمل هایی است که در هر موتور جستجوی واقعی و حرفه ای توصیه می شود.


کجا rel=canonical را استفاده کنیم.

rel=canonical در بیشتر اوقات در قسمت head صفحه وب سایت استفاده می شود.
نکته: rel=canonical می تواند همچنین در قسمت هدر HTTP نیز استفاده شود اما استفاده از آن در قسمت هدر به خوبی توسط موتورهای جستجو پشتیبانی نمی شود.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو