shift

چه ساعاتی از روز در اینستاگرام پست بگذاریم

چه ساعاتی از روز در اینستاگرام پست بگذاریم

عاطفه
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: بهترین زمان تبلیغ در اینستاگرام , عوامل تاثیر گذار در بازدهی تبلیغ در اینستاگرام , تاثیر زمان در تبلیغ در اینستاگرام , بهترین زمان ارسال در اینستاگرام , زمان مناسب پست گذاری در اینستاگرام

 

آیا واقعاً یک‌زمان مناسب از روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام وجود دارد تا ویدئوها و عکس‌های ما بیشترین ویو و لایک را بگیرد؟
اول‌ازهمه، به دلیل اینکه اینستاگرام از طریق گوشی موبایل قابل‌دسترس است، کاربران می‌توانند نگاه هرچند مختصری در اینستاگرامشان، در هر زمان و مکانی داشته باشند. ارسال پست، مشاهده‌ها و تعامل با کاربران در اینستاگرام کاملاً متفاوت با سایر شبکه‌های اجتماعی است. در اینستاگرام مشخص کردن کاربری که فعال است کمی سخت‌تر از شبکه‌های اجتماعی دیگر است.
یک‌چیز بزرگ دیگر که به‌تازگی در اینستاگرام معروف شده است...


الگوریتم جدید اینستاگرام نحوه چینش جدید مطالبی که کاربران می‌بینند را تغییر داده است

 در ابتدا به نظر می‌آید که مطالبی که اخیراً منتشرشده می‌بایست نمایش داده شود، یعنی شما ممکن است فکر کنید که اگر بخواهیم فالورهایمان همین‌الان مطلبی را ببینند باید همین‌الان مطلب را در صفحه خود قرار دهیم. درصورتی‌که که اینستاگرام ترتیب چیدن مطالب را با توجه به تعامل سایر کاربران با آن مطلب تعیین می‌کند. مطابق با گفته‌های اینستاگرام، ترتیب نمایش مطالب برای کاربران بر اساس (1) احتمال میزان علاقه کاربران به مطالب (2) میزان ارتباط مطالب با پیج هایی که آن‌ها دنبال می‌کنند (3) زمان انتشار مطالب تعیین می‌شود.


در ابتدا چه چیزی را باید در نظر گرفت

برای پست گذاشتن در بهترین زمان ابتدا نگاهی به دو عامل مهم که آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد می‌اندازیم.


دموگرافی فالورهای هدف شما

بزرگ‌سالان که به‌طورمعمول از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر کار می‌کنند احتمالاً به اینستاگرام در صبح سر می‌زنند، درحالی‌که دانشجویانی که تا دیروقت بیدار می‌مانند ممکن است در ساعات شب فعال باشند.
شناختن مخاطبان هدفتان می‌تواند گام اول در تعیین این موضوع باشد که چه زمانی آن‌ها اینستاگرام خود را چک می‌کنند.


منطقه زمانی مختلف

اگر شما فالورهایی با مخاطبانی از سراسر جهان دارید و مطالب را در ساعات خاصی از روز ارسال می‌کنید ممکن است نتیجه‌ای یکسانی نسبت به حالتی که فالورهای شما در یک منطقه خاص زندگی می‌کنند به دست نیاورید. برای مثال اگر بیشتر فالورها از آمریکای شمالی هستند که در منطقه زمانی  Pacific (PST), Mountain (MST), Central (CST), and Eastern (EST) زندگی می‌کنند، شما می‌توانید مطالب خود را در حدود ساعت 7 صبح تا حدود ساعت 9 شب ارسال کنید؛ اما اگر فالورهای شما از تمام دنیا هستند، زمان پست گذاری زیاد مهم نخواهد بود.


الگوهای تعاملی که شما شناختید

زمانی که پستی را درزمانی از روز می‌گذارید، با دقت زیاد به رفتار کاربرانتان توجه کنید. مهم نیست که تحقیقات چه می‌گوید یا کارشناسان در مورد زمان و روز مطلوب ارسال مطالب چه می‌گویند. چیزی که مهم است رفتار فالورهای شما است.


چیزی که تحقیقات درباره زمان خاص پست گذاشتن در اینستاگرام نشان می‌دهد

مطابق با تحقیقات TrackMaven، طبق بررسی عادات تعامل در پست‌های اینستاگرام 500 کمپانی در سال 2013، TrackMaven به این نتیجه رسید که زمان آپلود کردن پست در اینستاگرام مهم به نظر نمی‌رسد. کاربران صرف‌نظر از زمانی که آن‌ها پست گذاشته‌اند، فعال هستند. انتخاب زمان خاص برای ارسال پست، نتیجه متفاوتی را در تعامل مخاطبان ندارد.
مطابق با تحقیقات Later، 61000 پست در سال 2015 بررسی‌شده و ثابت کرد که ساعت 2 صبح تا 5 عصر، بهترین زمان و روز چهارشنبه بهترین روز برای پست گذاشتن است. تعامل در ساعات 9 صبح تا 6 عصر به‌طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته است.
مطابق با تحقیقات Mavrck، بعد از بررسی 1.3 میلیون پست، Mavrck گزارش داد که نیمه‌شب، 3 عصر و 4 عصر بهترین زمان برای پست گذاشتن است.
مطابق با تحقیقات Hubspot، با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از منابع مختلف،Hubspot یک اینفوگرافیک را در اوایل 2016 منتشر کرد که نشان می‌دهد بهترین زمان برای ارسال مطلب در اینستاگرام هر ساعاتی از روز دوشنبه یا پنج‌شنبه است. به‌غیراز ساعت‌هایی بین 3 تا 4 عصر و بهترین زمان برای آپلود ویدئو در شب بین ساعت 9 شب تا 8 صبح است. زمان‌های خاص دیگری که برای ارسال مطلب مناسب هستند شامل ساعت 2 صبح، 5 عصر و 7 شب در چهارشنبه می‌باشد.


بازه‌های زمانی که ارزش امتحان کردن دارند

باوجود همه این یافته‌های مختلف، شما نمی‌دانید که دقیقاً چه‌کاری انجام دهید و بهترین زمان برای شروع و پیگیری نتیجه چه زمانی است. دوباره تأکید می‌کنم که همه‌چیز بستگی به مخاطبان موردنظرتان و دلیل ارتباط با مخاطبانتان دارد.
شما می‌توانید زمان‌های زیر را برای شروع تست کنید.
صبح 7 تا 9: ساعت‌های صبح زمان خوبی برای پست گذاشتن هستند، زیرا زمانی است که همه از خواب بلند می‌شوند. همه مردم نمی‌توانند مقاومت کنند و موبایلشان را برای اینکه ببینند درزمانی که خواب بوده‌اند چه اتفاقی افتاده است چک نکنند. بعد از ساعت 9 صبح اندکی افت در تعامل پیدا می‌شود که به دلیل ساعت کاری یا ساعت مدرسه است.
ظهر 11 تا 14: وقت ناهار هم‌زمانی است که مردم کار را رها می‌کنند و آن‌ها اغلب به شبکه‌های اجتماعی خودسر می‌زنند.
عصر 17 تا 19: بعد از مدرسه و کار، مردم به استراحت می‌پردازند. ممکن است مردم به چک کردن گوشی‌هایشان زمانی که آن‌ها درراه برگشت به خانه هستند یا روبروی تلویزیون قبل از شام نشسته‌اند بپردازند. بهترین زمان ارسال پست حدود ساعت عصر 17 تا 19 شب است. حدود ساعت 18 درست زمانی است که بسیاری از مردم در حال برگشت به خانه و یا خوردن شام هستند.
دوشنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه: به نظر می‌رسد که در این روزها بالاترین تعامل طبق تحقیقات منابع بالا وجود دارد. پیگیری میزان لایک ها و کامنت ها که برای هرکدام از بازه زمانی را می‌گیرید بررسی کنید و بازه‌ها را مطابق با بازخوردی که به دست آوردید تغییر دهید.


یاد بگیرید که ویدئوها را بعد از ساعات کار یا مدرسه پست کنید

نحوه تعامل کاربران با ویدئو در مقایسه با عکس کمی متفاوت است. اگر واقعاً می‌خواهد که ویدئوتان دیده شود، ویدئوتان را در ساعاتی از شب یا آخر شب در اینستاگرام قرار دهید. هنگامی‌که درباره آن فکر می‌کنید می‌بینید که منطقی به نظر می‌رسد. تماشای ویدئو در اینستاگرام با پخش صدا و مشاهده کامل ویدئو همراه است که اگر شما در مدرسه یا سرکار هستید، این کار زشتی به نظر می‌آید. مردم بیشتر علاقه دارند که ویدئو را زمانی که آن‌ها در خانه هستند و سرشان خلوت است تماشا کنند.
 

عالی بودمنطقی
۱۳۹۶-۰۶-۲۶

عالی بود

فرزاد
۱۳۹۶-۰۷-۲۴

ممنونم مفید بود

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو