shift

تفاوت بین تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و رادیو

تفاوت بین تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و رادیو

عاطفه
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: تفاوت بین تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و رادیو , تبلیغ در شبکه های اجتماعی

 

شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و رادیو فرصت‌هایی را به شکل‌های خیلی متفاوت برای ارائه تبلیغات نام تجاری فراهم می‌کنند و پیام‌هایی را برای مشتریان موردنظر قرار می‌دهند. در بعضی موارد، کسب‌وکار شما ممکن است تنها به یک رویکرد پیام تمرکز کند و تنها بر یک نوع از رسانه‌ها تأکید کند. در موارد دیگر، هدف رویکرد یکپارچه در همه این رسانه‌ها، رسیدن و تأثیر روی غالب مشتریان است.


هزینه‌ها

این سه رسانه هزینه‌های خیلی متفاوتی دارند. تلویزیون قاعدتاً ابزاری است که ازلحاظ هزینه گران‌تر است. حتی در بازارهای محلی، هزینه‌ای حداقل بین 10000 دلار تا 25000 دلار را ساخت خود تبلیغ هزینه می‌شود. بعدازآن چند هزار دلار بیشتر از این، برای خرید یک بسته تبلیغاتی روی یک کانال تلویزیون برای یک ماه هزینه خواهد شد.
رادیو یک گزینه مقرون‌به‌صرفه تر برای کسب‌وکارهای محلی است و با صرف 500 یا 1000 دلار، تبلیغات در رادیوهای محلی برای هدف قرار دادن چند هزار مشتری قابل انجام است.
رسانه‌های خود مدیریتی (مانند شبکه‌های اجتماعی) هزینه‌های این‌چنینی ندارد. اگرچه شما هزینه‌ای به کارکنانتان برای اداره کردن امانتتان می‌پردازید. اگر شما مدیریت شبکه‌های اجتماعی را برون‌سپاری کرده‌اید شما به‌طور متوسط بر اساس مقدار ساعت یا تعداد و کیفیت پیام هزینه می‌پردازید.


مقایسه تاریخی

تلویزیون و رادیو بخش کوچکی از دسته‌بندی رسانه‌ها هستند که اغلب به‌عنوان رسانه‌های سنتی یا مسیر اصلی مورد مراجعه قرار می‌گیرند. روزنامه‌ها و مجلات حدود چند دهه به‌نوعی در این گروه از رسانه قرار داده‌شده‌اند و به تکیه‌گاه اصلی در برنامه‌های تبلیغاتی تبدیل‌شده‌اند. ظهور اینترنت در اواخر قرن 20 و ظهور رسانه‌های اجتماعی در اوایل قرن 21 با ظهور پلتفرم‌های برجسته مانند اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، لینکدین، یوتیوب و پینترست به وقوع پیوست. شبکه‌های اجتماعی جدیدی هرسال به وجود می‌آیند و بعضی از آن‌ها پایداری بیشتری را نسبت به بقیه رسانه‌های اجتماعی از خود نشان می‌دهند.

 

نحوه نمایش

هرکدام از این رسانه‌ها، شکل‌های مختلف پیام را پیشنهاد می‌دهند. تلویزیون بیشترین و تأثیرگذارترین پیام‌های حسی و فرصت خلاقانه ایجاد می‌کند. شما می‌توانید در تلویزیون موضوعی را باشخصیت، حرکت، جلوه‌های بصری، نوشتن و خواندن و صدا ارائه و محصولاتتان را نمایش بدهید.
رادیو مؤلفه دیداری ندارد و پیام‌های تأثیرگذار بر اساس ترکیب صدا و روایت است. در شبکه‌های اجتماعی ویدئو از طریق یوتیوب، متن در توییتر و فیس بوک به اشتراک گذاشته می‌شود.


تعامل با تبلیغ

ظهور شبکه‌های اجتماعی باهدف افزایش تأکید بر سرگرمی و تعامل مشتریان در تبلیغات است. این به این معناست که کمپانی‌ها می‌خواهند مستقیم‌تر و در لحظه مبادلات تعاملی با مشتریان داشته باشند و بازخورد آن‌ها را در همان لحظه مشاهده کنند. تبلیغات تلویزیون و رادیو به‌عنوان تبلیغات قدیمی و بیشتر برای تصویرسازی باهدف ایجاد یک اثر به‌یادماندنی در ذهن که درنهایت به خرید منجر می‌شود شناخته‌شده‌اند. لذا تحقیقات جهت اطلاع از عکس‌العمل مشتریان هنگام دریافت پیام لازم است.


 

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو