shift

چگونه فناوری، بازاریابی را تغییر می دهد و چرا باید هماهنگ با آن حرکت کنیم

چگونه فناوری، بازاریابی را تغییر می دهد و چرا باید هماهنگ با آن حرکت کنیم

شیفت
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: بازاریابی دیجیتالی , استراتژی بازاریابی , تاثیر فناوری بر بازاریابی , آینده بازاریابی دیجیتالی , فنآوری های پوشیدنی

 

فنآوری به طور مستمر شیوه نگاه ما به بازاریابی دیجیتالی را با سرعتی زیاد تغییر می دهد، اما بازاریابی دیجیتالی آینده روشنی را پیش روی دارد.

بدیهی است که فنآوری، پیشرفت های بیشماری را در حوزه بازاریابی به همراه داشته است، و بدون آن نمی توانستیم در حوزه بازاریابی دیجیتالی وارد شویم. در عین حال، بسیاری از بازاریاب ها، بویژه فعالان کسب و کارهای کوچک، بخوبی از میزان و تناوب تغییرات فنآوری آگاهی ندارند. به همین دلیل، همگام و هماهنگ شدن برای آنان، امری بسیار دشوار است، و می تواند بزرگترین اشتباه بازاریابی آنان باشد.

جرمی سیارا از - CBT Nuggets یک شرکت تخصصی در پیشرفت های فنآوری- می گوید: "در یک کلام، ما در جهانی بسرعت در حال تغییر زندگی می کنیم که در آن برگزاری جلسات همکاری "همزمان" با تجهیزات صوتی، تصویری و تسهیم داده ها رواج می یابد". به گفته وی، "مدیران اجرایی و کارکنان در هنگام حمایت از روابط مشارکتی درون سازمان، انتظارات بالایی را درنظر می گیرند".

همراه با تغییرات دائمی در فنآوری و بازاریابی داده محور، برخورداری از آموزش صحیح در IT و فنآوری حتی برای افرادی که در گروه IT فعالیت ندارند، بیش از پیش اهمیت می یابد. فنآوری، بازاریابی را با سرعتی متحول می سازد که بسختی می توان با آن همگام شد.

 

آخرین پیشرفت های ایجاد شده در این زمینه

در یک چشم برهم زدن، استراتژی بازاریابی که بکار گرفته اید قدیمی و از کار افتاده می شود. به این دلیل است که آگاهی دقیق از ماهیت تغییرات کنونی و نحوه تاثیر آن بر شما و سازمان اهمیت دارد.

فنآوری های تلفن همراه

طراحی وب واکنش گرا در عرصه بازاریابی دیجیتالی متداول است، و تغییر در جهت بهینه سازی صفحه نمایش کوچک همواره در حال تکامل می باشد. قابلیت حرکت بی وقفه از یک تماس تلفنی به اقدام در ایمیل به صفحه فرود بدون کندی زمان بارگذاری یا تحریف محتوا احتمالاً از مهم ترین پیشرفت های این حوزه به شمار می رود.

داده های عظیم و اینترنت اشاعه شده در همه جا

این مجموعه داده ها هر دو برای بازاریاب ها حائز اهمیت هستند. در نتیجه قابلیت گردآوری اطلاعات مصرف کننده حتی بدون آگاهی آنان، بازاریاب ها از دانش لازم برای ایجاد تغییرات در محتوا، محصولات، و خدمات خود به منظور بهبود تجربه کلی مصرف محصول برخوردار می باشند.

 

آینده بازاریابی دیجیتالی

شاید، همگام شدن با آینده بازاریابی دیجیتالی بسیار مهم تر از هماهنگ ماندن با گرایش های بازاریابی کنونی است. در صورتیکه سازمان بتواند آینده را اکنون پیش بینی کند، همگون و درونی سازی آن در هنگام بروز آسانتر خواهد بود.

فنآوری های پوشیدنی

فنآوری های پوشیدنی هنگامی که برای نخستین بار معرفی شدند موفقیت آمیز بنظر نمی رسیدند. با این وجود، در حال حاضر، این فنآوری ها از جمله مهم ترین کالاهای مشهود در بازاریابی دیجیتالی به شمار می روند.

به گفته آنا جانسون، نویسنده مشهور ImediaConnection،"در مقام کارشناس بازاریابی دیجیتالی یا مالک کسب و کار، شما نیازمند بروزماندن و انعطاف پذیری می باشید. هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند فنآوری های (پوشیدنی) با چه سرعتی پذیرفته خواهند شد، یا این ابزار پوشیدنی چه تاثیرات شگرفی را خواهند داشت؟".

با تداوم پیشرفت فنآوری، آماده سازی بازاریاب های دیجیتالی برای بازاریابی در جهت فنآوری های پوشیدنی بشدت اهمیت می یابد، و این امر حتی در مقایسه با گرایش به ابزار سیار و همراه، مستلزم بهینه سازی و تفکر بسیار سریع تری است.

سرعت بیشتر در هر چیز

مطالعات نشان می دهد که میانگین سرعت بارگذاری صفحات در وب سایت های فروش در حال حاضر هفت ثانیه است، که چهار ثانیه بیشتر از سرعت ایده آل می باشد. آینده نشانگر نیاز مبرم به افزایش سرعت زمان بارگذاری به منظور پیشی گرفتن در رقابت است. این تفاوت برای فروشندگان، میلیاردها هزینه دارد. در نتیجه، زمان بارگذاری سریعتر به یک الزام تبدیل می شود.

علاوه براین، نیاز مهم تری برای افزایش سرعت زمان بازگشت و خدمات آنی در سازمان های تجاری وجود دارد. بدلیل خلق فنآوری های خدماتی در تمام حوزه ها، مصرف کنندگان دیگر تمایلی به منتظر ماندن برای کالاها و خدمات خود ندارند. اگر سازمان از سرعت بالا و دلخواه آنان برخودار نباشد، مصرف کنندگان به سمت دیگری روی خواهند آورد.

دسترسی جهانی

دانشمندان و سازمان های بزرگ در حال حاضر بدنبال ابداع ماهواره های ارتفاع پایین می باشند که پهنای باند سریع و قابل دسترسی را حتی برای کشورهای جهان سوم فراهم خواهد ساخت. این بدان معناست که تامین نیازهای جمعیت عظیمی که به محصولات و خدمات دسترسی دارند مستلزم دستیابی استراتژی بازاریابی به مخاطبان بسیار بیشتری است. در نتیجه، برخورداری از یک استراتژی بازاریابی مجزا، و البته یکسان برای دستیابی به هریک از مخاطبین سراسر جهان ضرورت خواهد داشت.

توسعه فرهنگی

با توجه به اینکه فنآوری بزودی در سراسر جهان گسترش خواهد یافت، برخورداری از درکی منسجم از فرهنگ های متفاوت، مولفه الزامی برای سازمان به شمار می رود. این امر فراتر از یادگیری سخن گفتن به یک زبان متفاوت است؛ و لزوم درک، و حتی زندگی در میان فرهنگ های متنوع، و یادگیری عادات، نگرش های اجتماعی، اقتصادی و سایر را دربر می گیرد.

با درک فرهنگ، می توان برنامه بازاریابی را برای هر مخاطب ایجاد نمود. در آغاز یادگیری این امر تعلل نورزید. رسایی جهانی رخ خواهد داد، و اگر خواهان پیش قدم بودن در بازی برسر بازاریابی می باشید حالا زمان عمل است.

تمرکز بیشتر بر بازاریابی

بر مبنای برآورد مطالعه صورت گرفته در اوایل سال جاری، شرکت ها بودجه بازاریابی خود را بطور میانگین 80 درصد در چند سال آتی به منظور همگام بودن با تغییرات افزایش خواهند داد.

این خبر برای گروه های بازاریابی که در حال حاضر قادر به بهره مندی از استعدادهای برتر می باشند بااهمیت است. افزایش بودجه، کاهش چرخش کارکنان بازاریابی و بهبود استراتژی های کلی را میسر خواهد ساخت. اگر سازمان می خواهد قدم به قدم با رقبای خود به پیش برود، بررسی بودجه بازاریابی و تعیین ضرورت افزایش آن ایده مناسبی است.

آموزش در پیشرفت های فنآوری کنونی بهترین اقدامی است که می توان برای به روز ماندن گروه بازاریابی، و حتی پیش قدم بودن در رقابت بازاریابی دیجیتالی اجرا نمود. بطور کلی، این امر شیوه مهمی برای شکست رقبا به شمار می رود.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو