shift

ادوردز در مقابل سئو - کدام یک برای بازاریابی شما بهتر است؟

ادوردز در مقابل سئو - کدام یک برای بازاریابی شما بهتر است؟

عاطفه
دسته: سئو  تگ ها: مقایسه سئو با گوگل ادوردز , تفاوت سئو با گوگل ادوردز , کدام بهتر است سئو یا ادوردز

 

تبلیغات گوگل و سئو از اجزای اصلی بازاریابی موتور جستجو هستند (SEM) و از زمانی که شما کمپین‌های تبلیغاتی را راه‌اندازی می‌کنید برای شما ابزارهای باارزشی هستند. این دو، تفاوت‌ها و شباهت‌هایی را باهم دارند که شما باید با توجه به هدف بازاریابی و کسب‌وکارتان از آن‌ها به‌صورت جدا یا همراه هم استفاده کنید.


گوگل ادوردز (Google Adwords) چیست؟

اگر شما به‌تازگی به بازاریابی دیجیتال پا گذاشته‌اید ممکن است که صحبت‌های افراد را در مورد PPC و تبلیغات گوگل و چیزی شبیه به CPC و مناقصه و کمپین‌ها را شنیده باشید؛ اما شاید شما ندانید که چه چیزی هستند؟ اجازه بدهید تا توضیح بدهم.
گوگل ادوردز یک پلت فرم تبلیغاتی مربوط به گوگل است. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از این پلت فرم برای جایگاه تبلیغات خود در صفحه نتایج جستجوی گوگل، YouTube، Gmail و سایر وب‌سایت‌ها استفاده کنند.
در تبلیغات شما می‌توانید قیمت هر کلیکی را که یک نفربر روی تبلیغ شما می‌کند (هزینه هر کلیک و یا CPC) یا وقتی تبلیغات شمارا کاربران بازدید می‌کنند (هزینه هر بازدید CPM) را انتخاب کنید. کل سیستم ادوردز زمانی که تبلیغات به رقابت باهم می‌پردازند شبیه به یک حراج بزرگ است.


سئو (SEO) چیست؟

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو به دست آوردن رتبه بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و دیگر موتورهای جستجو است. برای دستیابی به این رتبه باید مطمئن باشیم که وب‌سایت ما دارای رابطه کاربری دوستانه است. یک وب‌سایت دوستانه به‌راحتی توسط موتورهای جستجو خوانده می‌شود و کاربران به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. شما می‌توانید راهنمایی‌های لازم را برای تنظیماتی که نیاز دارید تا یک وب‌سایت دوستانه باشد را انجام دهید؛ اما ایده کلی این است که یک وب‌سایت سریع و کاربردی با محتوای منحصربه‌فرد را ارائه دهید.


مقایسه ادورز با سئو

اکنون‌که اطلاعاتی را در مورد سئو و ادوردز به دست آوردید به مقایسه آن‌ها با یکدیگر می‌پردازیم.

 

  • ادوردز برای سایت‌ها و وب‌سایت‌هایی است که از گوگل AdSense استفاده می‌کنند ولی سئو قابل‌استفاده برای همه موتورهای جستجو است.
  • ترافیک ادوردز پولی است ولی ترافیک سئو رایگان است.
  • گوگل ادوردز تحت شرایط خاصی تبلیغات شمارا در بالاترین جستجو قرار می‌دهد ولی در سئو قرار گرفتن در نتایج بالاتر کار سخت‌تری است.
  • گوگل ادوردز بی‌درنگ تر از سئو است. شما می‌توانید بلافاصله کمپین‌های تبلیغاتی را ایجاد کنید و ترافیک بگیرید ولی در سئو شما به‌ویژه برای وب‌سایت‌های جدید به زمان بیشتری نیاز دارید تا بتوانید رتبه و ترافیک خوب را به دست آورید.
  • محاسبه ROL با گوگل ادوردز راحت‌تر است در حالی که با سئو مشکل‌تر است؛ زیرا که عوامل بسیار بیشتری در آن نقش دارند و فقط درآمدها و هزینه‌ها نیست.
  •  وقتی شما کمپین تبلیغاتی را متوقف می‌کنید ترافیک نیز متوقف می‌شود؛ اما وقتی شما ترافیک را از جستجوی گوگل با سئو به دست می‌آورید این ترافیک در طولانی‌مدت ادامه دارد.
  • با ادوردز شما می‌توانید در کوتاه‌مدت بر روی چندین کلمه کلیدی هدف‌گذاری کنید اما با سئو شما روی تعداد کمتری کلمه کلیدی برای نتیجه بهترباید تمرکز کنید.

 

کدام برای بازاریابی بهتر است؟

کمپین‌های جدید می‌توانند با ادوردز شروع کنند.
هنگامی‌که ما یک استراتژی سئو را آغاز می‌کنیم، هدف اصلی از کمپین‌های بازاریابی اینترنتی کمک به مشتریان برای به دست آوردن ترافیک از موتورهای جستجو از طریق سئو بود. امروز ما هنوز همین هدف راداریم اما طی تجربه‌هایی که سال‌ها در مورد مشتریان به دست آوردیم متوجه شدیم که تعدادی از مشتریان در کسب‌وکارها نیاز سریع و فوری به ترافیک دارند و اینجاست که گوگل ادوردز به بازی می‌آید.
بزرگ‌ترین مزیت ادوردز نسبت به سئو این است که به شما نتایج سریع‌تری می‌دهد. شما برای هر بازدید که از ادوردز به دست می‌آورید پول پرداخت می‌کنید؛ اما اگر کمپین شما سودمند است می‌توانید در PPC سرمایه‌گذاری کنید و اهداف تجاری خود را به دست آورید. ادورز برای استارت آپ ها و کمپانی‌های جدید که هدف آن‌ها به دست آوردن ترافیک سریع برای هدف ساخت و فروش، پیداکردن مشتریان یا برای آزمایش محصولاتشان، روش‌ها و اثربخشی وب سایتشان ایده آل است.
جمله بالا درست است. اگر شما عاقلانه و با دقت از ادوردز استفاده کنید به‌راحتی می‌توانید شروع کنید و پولتان را در ادوردز صرف کنید؛ اما اگر بر روی هدفتان نظارت و کنترل ندارید در آخر به‌جای سود ضرر می‌کنید. ما همیشه به مشتری‌های خود درباره ادوردز می‌گوییم که اگر شما از آن به‌درستی استفاده نکنید درست شبیه به آن است که شما در یک کازینو بازی می‌کنید و پولتان را بدون هیچ فکری در آن صرف می‌کنید.
بنابراین ادوردز سیستمی آسان برای استفاده است. اگر شما تجربه و دانش کافی را برای اجرا کمپین تبلیغاتی ندارید پولتان را نگه‌دارید و برای انجام این کار یک متخصص استخدام نمایید. این بهترین شیوه برای از دست ندادن پول و به دست آوردن سود از ادوردز است.


درباره سئو فراموش نکنید !

استفاده از گوگل ادوردز به دلیل سریع‌تر بودن یک ایده‌ی خوب است. شما باید همچنین با سئو- محتوای بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی برای نتایج بهتر کارکنید. این 3 ابزار را همه شما برای موفقیت آنلاین طولانی‌مدت نیاز دارید. بازاریابی به‌وسیله محتوا (Content Marketing) کمک می‌کند تا محتوای درست را ایجاد کنید و سئو (SEO) کمک می‌کند تا محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو به دست آورید. رسانه‌های اجتماعی (Social Media) محتوای بهینه‌سازی شمارا بین مخاطبان گسترده‌تری ترویج می‌دهند.


آیا باید از ادوردز و سئو در هرزمانی استفاده کنیم؟

بعضی از افراد می‌گویند که وقتی ترافیک را از سئو به دست آوردید شما نیاز ندارید از ادوردز استفاده کنید، اما این‌یک رویکرد اشتباه است. اگر شما یک رتبه خوب در گوگل دارید هنوز هم می‌توانید از ادوردز برای ارائه کلمات کلیدی بیشتر که ترافیک بیشتری را می‌دهد استفاده کنید. شما می‌توانید عملکردهای کمپین‌های تبلیغاتی را اندازه‌گیری کنید و اگر آن‌ها سودآور هستند می‌توانید بودجه را برای ROl بیشتر افزایش دهید.


استفاده از کدام برای بازاریابی بهتر است SEO or AdWords؟

پاسخ ساده است. هردو. از ادوردز برای شروع ترافیک گرفتن، موازی کار سئو، طرح محتوای بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی که ترافیک طبیعی را می‌آورند استفاده کنید.


سخن آخر

ادوردز و سئو رقبای هم نیستند؛ اما آن‌ها دو ابزار قدرتمند در بازاریابی دیجیتال هستند شما وقتی نیاز به ترافیک سریع دارید از ادوردز استفاده کنید اما شما به سئو برای موفقیت آنلاین در طولانی‌مدت نیاز دارید.
 

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو