shift

چگونه از گوگل آنالیز استفاده کنیم؟

چگونه از گوگل آنالیز استفاده کنیم؟

عاطفه
دسته: ابزارها  تگ ها: گوگل آنالیز چیست , چگونه آمار بازدید کنندگان را بدست بیاوریم , آموزش گوگل آنالیز

 

آیا شما به درک عمیقی از گوگل آنالیز نیاز دارید؟
آیا شما می‌دانید که داده‌های هر بخش از گوگل آنالیز چه پیشنهاد‌هایی می‌دهد؟
در این مقاله اصول اولیه گوگل آنالیز و تنظیماتی را که نیاز دارید تا بهترین داده‌ها را از آن به دست بیاورید را شرح می‌دهیم.


گوگل آنالیز چیست و چه چیزهایی را به ما پیشنهاد می‌دهد؟

گوگل آنالیز یک سرویس رایگان است که آمار جامعی را در مورد بازدیدکنندگان وب‌سایت تهیه می‌کند. داده‌هایی که از طریق این وب‌سایت به دست می‌آید شامل: تعداد دفعاتی که وب‌سایت شما بازدید شده (Sessions)، تعداد کاربران (Users)، تعداد صفحات مشاهده‌شده توسط کاربران (Pageviews)، میانگین صفحات مشاهده‌شده در هر بار (Pages / Session)، میانگین طول مدت یک دورۀ بازدید (Avg. SessionDuration)، نرخ پرش (Bounce Rate) و درصد بازدیدکنندۀ جدیدی که به سایت شما آمده است (% New Sessions).
علاوه بر مواردی که ذکر شد گوگل آنالیز می‌تواند راه‌های ایجاد ترافیک در سایت شامل: جستجوهای گوگل، آدرس مستقیم وب‌سایت، لینک دهی به سایت و کمپین‌های بازاریابی (ایمیل مارکتینگ-بنرهای تبلیغاتی) را تحلیل کند.


چگونه یک اکانت در گوگل آنالیز داشته باشیم؟

برای داشتن اکانت در گوگل آنالیز باید یک اکانت جیمیل داشته باشیم. سپس طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. به آدرس Analytics.google.com بروید.
  2. به سربرگ Admin بروید و گزینه Create New Account را کلیک کنید.
  3. اطلاعات خواسته‌شده نظیر آدرس سایت - نام اکانت - نام سایت - کشور را تکمیل نمایید.
  4. گزینه Accept را کلیک نمایید.
  5.  گزینه Get Tracking ID را کلیک نمایید.

 

 

 

پس از به دست آوردن کد باید آن را در فایل Footer.php قبل از بسته شدن تگ </Body> قرار بدهید. اگر سایت شما ورد پرسی است ابتدا باید افزونه Insert Header And Footer را نصب کنید و این کد را در قسمت Footer قرار دهید تا گوگل بتواند تمام صفحات شمارا رصد کند.


قبل از اینکه به توضیح در مورد قسمت‌های مختلف بپردازیم بهتر است با اصطلاحات زیر آشنا شویم.

  • بعد (Dimensions): یک بعد یک ویژگی و یا مشخصه یک شی است که می‌تواند مقادیر مختلف را داشته باشد؛ مانند مرورگر، صفحه خروج، همه این ویژگی‌ها به‌صورت پیش‌فرض در گوگل آنالیز ظاهر می‌شوند.
  • معیار (Metrics): معیارهای فرد از یک بعد است که می‌تواند به‌عنوان یک جمع یا نسبت اندازه‌گیری شود؛ مانند Page/Session
  • بار (Session): به هر بار ورود یک کاربر به وب‌سایت یک Session گفته می‌شود.
  • کاربر (User): کاربرانی که در محدوده زمانی حداقل یک ورود به سایت داشته‌اند و شامل کاربران جدید و کاربران قدیمی می‌شود.
  • بازدید از صفحه (PageView): به تعداد صفحاتی که بازدید شده است.
  • صفحه/جلسه (Page/Session): نسبت تعداد صفحاتی که بازدید شده است به تعداد ورود کاربر
  • میانگین مدت‌زمان (Avg.Session Duration): میانگین مدت‌زمانی که کاربر در هر صفحه ماندگار بوده است.
  • نرخ پرش (Bounce Rate): وضعیتی که کاربر پس از ورود به صفحه بدون اینکه به صفحات دیگر برود سایت را ترک می‌کند. برای آشنایی بیشتر مقاله نرخ پرش را مطالعه کنید.
  •  نرخ خروج (Exit Rate): هنگامی‌که یک یوزر زمانی کمتر از میانگین مدت‌زمان از صفحه خارج می‌شود خروج از صفحه اتفاق می‌افتد.

 

1- سربرگ Home در گوگل آنالیز

این تب فهرستی از همه اکانت هایی را که در گوگل آنالیز ساخته‌اید را نمایش می‌دهید. اگر شما تعداد زیادی اکانت دارید می‌توانید از کادر جستجو در زیر کادر تاریخ برای جستجوی دامنه موردنظر استفاده کنید یا اگر می‌خواهید دامنه‌ای را که در کسب‌وکار شما بسیار مهم است را ببینید می‌توانید آن را با علامت ستاره مشخص کنید و تنظیمات این سربرگ را بر روی نمایش ستاره دارها قرار دهید تا فقط اکانت های ستاره‌دار را نمایش بدهد.


تنظیم زمان

شما همچنین می‌توانید از محدوده تاریخ DataRange برای دیدن داده‌هایتان در یک دره زمانی خاص استفاده کنید و یا می‌توانید با استفاده از گزینه Compare یک مقایسه بین نتایج در محدوده زمانی داشته باشید.
ازآنجاکه داده‌ها تغییرات هر وب‌سایت را در مقایسه بین زمان‌بندی‌ها منعکس می‌کنند و در این مقایسه دیدن اینکه ترافیک سایت شما کم یا زیاد است بسیار آسان است.


2- سربرگ Reporting

در سمت چپ در زیر نوار فهرست کادر جستجو وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا یک گزارش خاص را پیدا کنید و در زیر کادر جستجو فهرستی از ویجت های نواحی مهم در گوگل آنالیز را وجود دارد که به توضیح هرکدام از موارد می‌پردازیم.


داشبورد (Dashboard)
داشبورد به شما اجازه می‌دهد تا تنظیماتی را برای نمایش داده‌های هر ویجت انجام دهید. یک‌راه عالی برای دیدن زیرمجموعه‌های خاصی از هر ویجت بدون نیاز به اینکه شما به آن ویجت بروید. به زبان ساده‌تر اینکه شما می‌توانید داده‌هایی را که از هر ویجت نیاز دارید به داشبورد بیاورید تا به هنگام ورود به گوگل آنالیز فقط به داشبورد سر بزنید. برای اضافه کردن ویجت ها شما می‌توانید از دکمه +Add Widget استفاده کنید.


میانبرها (Shortcuts)
میانبرها در گوگل آنالیز برای دسترسی سریع به داده‌ها هستند. وقتی شما یک قطعه خاص از داده‌ها را در گوگل آنالیز می‌بینید و اغلب به آن نیاز دارید و به آن سر می‌زنید با کلیک بر روی Shortcut در بالای منو آن را در این قسمت قرار داده و در بازدیدهای بعدی لازم است که فقط بر روی نام Shortcut کلیک نمایید تا آن بخش را ببینید.


رویدادهای هوشمند (Intelligence Events)
رویدادهای هوشمند هشدارهایی هستند که رویدادهای مثبت و منفی در صفحات شمارا بیان می‌کنند. شما می‌توانید هشدارهایی شبیه به تغییرات نمایشی در تعداد جلسات، تبدیل هدف‌ها، یا دیگر موضوعات را طی هفته یا ماه‌ها ببینید.


اطلاعات لحظه‌ای (Real-Time)
آیا می‌خواهید بدانید که در این لحظه چند نفر در سایت شما هستند؟
اطلاعات لحظه‌ای اطلاعاتی را برای دستیابی مستقیم به این داده‌ها می‌دهد. شما می‌توانید ببینید که بازدیدکننده چه صفحاتی را مشاهده کرده است و هم‌اکنون در کدام صفحه است و از چه کشوری و با چه وسیله‌ای (موبایل، تبلت، موبایل) سایت شمارا بازدید کرده است.

 

کاربرد اصلی گوگل آنالیز بر روی مخاطبان (Audience)، نحوه ورود آن‌ها (Acquisition)، نحوه رفتار آن‌ها (Behavior) و بخش تبدیل است. عمق این گزارش‌ها بر روی یوزر، منبع ترافیک، محتوا و تکمیل هدف است.

 

مخاطبان (Audience)

اطلاعات کلی (Overview)
آمار دقیق مخاطبان را با توجه به برهه زمانی به شما نشان می‌دهد. اطلاعاتی از قبیل تعداد دفعات ورود به وب‌سایت شما (Sessions)، تعداد کاربران، تعداد صفحات مشاهده‌شده توسط کاربران (Pageviews)، نسبت تعداد صفحات مشاهده‌شده در هر بار (Pages / Session)، میانگین طول مدت یک هر بار بازدید (Avg. SessionDuration)، نرخ پرش (Bounce Rate) و درصد بازدیدکنندۀ جدیدی که به سایت شما آمده است (% New Sessions). همچنین روی یک نمودار تعداد بازدیدکنندگان جدید و بازدیدکنندگان قدیمی را نشان می‌دهد.

 


یوزرهای فعال (Active Users)
اطلاعات یوزرهای فعال در سایت ما را نمایش می‌دهد و می‌توان بر اساس تنظیم برهه زمانی نتایج متفاوتی را به دست آورد.


اطلاعات جمعیت‌شناسی (Demographics)
اطلاعاتی را در مورد جنس و سن کاربران می‌دهد و این اطلاعات را از حساب کاربری کاربران شما و اطلاعات پروفایل شبکه‌های اجتماعی آن‌ها به دست می‌آورد.

 


علاقه‌مندی‌ها (Interests)
گزارشی از علاقه‌مندی کاربران شمارا می‌دهد و شما می‌توانید طبق این علاقه‌مندی محتوای خود را تغییر دهید.

 


اطلاعات جغرافیایی (Geo)
در این بخش گزارشی از مکان و زبان کاربران را به شما می‌دهد.

 


رفتار (Behavior)
این بخش شامل سه قسمت است:
New vs Returning: رفتار کاربران جدید را با کاربران قدیمی مقایسه می‌کند.
Frequency & Recency: چه زمانی از آخرین بازدید کاربران قدیمی شما گذشته است.
Engagement: زمانی که کاربران درسایت شما گذرانده‌اند.


موبایل (Mobile)
این گزارش تعداد کاربران کامپیوتر، موبایل و تبلت را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

 


فناوری (Technology)
در این بخش می‌توانید در مورد مرورگر، سیستم‌عامل، شرکت ارائه‌دهنده اینترنت کاربران خود گزارشی به دست آوردید.


جریان حرکتی کاربران (User Flow)
روند حرکتی کاربران شمارا نمایش می‌دهد. در سمت چپ شما می‌توانید سرنخ‌های متفاوتی را به آن بدهید تا طبق آن مسیرهای حرکت کاربران را نمایش بدهد. مثلاً نمایش مسیر بر اساس کشور به شما می‌گوید کاربرانی که از کشور آلمان می‌آیند به کدام صفحه می‌روند و تا قبل از خروج از سایت شما به چه صفحاتی رفته‌اند.

 


نحوۀ جذب (Acquisition)

این بخش گزارشی در مورد نحوه جذب بازدیدکنندگان ما از چه طریقی بوده است مانند جستجو از طریق گوگل- شبکه‌های اجتماعی و لینک وب‌سایت‌ها
این بخش یک کلید برای تکنیک‌های بازاریابی آنلاین برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر است.


اطلاعات کلی (Overview)
این گزارش به شما می‌گوید که بازدیدکنندگان از چه طریقی وارد سایت شده‌اند و جزئیات هر سه بخش از Acquisition، Behavior و Conversion را برای هر کانال ورودی بررسی می‌کند.
کانال‌های ورودی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • Organic search: جستجوهایی که از طریق جستجوها در گوگل به‌دست‌آمده است نه از طریق تبلیغات
  • Paid Search: جستجوهایی که بر اساس تبلیغات پولی در گوگل انجام‌شده است نظیر گوگل ادز
  • Direct: کاربرانی که با واردکردن آدرس مستقیم سایت به سایت ما واردشده‌اند.
  • Referal: کاربرانی که از طریق لینک‌هایی که در سایت‌های دیگر گذاشته‌شده است وارد می‌شوند.
  • Social: کاربرانی که از طریق شبکه‌های اجتماعی واردشده‌اند.


ترافیک (All Traffic):

فهرستی از همه منابعی که ترافیک برای سایت ما ایجاد کرده‌اند را نمایش می‌دهد از قبیل لینک‌ها- جستجوهای گوگل- شبکه‌های اجتماعی
همچنین سهم هرکدام از منابع را بر روی نمودار نمایش می‌دهد.


تبلیغات پولی (AdWords):

این گزارش ترافیکی را که از طریق تبلیغات سایت شما در خود گوگل نمایش می‌دهد و این گزینه زمانی که تبلیغات در Google AdWords انجام دادید به شما گزارش می‌دهد


گوگل وب مستر (Search Console):

برای استفاده از این بخش شما باید وب مستر گوگل خود را به گوگل آنالیز متصل کنید. برای آشنایی با گوگل وب مستر مقاله گوگل وب مستر تولز را مطالعه نمایید.


شبکه‌های اجتماعی (Social):

گزارشی از ترافیک به‌دست‌آمده از شبکه‌های اجتماعی را می‌دهد و می‌توانید ببینید چه تعداد از هر شبکه ترافیک داشته‌اید.


کمپین (Campaign):

کمپین‌ها یکی دیگر از راه‌های ورودی به سایت است. وقتی تبلیغاتی را آغاز می‌کنیم یک کمپین را ایجاد می‌کنیم. کمپین‌ها به شما اجازه می‌دهند تا پارامترهای (UTM - Urchin Tracking Module) را به هر آدرس از وب‌سایت خود برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد ترافیک لینک‌ها اضافه کنید.
سه پارامتری که برای ساخت کمپین نیازمندیم عبارتند از:
(Campaign Name (utm_name: نام کمپین
(Campaign Source (utm_source: منبع یا سایتی که می‌خواهید لینک تبلیغاتی خود را در آن قرار دهید.
(Campaign Medium (utm_medium: نوع کمپین تبلیغاتی بنر و...
برای مثال اگر کسی بر روی لینک تبلیغاتی شما کلیک کند آدرسی مشابه با آدرس زیر را در مرورگر خود مشاهده می‌کند. این گزارش به شما کمک می‌کند تا هنگامی‌که گزارش‌های کمپین را در گوگل آنالیز دیدید بدانید که منبع و نوع تبلیغات شما چه بوده است و می‌دانید که بازدیدکننده از طریق کدام کمپین به سایت شما واردشده است.
برای ساخت یک کمپین می‌توانید به آدرس زیر بروید. Google UTM URL Builder

 


www.example.com/?utm_source=koozmail&utm_medium=200*100banner&utm_campaign=jobs


رفتار (Behavior)

رفتار بازدیدکنندگان را در سایت شما شرح می‌دهد. گزارشی از اینکه بازدیدکنندگان به کدام صفحه رفته‌اند. بدترین و بهترین صفحات شما کدام صفحه است.
این بخش شامل 9 قسمت است که در زیر به توضیح در مورد آن‌ها می‌پردازیم.


اطلاعات کلی (Overview):

گزارش از تعداد صفحات دیده‌شده- صفحاتی که اولین بار یوزر دیده است- میانگین زمانی که در هر صفحه بوده است، نرخ پرش، نرخ خروج کاربر را به‌صورت نمودار نمایش می‌دهد و همچنین نام صفحات را نمایش می‌دهد.


جریان رفتار (Behavior Flow):

به‌صورت پیش‌فرض برحسب صفحه فرود رفتار کاربران را نمایش می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد که ببینید کاربرانی که از طریق یک صفحه می‌آیند تا قبل از خروج به کدام صفحات می‌روند. این گزارش یک راهنمایی تصویری به شما می‌دهد تا ببینید که کاربر در سایت شما می‌ماند و به چه صفحاتی می‌رود.


محتوای سایت (Site Content):

این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه گزارشی را در مورد اینکه بازدیدکنندگان در هر صفحه چه طور رفتار کرده‌اند را می‌دهد.


همه صفحات (All Page):

شما می‌توانید گزارش سریعی را از محتواهای خود با ببینید و تعداد بازدید از هر صفحه، صفحاتی که اولین بار یوزر دیده است، میانگین زمانی که در هر صفحه بوده است، نرخ پرش، نرخ خروج کاربر را به دست آوردید. این گزارش به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را بهبود ببخشید. این گزارش همچنین بالاترین صفحه بر اساس ترافیک را نمایش می‌دهد.


(Content Drilldown):

این گزارش به وب‌سایت‌هایی که فولدرهایی نظیر Domain.com/blog، Domain.com/support یا چیزی مشابه این دارند مفید است. این فولدر همچنین به شما اجازه می‌دهد تا بالاترین فولدر محتوا در سایتتان و بالاترین محتوا در آن فولدر را ببینید.


صفحه فرود (Landing Page):

بهترین صفحه فرود را به شما نمایش می‌دهد و شامل بخش‌های Acquisition، Behavior و Conversion می‌باشد.


صفحه خروج (Exit Page):

بدترین صفحه خروج شمارا نمایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را بهبود ببخشید تا ماندگاری کاربر در آن صفحه بیشتر شود. بهترین راه افزایش ماندگاری کاربر در صفحه قرار دادن لینک به صفحات دیگر است و مطمئن شوید که صفحات خروج گزینه‌های اشتراک در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند تا کاربر به‌راحتی بتواند کسب‌وکار خود در اینترنت را دنبال کند.


سرعت سایت (Site Speed):

آیا می‌خواهید بدانید سرعت لود صفحات وب‌سایت شما چگونه است؟ این بخش گزارشی را از صفحاتی که سرعت‌پایین دارند می‌دهد تا آن‌ها را بهینه‌سازی کنید.


اطلاعات کلی (Over Flow):

گزارشی را به‌صورت نمودار از میانگین مدت‌زمان لود صفحات در وب‌سایت شما نمایش می‌دهد و همچنین سرعت لود صفحات شما در مرورگرهای مختلف نشان می‌دهد. با استفاده از این شاخص شما می‌توانید زمان لود صفحات را بهبود ببخشید و از طریق بهینه‌سازی محتوا شامل کاهش حجم عکس- کاهش پلاگین و ویجت ها سرعت را بهبود ببخشید.


زمان‌بندی صفحه (Page Timing):

این گزارش زمان‌بندی صفحه را نمایش می‌دهد. صفحاتی که بیشتر مشاهده‌شده‌اند چه مقدار برای بارگذاری در مقایسه با میانگین زمان بارگذاری برای سایت شما زمان می‌برد. شما باید صفحات را با یک‌زمان بالاتر از میانگین بازدید کنید تا مشاهده کنید چه انتخاب‌هایی برای بهینه‌سازی دارید.


 پیشنهاد سرعت (Speed Suggestion):

این گزارش پیشنهاد‌های گوگل را که چطور صفحات خاص در وب سایتتان را بهینه کنید و مراحلی برای هر پیشنهاد است. رفع تمام مسائل زمان لود صفحات از مزایای آن است.


زمان‌بندی کاربران (User Timing):

این گزارش به شما اجازه می‌دهد که میزان سرعت یک المان خاص در یک صفحه را اندازه بگیرید و تأثیر آن را در تجربه کاربری ببینید.


جستجوی سایت (Site Search):

یکی از تغییرات ناامیدکننده در گوگل آنالیز از دست دادن کلمه کلیدی در سالهای اخیر بوده است. خوشبختانه شما می‌توانید کلمات کلیدی را با استفاده از این بخش به دست آوردید. راه‌اندازی معیارهای جستجو در سایت برای وب سایتتان ساده است. با متصل کردن سیستم جستجوی داخلی سایت به گوگل آنالیز می‌توانید اطلاعات دقیقی را در مورد جستجوهای انجام‌شده در سایت خود به دست آورید.


 اطلاعات کلی (Overview):

گزارشی از معیارهایی که بازدیدکننده با استفاده از جستجوها در وب‌سایت شما داشته است. شما می‌توانید یک گزارش سریع از صفحات- طبقه‌بندی‌ها و کلماتی که جستجو شده به دست آورید.


 استفاده‌کنندگان (Usage):

گزارشی که دودسته از بازدیدکنندگان را نمایش می‌دهد. بازدیدکنندگانی که از جستجو استفاده کرده‌اند و بازدیدکنندگانی که از این جعبه استفاده نکرده‌اند و شما می‌توانید به این نتیجه برسید که استفاده از جعبه جستجو چه فاکتورهایی از قبیل نرخ پرش- میانگین زمان در صفحه و نرخ تبدیل را افزایش یا کاهش می‌دهد.


 موارد جستجو شده (Search Term):

گزارشی از کلماتی که کاربر جستجو کرده است و به سایت شما رسیده است را نمایش می‌دهد. با این گزارش شما نمی‌توانید به مواردی چون تعداد کل جستجوها- درصد خروج و جزئیاتی مربوط به موضوعات جستجو شده‌ی مرتبط را به دست آورید.


 صفحه (Page):

این گزارش صفحاتی که جستجو شده را نمایش می‌دهد و با استفاده از این گزارش می‌توانید بفهمید کدام صفحات شما بهتر است و تمرکز خود را برای بهبود صفحات دیگر به کار ببریم


رویداد (Event):

بخشی از گوگل آنالیز که به شما اجازه می‌دهد که رویدادهای خاص در وب سایتتان نظیر تعداد کلیک بر روی لینک‌های داخلی- دانلود فایلها و ویدئو پلیرها را آنالیز کنید. برای استفاده از گزارش‌های رویداد شما نیاز به تنظیم رویدادها در وب سایتتان دارید تا شما بتوانید از گزارش‌های آن استفاده کنید.


آزمایش (Experiment):

این بخش در گوگل آنالیز به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید تست کنید که کدام صفحه فرود بهترین بازدید را در تبدیل هدف‌ها دارد. اگر شما می‌خواهید تبدیل هدف‌ها نظیر افزایش اشتراک‌گذاری و خریدوفروش را بهینه کنید. این بخش به شما کمک می‌کند تا بهترین صفحه فرود برای تبدیل به بیشترین بازدید بسازید.


در صفحه تجزیه‌وتحلیل (In Page Analytics):

این قسمت آخرین بخش در Behavior است. این بخش به شما اجازه می‌دهد که صفحات سایت خود را با داده‌های گوگل آنالیز ببینید.


تبدیل‌ها (Conversion):

تبدیل‌ها برای هر سایت متفاوت است. تبدیل‌شدن بازدیدکنندگان به مشتری یا تبدیل کاربر به عضو سایت. در ابتدا باید اهدافی را مشخص کنیم و سپس این اهداف را در گوگل آنالیز پی گیری کنیم.


هدف‌ها (Goals):

در این بخش آمار مربوط به اهدافی که تعیین کرده‌اید را نمایش می‌دهند. با استفاده از ایجاد اهداف می‌توانیم کاربران خود را ردیابی کنیم. هدف برای یک سایت خبری می‌تواند عضویت کاربر در سایت باشد و برای یک سایت فروشگاهی هدف خرید باشد. برای ایجاد یک هدف مراحل زیر را طی می‌کنیم.


در سربرگ Home گزینه Goals را انتخاب می‌کنیم. گزینه Add New Goals را کلیک می‌کنیم. نام هدف را مشخص می‌کنیم و نوع هدف رو انتخاب می‌کنیم و سپس دکمه Continue را کلیک می‌کنیم تا به ادامه مراحل برویم.
در مرحله بعد صفحه مقصد را مشخص می‌کنیم تا ببینیم چه تعداد به این صفحه می‌رسند. در قسمت Value سودی که از هر خرید به دست می‌آید را مشخص می‌کنیم. در قسمت Funnel مراحلی که کاربر باید سپری کند تا به صفحه مقصد برسد را مشخص می‌کنیم و گزینه Save را کلیک می‌کنیم.

 

 

 


قیف (Funnel) چیست؟

مراحلی که در یک فرآیند خرید انجام می‌شود را باید مشخص کنیم. مثلاً در فرآیند خرید- صفحه خرید-اضافه به سبد- پرداخت-تشکراز کاربر را مشخص کردیم. هرکدام از این مراحل یک قسمت از بدنه یک قیف را تشکیل می‌دهد صفحه خرید ابتدای قیف و صفحه تشکر از کاربر انتهای قیف است و این امکان وجود دارد که ببینیم از هر مرحله چه تعداد کاربر این مراحل را پشت سر گذاشته و به صفحه مقصد رسیده است و به صفحه تشکر رسیده است و فهمیدن این موضوع که کاربران ما کی و کجا خرید را رها کرده‌اند وبر این اساس به ما کمک می‌کند تا نرخ تکمیل فروش خود را افزایش دهیم.


تجارت آنلاین (E-Commerce):

در این گزارش درآمدی را که به دست آورید و تعداد کاربرانی که خرید کرده‌اند را به دست آورید.

 

مسیرهای چندگانه (Multi-Channel Funnel):

این گزارش تعداد ورود کاربر و راه‌های ورود آن به سایت و مراحلی را که کاربر طی کرده تا به مشتری تبدیل‌شده است را نمایش می‌دهد.

 

اختصاصی (Attribution):

این گزارش مشخص می‌کند که هر راه ورودی به سایت شما چه مقدار از تبدیل‌ها را به خود اختصاص داده است.


3- سربرگ شخصی‌سازی (Customization) 

به شما اجازه می‌دهد گزارش‌هایی شخصی و متریک‌های موردنظر خود را ایجاد کنید.

 

4- سربرگ مدیریت (Admin)

 برای انجام تنظیمات مدیریتی حساب و همچنین دسترسی دادن به همکاران شما کاربرد دارد.



گوگل آنالیز با تولید گزارش های جامع خود، ابزاری بسیار مفید در زمینه سئو و بهینه سازی هر وب سایت است که با در نظر گرفتن رایگان بودن آن، به نظر می رسد فرصتی عالی از سوی گوگل برای شما به حساب آید.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو