shift

راهنمای گام‌به‌گام مدیریت SEO On-Page [الگوی رایگان سئو]

راهنمای گام‌به‌گام مدیریت SEO On-Page [الگوی رایگان سئو]

عاطفه
دسته: سئو  تگ ها: سئو on-page , مدیریت سئو on-page , سئو on-page چیست

 

شما حتماً مقالات زیادی راجع به سئو خوانده‌اید و یا راهنمایی‌ها و ترفندهایی را برای بهبود سئو به‌کاربرده‌اید و یا حتی هزینه‌ای را برای بهبود سئو باهدف کسب‌وکارتان به متخصصان پرداخت کرده‌اید. اما بعد ازاین خواندن، یادگیری و استراتژی شما هیچ کاری انجام نداده‌اید. شما باید موضوع را مشخص کنید، هدف هر صفحه را مشخص کنید، در مورد مخاطبان تصمیم بگیرید و کلمه کلیدی را مشخص کنید. اگر در جستجوی روشی برای مدیریت سئو هستید شما خوش‌شانس بوده‌اید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا الگوی سئو خود را ایجاد کنید و طبق آن پیش بروید.


سئو On-Page چیست؟

سئو On-Page عمل بهینه‌سازی یک صفحه منحصربه‌فرد به‌منظور بالا بردن رتبه و ترافیک آن در موتورهای جستجو می‌باشد. سئو On-Page به بهینه‌سازی کدهای HTML و محتوا اشاره می‌کند و سئو Off-Page به لینک‌ها و سیگنال‌های خارجی اشاره می‌کند. سئو On-Page هرسال تغییر می‌کند بنابراین داشتن یک الگو مدیریت سئو بسیار مهم است. مراحل  زیر شمارا در مدیریت سئو On-Page کمک می‌کند.

12 گام در مدیریت سئو On-Page

 

گام اول: جمع‌آوری اطلاعات سایت شما توسط Crawler

یک نمای کلی از صفحات سایت خود که برای موتورهای جستجو شناخته‌شده‌اند را به دست آورید. برای انجام این کار می‌توانید از ابزار رایگان شبیه  Xenu's link crawler استفاده کنید. بعدازاین که خزش در سایت شما انجام شد و نتایج را در فایل اکسل یا (csv.) خروجی گرفتید. بر روی سه ستون کلیدی از داده‌ها باید تمرکز کنید. آدرس وب‌سایت، عنوان صفحه، متای توضیحات صفحه
این سه ستون را در الگوی خود کپی کنید. آدرس را در ستون B عنوان را در ستون C و متای توضیحات را در ستون E کپی کنید.


گام دوم: رسیدگی به سئو و تعریف ساختار سایت

اکنون‌که شما یک شناخت اساسی از سایت خود به دست آوردید و در الگوی خود کپی کردید. اکنون باید صفحات وب خود را سازمان‌دهی و الویت بندی کنید. شما با تعریف ساختار و معماری صفحات جاری سایت خود شروع کنید. صفحه اصلی سایت شما کدام است یا صفحه دوم کدام صفحه است، منو یا صفحات داخلی دیگر و غیره.

 

گام سوم: به‌روزرسانی آدرس صفحات، عنوان صفحه، متای توضیحات

آدرس صفحات، عنوان صفحات، متای توضیحات را نگاه کنید و ببینید آیا نیاز به به‌روزرسانی دارند. در زیر یک الگوی خوب برای سازمان‌دهی سئو وجود دارد. شما یک دید کلی‌تر از نوع محتوایتان در وب‌سایت خود به دست می‌آورید. اکنون در ستون D و ستون F به‌طور خودکار طول عنصر محاسبه می‌شود. طول عنوان بر هر صفحه زیر 70 کاراکتر توصیه‌شده است. اگر عنوان صفحات شما بیشتر از 70 کاراکتر است آن‌ها را سریع‌تر بهینه کنید. طول متای توضیحات 150 کاراکتر توصیه می‌شود. کلمه کلیدی در متا نباید بیش‌ازحد تکرار شود و درواقع این متا برای توصیف موضوع صفحه برای بیننده است.
نکته: برای برخی از سایت‌ها ممکن است که آدرس (URL) صفحات نیاز به به‌روزرسانی داشته باشد. اما شامل همه نمی‌شود و در این الگو نیز آورده نشده است.


گام چهارم: سازمان‌دهی یک گزاره ارزش

گام بعدی که بسیار مهم است و اغلب نادیده گرفته می‌شود سازمان‌دهی یک گزاره ارزش است. در ستون G تعریف هدف هر صفحه و هدف نهایی وب‌سایت شما قرار می‌گیرد. صفحات شما باید یک هدف را برای رتبه‌بندی طی یک دوره خاص داشته باشد.


گام پنجم: تعریف مخاطبان هدف 

در ستون H شما یک فرصت برای تعریف مخاطبان هدف خود قرار دهید. آیا مخاطب یک شخص است یا تعداد متعددی از مخاطبان است. بر روی مخاطبان برای بهینه‌سازی صفحات سایت خود تمرکز کنید و آن‌ها را به خاطر بسپارید (به یاد داشته باشید که شما بهینه‌سازی را برای اشخاص انجام می‌دهید نه برای ربات‌ها).


گام ششم: طرح عنوان جدید صفحات

اکنون‌که عنوان صفحات شما وجود دارد و گزاره ارزش را برای آن‌ها سازمان‌دهی کردید و مخاطبان را برای هر صفحه تعریف کردید یک عنوان جدید را برای منعکس کردن یافته‌های خود بنویسید (اگر لازم است). مخاطبان معمولاً از فرمول "عبارت کلمه کلیدی|متن" پیروی می‌کنند. هدف عنوان طرح‌بندی هدف صفحه بدون افزونه شدن می‌باشد.


گام هفتم: اضافه کردن متای توضیحات جدید

متای توضیحات شما باید کوتاه باشد. متای توضیحات باید شامل کلمه کلیدی باشد و نباید کلمه به کلمه محتوای صفحه در متای توضیحات آورده شود.


گام هشتم: پیگیری کلمات کلیدی و موضوع هر صفحه

کلمه کلیدی هدف به‌عنوان موضوع تعیین‌شده برای یک صفحه خاص است. تعریف فقط یک موضوع برای هر صفحه، باعث می‌شود که اطلاعات مفصل‌تر و مفهومی‌تری را برای آن موضوع بنویسید و این به معنا است که برای هر صفحه فقط یک کلمه کلیدی را بهینه کنید. البته استثناهایی نیز وجود دارد. صفحه اول یک مثال کلاسیک است. هدف صفحه درباره موضوع کلی وب‌سایت شما است و به چند کلمه کلیدی برای این کار نیاز دارید. استثنای دیگر نیز صفحه محصولات و صفحه خدمات است.


گام نهم: ویرایش و بررسی دوباره محتوای صفحه

محتوای خوب باید کامل واضح و ارائه‌دهنده راه‌حل باشد و متناسب با مخاطبان هدف و اینکه شما چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید نوشته‌شده باشد. محتوای قانع‌کننده بدون خطا است. بنابراین گرامر و املای محتوای خود را چک کنید. محتوای هدف باید کمتر از 500 کلمه باشد و فرمت محتوا برای خواندن راحت باشد و در طراحی صفحات از هدر و زیر هدر استفاده‌شده باشد. ستون P از طریق ستون R تغییراتی که در صفحات می‌خواهید بدهید را نگه‌داری می‌کند و به یاد داشته باشید که این تغییرات باید اجرا شوند.


گام دهم: ترکیب کردن محتوای دیداری

محتوا بیشتر از متن نیز می‌تواند باشد. در مورد نوعی از محتوای دیداری که می‌توانید در محتوای خود به کار ببرید فکر کنید. ستون T و S به شما اجازه می‌دهد که عنصرهای دیداری را که می‌توانید در محتوایتان به کار ببرید را اضافه کنید. هنگامی‌که عکسی را به صفحه اضافه می‌کنید باید متن جایگزین و توضیحات را برای نام آن بنویسید.


گام یازدهم: لینک‌ها

ترکیب لینک‌ها در صفحات یک امر مهم است اما به‌راحتی نادیده گرفته می‌شود. ستون U از طریق ستون W برای برنامه‌ریزی برای این عنصر استفاده می‌کند و ببینید که لینک‌ها چطور سند شمارا بهبود می‌بخشند.


گام دوازدهم: بهینه‌سازی برای افزایش نرخ تبدیل (Conversions)

اگر شما سایت خود را برای افزایش تعداد مشترکان و یا طرفدارانی که جذب کرده‌اید بهینه‌سازی نکرده‌اید شما اشتباه کرده‌اید. ستون X تا AF به شما اجازه می‌دهد تا برای تبدیل برنامه‌ریزی کنید. به خاطر داشته باشید هر صفحه از وب‌سایت شما یک فرصت برای تبدیل مشتری به پول است. این بدین معناست که هر صفحه از وب‌سایت شما حداقل باید شامل یک فراخوانی جهت عمل یا به‌اختصار  CTA – Call to Action باشد. گرچه برخی از صفحات ممکن است چندین CTA داشته باشند. مطمئن باشید که سایت شما ترکیبی از CTA ها برای مراحل مختلف خرید قیف – بالای قیف – وسط قیف – و پایین قیف داشته باشد.


سئو یک کاری نیست که یک‌بار انجام دهید و برای همیشه ذخیره کنید. باید به‌طور مداوم با انجام کارهایی آن را بهبود ببخشید. شما باید طبق این الگو رفتار کنید و از این الگو می‌توانید برای ماه‌ها در استراتژی سئو استفاده کنید.


 

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو