shift

14 دلیل که کاربران سایت شما را ترک می‌کنند

14 دلیل که کاربران سایت شما را ترک می‌کنند

عاطفه
دسته: طراحی وبسایت  تگ ها: چرا کاربران سایت را ترک می کنند , دلایل ترک کاربراز سایت , رفتن کاربران از سایت , چگونه کاربر را در سایت خود نگه داریم

 

شما مطالب بسیار جذابی برای سایتتان تهیه کرده اید، عکس محصولات شما باکیفیت هستند و همچنین سایتتان حرفه‌ای طراحی‌شده است و به لطف بازاریابی، ترافیک را به سایتتان آورده‌اید. پس چرا تعداد کمی از بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل می‌شوند؟ متأسفانه این موضوع را زیاد شنیده‌ایم. تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری کار ساده‌ای نیست. یک‌ضرب المثل قدیمی می‌گوید: اگر شما آن را ساختید، آن‌ها می‌آیند.
دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث از بین رفتن هزینه‌های جذب مشتریان شما شود. اگر کاربران وب‌سایتتان علاقه‌ای به آن نشان نمی‌دهند و وب‌سایتتان را ترک می‌کنند، دلایل زیر را بررسی نمایید.


14 دلیل که کاربران سایت شمارا ترک می‌کنند

طراحی وب‌سایت شما قدیمی است

متأسفانه این‌یک حقیقت است که همه کتاب‌ها بر اساس جلدشان قضاوت می‌شوند. Derek Halpern در یک مطالعه جالب می‌گوید که طراحی سایت شما می‌تواند اثر شدیدی بر روی درک واقعی و اعتماد کاربران داشته باشد.
طی یک مطالعه دکتر Elizabeth Sillence محقق و روانشناس، از تعدادی شرکت‌کننده خواست که به بررسی وب سایتی با موضوع فشارخون بالا بپردازند و نظر خودشان در مورد اعتماد یا عدم اعتمادشان به وب‌سایت را بیان کنند. یک اتفاق جالب این بود که 94% از پاسخ‌دهندگان ناراحتی خود را به عدم سادگی و سهولت طراحی سایت نسبت دادند. اگر طراحی سایت شما هنوز قدیمی است اکنون فرصت خوبی است که طراحی خود را حرفه‌ای کنید.


خواندن محتوای شما مشکل است

در طراحی علاوه بر رنگ، عکس و گرافیک فونتی که شما استفاده می‌کنید و همچنین رنگ متن، پس‌زمینه آن در خوانا بودن آن مؤثر است و کاربر محتوای سایت شمارا به‌راحتی درک می‌کند. اگر متن شما به‌راحتی قابل‌خواندن نیست تغییر آن بسیار خوب است. هیچ قوانین سخت و سریعی درباره فونتی که بکار می‌برید وجود ندارد، به‌جز اینکه از فونت‌های مضحک استفاده نکنید. در عوض استفاده از تضادهای رنگ، سریف یا سن سریف نتایج خوبی را به دنبال دارد. فونت بزرگ‌تر برای کاربرانی است که از دسکتاپ استفاده می‌کنند و فونت کوچک‌تر برای کاربرانی که از موبایل استفاده می‌کنند. برای سرفصل‌ها از فونت 22 پیکسل یا بزرگ‌تر و از فونت 14 پیکسل برای بدنه سایت استفاده می‌شود.


پلاگین های قدیمی در وب‌سایت شما

اگر شما از نرم‌افزارهای فلش برای باز کردن وب‌سایت خود استفاده می‌کنید کاربران باید زمانی را برای نصب این برنامه صرف کنند درحالی‌که آن‌ها نه وقت و نه تمایلی برای این کاردارند. یوتیوب نیز فلش تعبیه‌شده در خود را نیز کنار گذاشته و از HTML5 برای همه ویدئو و انیمیشن های خود استفاده می‌کند. یک تجربه بهتر برای کاربرانی که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند یک ویدئو را تماشا کنند تهیه خلاصه، یادداشت یا یک رونوشت از ویدئوست. به یاد داشته باشید که نرم‌افزارهای باز کردن سایت قدیمی شده‌اند و شما باید به سمت فنّاوری‌های جدید بروید.


تبلیغات کاربران را سردرگم کرده است

اگر سایت شما تبلیغات محور است حذف همه آن تبلیغات ممکن است یک گزینه نباشد چون به تبلیغات نیاز دارید ولی به این معنا هم نیست که تبلیغات را در همه‌جا بکار ببرید. طی گزارشی مبنی بر اعتماد بر تبلیغات روی تعدادی از شرکت‌کنندگان به این نتایج رسیدند که اعتماد بر تبلیغات سنتی مانند روزنامه، رادیو، تابلوهای تبلیغاتی بیشتر از تبلیغات آنلاین است. تصویر زیر میزان اعتماد بازدیدکنندگان به تبلیغات مختلف را نشان می‌دهد.
 ازآنجایی‌که اعتماد یک جز کلیدی است محدود کردن تعداد تبلیغات و مکانی که آن‌ها استفاده می‌شوند یک محرک است. تبلیغات نباید اولین چیزی باشد که بازدیدکننده می‌بیند و آن‌ها نباید بیشتر از محتوای اصلی وب‌سایت شما باشند.

پخش ویدئو به‌صورت خودکار در سایت

شمارا نمی‌دانم اما چیزی که باعث می‌شود من دکمه بازگشت را بزنم پخش ویدئو خودکار است. مشتریان زرنگ دیجیتالی امروز ترجیح می‌دهند که خودشان انتخاب کنند که چطور و چگونه از محتوای آنلاین استفاده کنند. استفاده بیش‌ازحد از این برنامه‌ها بدون رضایت کاربران باعث می‌شود که آن‌ها بدون اینکه خریدی انجام دهند سایت را ترک کنند.


ساختار منوی وب‌سایت شما نامشخص است.

تاب حال برای شما اتفاق افتاده که به بالای سایت بروید و دنبال یک بخش خاص از اطلاعات باشید و تنها به یک ظاهر پرپیچ‌وخم از گزینه‌های بی‌ارزش در منو برسید؟ نه‌تنها یک منوی نامشخص برای تجربه کاربری سایت شما بسیار بد است، بلکه بر روی سئو سایت نیز تأثیر می‌گذارد. قانون طلایی برای منو و ناوبری این است که در مورد تنظیمات سایت خود فکر کنید. اگر شما خودتان را به‌جای مشتریان بگذارید شما انتظار دارید چگونه اطلاعات سازمان‌دهی شده باشند و چه مراحلی را سپری کنید تا به جواب سؤال‌های خود برسید. منو و ناوبری سایت خود را با توجه به نیازهای کاربران تنظیم کنید و از این طریق توقف فروش وب‌سایت خود را به دلیل محتوای بد جبران کنید. اگر شما مطمئن نیستید که محتویات شما بر اساس انتظارات مشتریان شما تنظیم‌شده از سرویسی مانند UserTesting استفاده کنید.


الزامات ثبت‌نام شما خسته‌کننده است

شما امکان ثبت‌نام در سایت خود قرار داده‌اید هر فیلدی که اضافه می‌کنید در این مورد فکر کنید که آیا آن فیلد ضروری است و اگر هم این کار برای شما سخت است و نمی‌توانید فیلدها ر ا حذف کنید به این موضوع توجه کنید که Expedia با حذف تنها یک فیلد مبلغ 12 میلیون دلار را به دست آورد.


سرعت بارگذاری سایت شما کم است

تحقیقاتی از KISSmetrics در ارتباط با موضوع زمان لود وب‌سایت و اهمیت آن در عملکرد وب‌سایت انجام‌شده است. در اینجا برخی از اطلاعاتی که از تجزیه‌وتحلیل آن‌ها به‌دست‌آمده را بیان می‌کنیم:

  • 47 درصد از کاربران انتظار دارند که یک صفحه سایت در دو ثانیه یا کمتر لود شود.
  • 40 درصد از کاربران وب‌سایتی که لود آن بیشتر از سه ثانیه طول بکشد را ترک می‌کنند.
  • حتی یک تأخیر یک‌ثانیه‌ای 16 درصد رضایت مشتریان را کاهش می‌دهد.

بهینه‌سازی زمان لود وب‌سایتتان را در بالای لیست کارهایتان قرار بدهید و یاد بگیرید که چطور آن را کاهش دهید.


پیشنهادات شما جذاب و یا مرتبط با کاربران نیستند

اگرچه ارائه یک پیشنهاد وسوسه کننده عالی است، اما آیا این پیشنهاد شما مرتبط با کاربر شما است؟ اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت است، آیا این پیشنهاد را به‌اندازه کافی وسوسه کننده بیان کرده‌اید؟ اگر می‌بینید کاربران بعد از دیدن پیشنهاد، وب‌سایت را ترک می‌کنند، بهتر است بر روی پیشنهادتان هم ازلحاظ جذابیت و هم ازلحاظ مرتبط بودن تجدیدنظر کنید.


مزایای محصولات شما مشخص نیست

اگر شما ویژگی‌های محصولات خود را در سایتتان برای مشتری به‌طور واضح بیان نکردید، باعث نمی‌شوید که ادامه صفحه را نیز مطالعه کنند. یک مورد کلاسیک از آی پد اپل را در نظر بگیرید. در اینجا دو روش مختلف که آی پد ویژگی‌های برجسته‌اش را در وب‌سایتش آورده را نشان می‌دهد. خریداران اولیه اپل به 1 گیگابایت MP3 توجه نمی‌کردند. آن‌ها به توانایی داشتن هزاران آهنگ در هرجایی که می‌روند توجه داشتند. این چیزی است که مزایای فروش به‌جای ویژگی‌های آن بیان‌شده است.


محتوا یا محصولات شما در صفحه فرود قرار دارد موجود نیستند

 Cody Ray در مورد تجربه بازدیدش از وب‌سایت www.nisan.com نوشت: شما ممکن است فکر کنید که این لینک شمارا به وب‌سایت نیسان موتور می‌برد. درست است؛ اما در عوض آن شمارا به وب‌سایت قطعات کامپیوتر که توسط خانواده‌ای با فامیلی نیسان ساخته می‌شوند می‌برد. اگر شما در جستجوی اطلاعات در مورد ماشین هستید و به آن سایت وارد شدید قطعاً از آن بیرون می‌روید.
این دقیقاً همان اتفاقی است که وقتی شما در صفحات فرود خود به کاربران وعده داده‌اید و کاربر با ورود به سایت و برطرف نشدن نیازش سایت شمارا ترک می‌کند. وعده‌های زیاد و ارائه‌های بی‌کیفیت برای به طمع انداختن بازدیدکنندگان را انجام ندهید.


سایت شما واکنش گرا نیست

اگر سایت شما برای دستگاه‌های موبایل واکنش گرا نیست به‌احتمال‌زیاد شما رتبه قابل‌توجهی را از دست می‌دهید. طبق تحقیقات 30 درصد از خریداران تراکنش مالی را اگر برای موبایل بهینه نشده باشد رها می‌کنند. واکنش گرا کردن ممکن است که شمارا به‌زحمت بیندازد اما با انجام ندادن این کار شما ترافیک و فروشتان را از دست می‌دهید.


شما از فناوری "هشدار هنگام خروج" استفاده نمی‌کنید

به خاطر دارید بازدیدکنندگان سایت شمارا ترک می‌کردند با برنامه "هشدار برای خروج" امیدی برای ماندن کاربران در وب‌سایت داریم. اگر به نظر برسد که بازدیدکننده قصد ترک سایت را دارد با ارائه یک پیام یا پیشنهاد آخرین تلاش را برای کمک به ماندن آن‌ها در صفحه می‌کند. در یک مورد یک کمپانی با استفاده از این نرم‌افزار به ارائه یک کوپن با تخفیف 10 درصد نرخ خروج بازدیدکنندگان را 13 درصد بهبود داد وگرنه 2.423 بازدیدکننده را از دست می‌داد. شرکت‌های مانند Picreel با فنّاوری قصد خروج کمک می‌کنند که بازدیدکننده را قبل از اینکه از وب‌سایت خارج شود تصرف کنید.


سایت شما هک شده است

اگر سایت شما بدون اینکه شما بدانید هک شده باشد، ممکن است دیوانه کننده باشد؛ اما طبق تحقیقات 30،000 سایت روزانه درخطر هک هستند. اگر شما هم روزنه‌هایی در کدهای خوددارید، برای حفظ اعتماد کاربران برای خریدوفروش در سایتتان، از برنامه نظارت مانند Sucuri استفاده کنید.


با در نظر گرفتن این دلایل و برطرف کردن آن‌ها عملکرد وب‌سایت خود را افزایش دهید. اگر شما دلایل دیگر برای ترک کاربران از وب‌سایت را می‌دانید حتماً برای ما آن را به‌صورت کامنت بگذارید.
  

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو