shift

آیا استراتژی سئو باید شامل موتورهای جستجوگر یاهو و بینگ نیز باشد

آیا استراتژی سئو باید شامل موتورهای جستجوگر یاهو و بینگ نیز باشد

عاطفه
دسته: سئو  تگ ها: تاثیر سئو بر موتورهای بینگ و یاهو , موتورجستجو بینگ و یاهو , جستجو در بینگ و یاهو , گوگل در برابر بینگ و یاهو , استراتژی سئو در بینگ و یاهو

 

وقتی‌که شما کلمه موتورهای جستجو را می‌شنوید اولین جستجوگری که به ذهن شما می‌رسد گوگل است. نزدیک به 6 میلیارد جستجو تنها در یک روز و 2 تریلیون جستجو در سال 2013 انجام داده است.
وقتی‌که صحبت از بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو می‌شود همه مردم این تصور رادارند که باید سایت آن‌ها برای گوگل بهینه شود. سئو قطعاً برای بهبود سایت شما در گوگل و در سایت‌های دیگر شبیه بینگ و یاهو است. بینگ و یاهو موتورهای جستجوی دیگری هستند. به دلیل محبوبیت گوگل بسیاری از متخصصین از اینکه بخواهند به خودشان زحمت بهینه‌سازی برای بینگ و یاهو را بدهند مردد هستند. آیا بهینه‌سازی برای بینگ و یاهو وقت هدر دادن است؟ آیا بهینه‌سازی برای بینگ و یاهو یک استراتژی خوب برای سئو است؟ 
در یک جواب کوتاه: بله شما به بهینه‌سازی برای بینگ و یاهو نیاز دارید. اکنون به توضیح مفصل می‌پردازیم.


صرفه‌جویی در زمان با بینگ و یاهو

ممکن است که شما انتظار داشتید که جواب سؤال بالا منفی باشد و بگویید که بهینه‌سازی برای هر سایتی به‌جز گوگل مهم نیست و این زمان را برای بهینه‌سازی فقط برای یک موتور جستجو انجام می‌دهیم؛ اما اولین دلیل بهینه‌سازی برای بینگ و یاهو این است که می‌توانیم در زمان صرفه‌جویی کنیم.
شما تمام تلاشتان را برای بهینه‌سازی در گوگل انجام می‌دهید و در صفحه اول یا دوم نتایج قرار می‌گیرید. در حال حاضر باید ببینید چه اشتباهی در برنامه‌ریزی شما وجود دارد. شاید الگوریتم‌های گوگل تغییر کرد و سایت شما جریمه شد و یا صفحه‌ای در موتور جستجو ثبت‌نشده باشد.
اگر تمام زمانتان را برای بهینه‌سازی گوگل بگذارید ترافیک سایت شما در دیگر موتورهای جستجو از بین می‌رود. اجازه بدهید در این وضعیت فرضی یک‌قدم به عقب برگردیم و همه‌چیز راکمی تغییر دهیم.
شما در الویت اول سایتتان را برای گوگل بهینه کنید و 30% از وقتتان را برای بهینه‌سازی برای بینگ و یاهو قرار دهید. شما به‌اندازه‌ای کار خود را درست انجام دهید که در همه موتورهای جستجو در صفحه اول باشید. اکنون وقتی گوگل الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد و شمارا از نتایج بالا بیرون می‌اندازد هنوز برای شما یک فرصت وجود دارد که مشتریان بالقوه بتوانند شمارا در بینگ و یاهو پیدا کنند و این‌یک نعمت بزرگ است.
کوتاه و شیرین: هیج وقت تمام تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد قرار ندهید. به این منظور که شما هرگز نمی‌دانید گوگل چه موقع تمام‌کارهای سختی را که انجام داده‌اید نادیده می‌گیرد.


آمار در مورد کاربرد موتورهای جستجو

من درباره شما چیزی نمی‌دانم اما حس می‌کنم که شما هم مثل همه کاربران از گوگل استفاده می‌کنید. شما هرگز نشنیدید که کسی جواب سوا لاتش را در بینگ و یاهو پیداکرده باشد. با همه این بحث‌ها هنوز تعداد زیادی از کاربران از موتورهای جستجوی دیگر استفاده می‌کنند. زمانی که گوگل 67% از سهم بازار جستجو در اینترنت رادار است، بینگ و یاهو هم 29% از سهم بازار رادارند. دانستن تعداد کاربران یاهو و بینگ کلید توسعه استراتژی سئو برای هر دو موتور جستجو است. وقتی شما می‌دانید چه حقیقتی در پشت جستجو در گوگل و یاهو و بینگ است، شما می‌توانید یک استراتژی سئو که متناسب با کسب‌وکار شما باشد را به وجود آورید. با توجه به مطالعات گسترده توسط WebPageFX علایق سیاسی و سطح دانش افراد بر روی الویت انتخاب آن‌ها در مورد موتورهای جستجو تأثیرگذار است. اگر بازار هدف شما محل خاصی از این جهان پهناور است، این مهم است که بدانید چه موتور جستجویی در آنجا محبوب است. در تصاویر زیر، WebPageFX نحوه استفاده از موتورهای جستجو بر اساس مکان در کشور امریکا نشان داده‌شده است.
مطالب جالبی است. درست است؟ این‌که بدانیم کاربران چه نوع اطلاعاتی را در هر موتور جستجو، دنبال می‌کنند، کمک بسیار بزرگی را برای بهینه‌سازی در موتورهای جستجوی گوگل، بینگ و یاهو به ما می‌کند.

بهینه‌سازی برای بینگ و یاهو در برابر گوگل

اگر شما تصمیم دارید که توجه بیشتری برای بهینه‌سازی بینگ و یاهو داشته باشید این‌یک خبر خوب است. موتور جستجوی یاهو برگرفته از بینگ است. به این معنی که بهینه‌سازی برای یک موتور جستجو، دیگری را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. یکی دیگر از واقعیت‌ها این است که الگوریتم‌های بینگ و گوگل در بسیاری از جهات به هم شبیه است. برای مثال: بهینه‌سازی آدرس‌ها، نام دامنه‌ها برای کلمات کلیدی، داشتن تعداد زیادی کلمات کلیدی باکیفیت بالاولینک دهنده‌ها در گوگل و بینگ یکسان است.
بااین‌حال باوجود شباهت‌هایی که بین دو موتور جستجو وجود دارد هم‌اکنون به بیان تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم.


نوع وب‌سایت

گوگل در نتایج بر روی وب‌سایت‌های تجاری، محبوب و جدیدتر تمرکز می‌کند. بینگ به وب‌سایت‌های قدیمی‌تر بانام دامنه‌های رسمی‌تر مانند.edu یا gov توجه بیشتری دارد. تمامی این‌ها چه معنی می‌دهد. اینکه گوگل سایت‌های اجتماعی را سریع‌تر پیشنهاد می‌دهد درحالی‌که بینگ به تهیه اطلاعات حقیقی‌تر مربوط می‌شود.


فلش مدیا

گوگل با محتوای فلش مشکل اساسی دارد. درحالی‌که بینگ کار بزرگی برای نمایه‌سازی آن انجام داده و اعتبار زیادی را به سایت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند می‌دهد.


جستجوی محلی

گوگل اغلب به شرکت‌های بزرگ‌تر تمایل دارد و بینگ به کسب‌وکارهای کوچک‌تر تمایل نشان می‌دهد. مثلاً وقتی شما کسب‌وکاری را جستجو می‌کنید بینگ فرض می‌کند که شما به دنبال جستجو در فروشگاه‌های کوچک هستید. درحالی‌که گوگل اغلب معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌ها را پیشنهاد می‌کند.


اجتماعی

یکی دیگر از چیزهایی که بینگ را از گوگل جدا می‌کند شیوه جستجو در رسانه‌های اجتماعی از طریق یکپارچه‌سازی رسانه‌های اجتماعی است. وقتی در بینگ جستجو می‌کنیم اگر یک دوست فیس‌بوکی شما شرکت یا محصول ذکرشده را معرفی کرده باشد در جستجو، آن را می‌توانید ببینید. گوگل قادر به یکپارچه رسانه‌های اجتماعی در جستجوهایش به‌خوبی بینگ نیست.


سئوی تک‌صفحه‌ای

در بحث کلمات کلیدی، گوگل بسیار باهوش‌تر از بینگ عمل می‌کند. گوگل به‌مراتب اهمیت بیشتری به متن صفحه می‌دهد، درحالی‌که بینگ هنوز هم به‌شدت متکی بر کلمات کلیدی در عنوان صفحه، متا تگ‌ها و بر روی صفحه است. به این معنی که کلمات کلیدی خاص راهی برای سئوی بینگ است.


دلیل اصلی بهینه‌سازی برای بینگ و یاهو

اگر شما سئو کار می‌کنید شما می‌دانید که بیشترین چیزی که اهمیت دارد کاربر است. در صفحه اول بودن برای هر سایتی مهم است ولی اگر شما سایتی کاربرپسند نداشته باشید و کاربر را نتوانید جذب کنید تمام زحمات شما به هدررفته است. شما یک‌بار یک وب‌سایت کاربرپسند را ایجاد کنید و آن را برای گوگل، بینگ و یاهو بهینه کنید به‌طوری‌که فرصت پیدا کردن وب‌سایت شما برای مشتریان بالقوه داده شود.


اگر شما این استراتژی را برای بهینه‌سازی در بینگ و یاهو علاوه بر گوگل انجام دادید برای ما یک کامنت بگذارید.
 

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو