shift

بهترین ابزارها برای یافتن کلمه کلیدی مناسب برای SEO

بهترین ابزارها برای یافتن کلمه کلیدی مناسب برای SEO

عاطفه
دسته: سئو  تگ ها: ابزارهای یافتن کلمه کلیدی برای سئو , ابزارهای رایگان یافتن کلمه کلیدی , چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم , Google Trends چیست

 

کلید یک سئو موفق تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی است. انتخاب یک کلمه کلیدی طولانی درست برای صفحات سایت یک فرآیند ساده است.
در این مقاله بهترین ابزارها برای انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب برای یک وب‌سایت را معرفی می‌کنیم.
قبل از معرفی این ابزارها به بررسی دو نکته می‌پردازیم: ارتباط بین کلمات و استفاده از کلمات مبتنی بر مکان.


ارتباط بین کلمات
ارتباط بین کلمه کلیدی با خدمت و یا محصولی که ارائه می‌دهید بیشترین اهمیت را دارد. به‌طور مثال اگر شرکتی درزمینه راه‌اندازی استخر شنا فعالیت دارد نباید صرفاً از کلمه استخر شنا استفاده کند و باید توضیح بیشتری را بدهد تا شانس بیشتری داشته باشد. مثل کلمه «راه‌اندازی استخر شنا»


کلمات مبتنی مکان
عامل مهم دیگری که برای بهینه‌سازی کلمه کلیدی مناسب باید در نظر گرفت جستجو بر اساس مکان است؛ یعنی در کلمه کلیدی به شهر یا مکانی که در آنجا قرار است کاری انجام بشود اشاره کرد. مثلاً «راه‌اندازی استخر شنا در تهران».


ابزارهای انتخاب کلیدواژه رایگان

Google Keyword Planner

گوگل ابزارهای دارد که بتوان به‌راحتی کلیدواژه را پیدا کرد. یکی از این ابزارهای رایگان AdWords است که Google Keyword Planner نیز نامیده می‌شود. برای استفاده از AdWords باید یک حساب کاربری ایجاد کرد.
گوگل فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط به هم را که با کلمات دیگر رقابت می‌کند و در جستجوی محلی و جهانی ارزیابی می‌شود را تهیه می‌کند. همچنین یک آمار از وضعیت گذشته کلمه و اطلاعاتی در مورد کلماتی که ممکن است پردازش شوند را به دست می‌آورد و بر آن اساس یک کلمه جدید را ایجاد می‌کند. AdWords به شما کمک می‌کند که یک کلمه رقابتی را انتخاب کنید.


Google Trends

یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل Google Trends است. گوگل ترند این امکان را به شما می‌دهد که چندین کلمه کلیدی را وارد کنید و با توجه به مکان، تاریخ جستجو، دسته‌بندی فیلتر شود. درواقع به ما می‌گوید که نسبت به یک کلمه چقدر علاقه‌مندی وجود دارد. بهترین ویژگی گوگل ترند این است که نه‌تنها به شما اعدادی را می‌دهد که نشان‌دهنده‌ی جذابیت کلمات کلیدی است، همچنین با ارائه نمودار تعاملی و حتی دانلود و قرار گرفتن در وب‌سایت به شما بینش پویاتری نسبت به یک کلمه کلیدی با در اختیار گذاشتن اطلاعاتی مانند محبوبیت یک کلمه کلیدی در طول زمان به دست می‌دهد.
یک‌راه استفاده از گوگل ترند این است که وقتی شما بین انتخاب دو کلمه کلیدی برای یک موضوع در حال تصمیم‌گیری هستید، به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که کدام کلمه بیشتر مورد جستجو قرارگرفته است.


Keyword Tool.io

یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل Keyword Tool.io است و برای استفاده از آن نیاز به یک حساب کاربری دارید. این ابزار یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی ساده می‌باشد و فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط را به‌صورت Autocomplete تولید می‌کند. شاخص‌های آن‌هم براین اساس است که کاربران قبلاً چه عبارت خاصی را جستجو کرده‌اند. این پیشنهاد‌ها به شما کمک می‌کند تا به این موضوع پی ببرید که کاربران چه کلماتی مرتبط با موضوع شمارا جستجو می‌کنند.


همه نسخه‌های رایگان برای شما کلمات کلیدی را تولید می‌کنند ولی در رابطه با هزینه‌ای که به ازای هر کلیک می‌شود اطلاعاتی را نمی‌دهند. شما برای داشتن اطلاعات بیشتر باید از نسخه‌های حرفه‌ای‌تر مانند Keyword Tool Pro استفاده کنید. نسخه حرفه‌ای این امکان را به شما می‌دهد که کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا، SEO، CPC/PPC و یا دیگر فعالیت‌های بازاریابی استفاده کنید.


ابزارهای انتخاب کلیدواژه پولی

Term Explorer

این ابزار گزارش مفصلی را در مورد هر لغت کلیدی در بازار می‌دهد. اطلاعاتی در صفحه موتورهای جستجو وجود دارد نظیر تعداد نتایج، اعتبار لینک و نمره اعتماد. این اطلاعات کمک می‌کند تا در مورد رقبا اطلاعات به دست بیاوریم و با استفاده از این ابزارها برای تحقیق روی دامنه، رتبه صفحه، لینک‌ها، کلمات کلیدی مربوط به‌عنوان، URL و هدر برای صفحات منحصربه‌فرد تحقیق کنید. همچنین این اطلاعات به‌دست‌آمده را می‌توان به‌صورت CSV استخراج کرد.


Moz's Keyword Difficulty Tool

با این ابزار می‌توان 10 تا از برترین رتبه‌ها را برای یک کلمه کلیدی پیدا کرد و با توجه به رنک فعلی آن کلمه به آن نمره سختی داد. با این کار می‌توان فهمید چه اشخاص دیگری برای لغت موردنظر شما رتبه‌بندی قائل هستند. همچنین اطلاعات به‌دست‌آمده را می‌توان به‌صورت CSV استخراج کرد.


SEMrush

این ابزار کمک می‌کند که بدانیم رقبای ما در چه رتبه‌ای قرار دارند؛ یعنی بدانیم که چه‌کاری انجام بدهیم که از رقبای خود در صفحات جستجوی گوگل عقب نمانیم. با این کار تاریخچه افت‌وخیزهای کلمه کلیدی را می‌توان به دست آورد.


Ahrefs

رابط کاربری Ahrefs بسیار عالی است. این ابزار فقط یک جدول سیاه‌وسفید که با اعداد پرشده باشد نیست. شما می‌توانید نمودارهای موردعلاقه رنگ اعداد و صفحه‌های شاخص بک لینک‌های داخلی و خارجی و بک لینک‌های از بین رفته را در همه زمان‌ها به دست آورید. این بخش از ابزار به شما اجازه می‌دهد که شما کلمه کلیدی خود را پیدا کنید. جایی که رقابت برای رتبه‌بندی است. Ahrefs شبیه به Semrush است ولی یک سری ویژگی‌های اضافه دارد. مثلاً به شما اجازه می‌دهد که رتبه URL و رتبه دامین را برای هر سایتی به دست بیاورید. همچنین تعداد بک لینک‌ها تعداد ارجاع‌های دامین و معیارهای اجتماعی را شما می‌توانید بهتر پیدا کنید و به‌سرعت یک سایت را آنالیز کنید و از آن به‌عنوان شاخص گسترده‌تر استفاده کنید.


Accuranker

یک ابزار ردیابی رتبه با تفاوت‌های اساسی است. این ابزار به‌سرعت میزان پیشرفت لغات کلیدی را مشخص می‌کند و در وقت صرفه‌جویی زیادی می‌کند. ضمن اینکه به‌وسیله این ابزار به این نکته پی برد که در هر کشوری لغت کلیدی ما چه رتبه‌ای دارد و همچنین این امکان را می‌دهد که یک نگاه سریع به رتبه‌بندی هر کلمه کلیدی در نتایج جستجو داشته باشید و بتوانید یک گزارش هفتگی از معیارهای کلمه کلیدی را به مدیر یا تیم خود بدهید.


HubSpot's Keywords Tool

Hubspots نرم‌افزاری است که کلمات کلیدی بسیاری دارد و به‌وسیله آن می‌توان بهترین لغات کلیدی را برای بهبودی سایت تشخیص داد و هرکدام را ردیابی کرد. این موضوع کمک می‌کند تا بفهمید کدام لغت ترافیک را به وجود آورده است و شما با استفاده از این اطلاعات کلمه کلیدی خود را بهینه کنید. این ابزار به شما نشان می‌دهد که چطور در یک کلمه کلیدی خاص رقابت کنید و لینک‌های باکیفیت بسازید.

اکنون‌که شما با این ابزارهای عالی آشنا شدید از آن‌ها برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود استفاده کنید. چه ابزار و روشی را شما برای انتخاب کلمه کلیدی طولانی استفاده می‌کنید؟ 
آن را به علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید و برای ما کامنت بگذارید.

احسان
۱۳۹۵-۱۲-۱۰

سلام - این مطلب خیلی جالب بود من لذت بردم و اینکه سایتتون هم عالیه خدا قوت ...

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو