shift

تبلیغات نمایشی (بنری)، نقاط ضعف و قوت: بخش اول

تبلیغات نمایشی (بنری)، نقاط ضعف و قوت: بخش اول

ایمان
دسته: ابزارها  تگ ها: حقایق بنر مارکتینگ , نکات کلیدی بنر مارکتینگ , آمار کلیک بنر مارکتینگ , میزان توجه به بنر در سایت ها

 

در ساده‌ترین نوع تعریف، تبلیغات نمایشی به تبلیغاتی که در وب‌سایت‌ها نشان داده می‌شود، گفته می‌شود (متن، ویدیو و صدا). تبلیغات نمایشی، از آن دسته از تبلیغاتی است که بازدیدکنندگان از وب‌سایت‌ها را به پول تبدیل کرده و سفارش‌دهنده تبلیغ، محصول خود را در کنار محتوای صفحات، به بازدیدکنندگان نمایش می‌دهد.

درحالی‌که قاعده‌ی ذکرشده در بالا برای هر دو طرف قرارداد (پذیرنده و سفارش‌دهنده تبلیغ) جالب و جذاب به نظر می‌رسد، اما این سیستم تبلیغاتی از وجود سیستم مقیاس و بررسی پیشرفت کمپین بهره‌ای نمی‌برد. فرآیند اجاره بنرهای تبلیغاتی معمولاً بدین‌صورت است که سفارش‌دهنده به‌صورت بازدید کلیکی و یا به‌صورت ماهیانه فضای بنری یک وب‌سایت را اجاره می‌کند. هرکدام از این روش‌ها دارای ایراداتی است. ارسال بازدید و کلیک غیرواقعی در روش خرید کلیکی یکی از بزرگ‌ترین معایب این سیستم تبلیغاتی است. از سوی دیگر، در بیشتر تبلیغات بنری، محتوای موجود در بنر ها با محتوای موجود در لندینگ پیج (صفحه فرود) آن مطابقت ندارد و این دلیلی است که در طول زمان، کاربران رغبت کمتری به کلیک بر روی این بنرها از خود نشان می‌دهند که به‌اصطلاح گفته می‌شود کاربران به آنچه در بنرها می‌بینند باور ندارند.

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چند درصد از مشاهده‌کنندگان بنرها، روی آن‌ها کلیک می‌کنند؟

در کنار این مشکلات، سیستم‌های پیچیده تری نیز به وجود آمده است که باعث افزایش بازدهی و رغبت استفاده‌کنندگان از اینترنت به کلیک روی بنرها شده است. تبلیغاتی بنری به‌صورت متن یکی از راه‌های افزایش بازدهی تبلیغات بنری است. همچنین نمایش تبلیغات بر اساس ساعات مشخص از شبانه‌روز، نمایش بر اساس مکان بازدیدکننده و تعیین محل بنر بر اساس پارامترهای مختلف نیز به قدرت این رسانه افزوده است.

در حین اینکه قدرت سیستم نمایش بنر هرروزه افزایش پیدا می‌کند؛ لازم است راجع به آمار کلی راجع این رسانه اطلاعات بیشتری پیدا کنید.

10 آمار شوکه کننده (اما واقعی) راجع به بنر مارکتینگ و تبلیغات نمایشی

  1. تعداد نمایش و مشاهده بنرهای تبلیغاتی در سال‌های 1394 و 1395 تغییر چندانی نکرده است. (منبع)
  2. حدود نیمی از تبلیغات بنری توسط بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها مشاهده نمی‌شود. (منبع)
  3. تعداد کلیک‌های میانگین در میان همه‌ی مکان‌های نمایش و شکل‌های مختلف، 0.06 درصد می‌باشد. (منبع)
  4. بلاک کننده تبلیغات بنری در 12 ماه اخیر، 41 درصد افزایش داشته است. (منبع)
  5. تعداد کاربران بلاک کننده‌ی تبلیغات بنری در سراسر جهان، حدود 198 میلیون دستگاه است. (منبع)
  6. در سال 1393، یک مطالعه نشان داد که 28 درصد از سفارش‌دهندگان تبلیغ، تعداد کلیک‌ها و بازدهی کمپین‌ها را از نمایش‌دهندگان تبلیغات مخفی می‌کنند. (منبع)
  7. مطالعه‌ای در این زمینه نشان می‌دهد که 2.8 درصد از کاربران اینترنت فکر می‌کنند که اطلاعات بنرها و وب‌سایت‌ها با یکدیگر مرتبط هستند. (منبع)
  8. تحقیقی که در سال 1394 انجام شد، نشان می‌دهد که بیشترین افرادی که تبلیغات بنری را نادیده می‌گیرند، در بازه سنی 18 تا 34 سال هستند. (منبع)
  9. 50 درصد کلیک‌هایی که توسط موبایل‌ها انجام می‌شود، به‌صورت اتفاقی هستند. (منبع)
  10. 54 درصد از کاربران روی بنرها کلیک نمی‌کنند. چون اصلاً به آن‌ها اعتماد ندارند. (منبع)

تا اینجا راجع به چالش‌ها و نقاط ضعف این سیستم تبلیغاتی صحبت کردیم؛ اما آیا باید کلاً بنر مارکتینگ را کنار گذاشت؟ پاسخ منفی است. در مقاله بعدی با من همراه باشید تا روش‌های صحیح تبلیغات بنری را به شما توضیح دهم.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو