shift

چگونه برای وبسایت یا بلاگ وردپرس خود بازدیدکننده جذب کنیم؟

چگونه برای وبسایت یا بلاگ وردپرس خود بازدیدکننده جذب کنیم؟

محمد
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: وردپرس , بلاگ , بازدیدکننده , جذب مخاطب

 

امروزه وردپرس به یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های مدیریت محتوا تبدیل شده است. بزرگ‌ترین دلیل پیشرفت روزافزون این سیستم را می‌توان سادگی و درعین‌حال کارایی بسیار بالای آن دانست. یکی از دغدغه‌های نویسندگان و مدیران سایت‌ها و بلاگ های وردپرس، جذب مخاطب و خوانندگان مطالب است که در زیر چند روش پربازده برای رسیدن به این هدف بیان می‌شود:

1. مطالب باید برای خوانندگان دارای جذابیت باشند.

عنوان، ساختار، محتوا و نگارش مطالب و مقالات وب‌سایت باید به‌گونه‌ای باشد که خوانندگان نه‌تنها احساس وقت تلف کردن نکنند، بلکه جذابیتی در آن‌ها ایجاد کند که باعث شود مطالب را به‌دقت و تا انتها بخوانند. علاوه بر این خواننده باید به چیزی که به دنبال آن بوده دست پیدا یابد. این اولین قدم برای جذب بازدیدکننده برای وب‌سایت یا بلاگ و ترویج مطالبتان است.

2. زمان درج مطالب باید به‌صورت منظم و پیوسته باشد.

یک وب‌سایت که هر ماه یک‌بار آپدیت می‌شود، تقریباً تمام خوانندگان خود را از دست خواهد داد. برای داشتن یک وب‌سایت یا بلاگ پربازدید، نیاز دارید که هر هفته، حداقل یک‌بار مطلب جدیدی را منتشر نمایید. حالتی را در نظر بگیرید که بازدیدکننده‌ای به بلاگ شما مراجعه نموده و مطلبی را خوانده و از آن خوشش آمده است، ولی متوجه می‌شود مطالب شما کم، نامنظم و بافاصله هستند، این بازدیدکننده علی‌رغم این‌که به مطلبی از بلاگ شما علاقه‌مند بوده ولی به‌احتمال‌زیاد در آینده به بلاگ شما مراجعه نخواهد کرد. بنابراین انتشار مرتب و منظم مطالب، یکی از مهم‌ترین گام‌ها در جهت ایجاد مخاطب است.

3. قالب مناسبی را برای وب‌سایت خود انتخاب کنید.

قالب انتخاب‌شده باید مرتبط با هدف شما بوده و دارای ظاهری خوب و کاربرپسند باشد. این عاملی است که بازدیدکنندگان را دوباره به وب‌سایت شما می‌کشاند. وب‌سایتی که کاربرپسند نبوده و دارای ظاهری عادی باشد معمولاً فراموش‌شده و اغلب بازدیدکننده‌ای ندارند.

4. از «پیوند یکتا» یا «لینک زیبا» استفاده نمایید.

این روش، ساده‌ترین قدم در بهینه‌سازی وب‌سایتتان است. در این روش لینک نوشته‌ای که ایجاد می‌شود، شامل عنوان مطلب یا کلمات کلیدی مرتبط با مطلب می‌باشد و به‌راحتی می‌توان از قسمت تنظیمات وردپرس این کار را انجام داد.

5. ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی علاوه بر اینکه در بازاریابی و فروش کاربرد دارد، برای بازگرداندن بازدیدکنندگان وب‌سایت نیز به کار می‌رود. به این منظور امکانی در وب‌سایتتان فراهم نمایید تا آدرس ایمیلی از مخاطبان وب‌سایتتان را به دست آورید تا زمانی که مطلب جدیدی در وب‌سایت منتشر می‌شود، به‌صورت خودکار از طریق ایمیل به مخاطبین اطلاع‌رسانی گردد. به این منظور افزونه‌های متعددی در وردپرس توسعه داده‌شده‌اند که وظیفه گرفتن ایمیل از مخاطب و ارسال مطالب جدید را انجام می‌دهند.

6. بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو

افزونه‌های متعددی جهت بهبود وضعیت وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو طراحی و ایجادشده‌اند که با نصب آن‌ها بر روی وردپرس، به‌راحتی می‌توانید فرایند سئو را برای وب‌سایتتان پیاده‌سازی نمایید.

7. حضور در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی را یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های مشتریان و مخاطبان خود بدانید. با ایجاد پروفایل مربوط به وب‌سایت و بیزینس خود و انتشار مطالبتان در آن، می‌توانید انبوهی از بازدیدکننده و مخاطب را به سمت وب‌سایت خود سوق دهید.

8. ایجاد امکان امتیازدهی  به مطالب

ایجاد امکانی که خوانندگان مطالب بتوانند امتیاز مدنظر خود را نسبت به مطالب ثبت کنند، یک نوع تعامل بین مخاطب و وب‌سایت شما به وجود خواهد آورد که این تعامل تأثیر بسزایی در بازگرداندن دوباره مخاطب به وب‌سایتتان داراست. افزونه‌های بسیاری نیز به این منظور ایجاد گردیده‌اند.

9. ایجاد امکان درج نظر

این امکان در وردپرس بسیار پیشرفت کرده است و به‌سادگی می‌توانید این گزینه را برای مطالب خود فعال نمایید. درج نظر توسط مخاطب و پاسخ دادن شما به نظرات بازدیدکنندگان، چنان تعاملی ایجاد خواهد کرد که مخاطبین به‌راحتی شما را فراموش نخواهند کرد.

 

*** باوجوداینکه مطالب ارائه‌شده در این مقاله برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بیان گردیده است، ولی اغلب راهکارهای ارائه‌شده برای تمامی وب‌سایت‌ها و سایر سیستم‌های مدیریت محتوا کاربرد دارد.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو