shift

برآوردهایی درباره وضعیت بازاریابی دیجیتالی در سال 2015

برآوردهایی درباره وضعیت بازاریابی دیجیتالی در سال 2015

شیفت
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: بازاریابی دیجیتالی , رسانه های اجتماعی , وضعیت بازاریابی دیجیتالی , بازاریابی آنلاین , بازاریابی با موبایل

 

با ورود به سال 2015، شما احتمالاً طرح ابتدایی را با ترسیم نحوه مصرف بودجه تبلیغات و بازاریابی خود در سال آتی تهیه می کنید. اگر صرفاً به تکرار استراتژی بازاریابی دیجیتالی و بودجه و اجرای اقداماتی مشابه با سال 2014 می اندیشید – دوباره فکر کنید. زمان در حال تغییر است. دستیابی مستمر به مشتریان آنلاین آینده مستلزم پیگیری روند بازار است. در هنگام ایجاد ارتباط با افراد از طریق اقدامات بازاریابی دیجیتالی خود، شما باید از رقبا پیشی بگیرید.

آیا می خواهید در اوج باشید؟ متن حاضر را بخوانید. در این مقاله، بیست کارشناس باتجربه بازاریابی دیجیتالی توافق نظر خود درباره تغییر بازاریابی دیجیتالی در سال 2015 را بیان می کنند.

بر اساس پاسخ این کارشناسان، شش برآورد کلیدی درباره ماهیت بازاریابی دیجیتالی در سال آینده ارائه می گردد. با بررسی و بکارگیری برآوردهای ذیل، بیشترین بهره را از بازاریابی دیجیتالی در 2015 بدست آورید:

برآورد 1: محتوا بیش از گذشته اهمیت خواهد یافت

" همچنان که عملکرد گوگل در پیوند دادن درخواست های جستجوی مرتبط بهبود می یابد، محتوای طولانی و دقیق بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. صفحات جستجو از نظر عبارات مرتبط و نیز عبارات بلند رتبه بندی می شوند. صفحاتی که از طریق عبارات طولانی هدف یابی می شوند از میان خواهند رفت، و تعداد بیشتری از سایت ها به ادغام و یکپارچه ساختن صفحات خود روی می آورند." – دانی تران، مدیر بازاریابی آنلاین. QuinStreet

"بازاریابی دیجیتالی در 2015 قطعاً بر خدمت رسانی به مشتریان/مراجعین با تمام منابع قابل دسترس که برند قادر به ارائه آن در وب سایت خود است متمرکز خواهد بود. محتوا، شناسایی و بکارگیری بهترین محصولات و خدمات موردنظر را برای مشتریان جدید و کنونی که در مجاری مختلف (جستجو، شبکه اجتماعی، تبلیغات پولی و غیره) بدنبال آن هستند آسان خواهد ساخت. آموزش مخاطبین هدف امروزه به نقطه اوج فروش بسیاری از برندها تبدیل خواهد شد، صرفنظر از صنعتی که در آن فعال هستند." – ونچیتو تامپون، کارشناس ساخت لینک و بازاریاب محتوا، Digital Philippines

"تاکید بر محتوای سودمند با قابلیت دید پرداختی همچنان گسترش خواهد یافت. محتوا همواره در اولویت قرار خواهد داشت، لیکن امکان دید آن چندان رایگان نخواهد بود، چراکه گوگل و سایر موسسات با ارائه پاسخ های مستقیم به کاربران مانند اطلاعات تماس، وضعیت، امتیازات بازی و مانند آن، همچنان سعی در حفظ بازدیدکنندگان سایت های خود خواهند داشت. مالکان سایت ها ملزم به پرداخت هزینه به ازای قابلیت دید برای حضور خود در تمام وب خواهند بود که فراتر از وب سایت و ویژگی های اجتماعی آنان جای می گیرد و نحوه نمایش آنان در SERP، سایت های نظرسنجی و غیره را دربر می گیرد."– جوف کارچر، معاون، The Karcher Group, Inc.

برآورد 2: مجاری بازاریابی پیوسته تر از قبل خواهد بود

"خلق محتوا، بهینه سازی جستجو و رسانه های اجتماعی کمتر به منزله گروه های خاص گردآوری خواهند شد و بیشتر همانند مهارت هایی که در تمام سازمان وجود دارد مورد توجه قرار خواهند گرفت. بهینه سازی فراتر از تاکتیک های فردی گام خواهد نهاد و عمدتاً بر تجربه کلی مشتری در مجاری بازار تمرکز خواهد داشت. بازاریابی شغل هر فردی است و بیشتر شرکت ها منابع داخلی را از طریق کسب و کار اجتماعی و پلتفرم های مشارکتی، و نیز بازاریابی مشارکتی در جامعه خود به منظور یکپارچه سازی خلق محتوای سنجیده و مشارکت رسانه های اجتماعی ارتقا خواهند داد."– لی اودن، ریاست،Top Rank Online Marketing

"2015 سالی خواهد بود که شرکت ها به مدلسازی ویژگی چندکاناله روی می آورند. از منظر تاریخی، مدلسازی تخصیص بدلیل دشواری سنجش و درک مسیر تبدیل کامل، موضوع کمتر مطالعه شده ای در بیشتر سازمان ها به شمار می رود. لیکن، با پیوندهای درونی روبه رشد میان شبکه های تبلیغاتی و قابلیت های پیشرفته سنجش، بازاریاب ها قادر هستند تا تصویر دقیق تری از نحوه تعامل مشتریان با برند خود را پیش از تبدیل بدست آورند." – سوسو سازش، موسس، Growth Pilots

"2015 تماماً با پیگیری خط سیر کامل خریداران سروکار خواهد داشت! بازاریاب ها به مرتبط ساختن کلیه کانال ها و ابزار مخاطبین دیجیتالی ادامه می دهند. در 2015، ما قادر خواهیم بود تا نحوه کسب هر مشتری از بالا تا پایین قیف تبدیل را بطور دقیق ردیابی نماییم. بعنوان مثال، شرکت ها خواهند توانست یک مشتری بالقوه را از زمان مشاهده تبلیغ، ورود به وب سایت، پیگیری در Twitter، دانلود مقاله سفید، پذیرش نسخه آزمایشی، ارتباط با فروشنده و در نهایت تبدیل شدن به مشتری پرداخت کننده را دنبال نمایند."- اسیم بادشاه، موسس و مدیرعامل، Socedo

"همراه با یکپارچگی بیشتر دستگاه ها با یکدیگر و منازل، و با افزایش روگردانی بینندگان از تلویزیون های کابلی به مدل های آنلاین و پرداخت در مقابل استفاده، مانند Netflix، برندها بخش عمده ای از بودجه تبلیغات سنتی تلویزیونی و آنلاین خود را به آماده سازی تبلیغات ویدئویی تعاملی و آگهی های پیش از پخش تغییر می دهند." – آنتونی کرتا، تولیدکننده تعاملی ارشد، Matrixx

"برندها همچنان به افزایش هزینه خرید رسانه ها منتج خواهند شد و بسیاری از بازاریاب های دیجیتالی زیرک بیش از پیش از ابعاد اجتماعی بازاریابی آنلاین اتکا خواهند داشت. تمایز میان محیط آنلاین و جهان واقعی کمتر خواهد شد و بازاریابی بازتاب این امر خواهد بود." – کریس هولی، هم- بنیانگذار، rekindle Charity

" با افزایش توسعه بازاریابی دیجیتالی و یکپارچگی بیشتر آن با فنآوری، دیوارهای میان بازاریابی و IT فرو می ریزد. اگر بازاریاب ها بواقع خواستار کنترل قدرت مدیریت محتوا، روابط مشتری و پلتفرم های سنجش می باشند، نه تنها برقراری ارتباط، بلکه "مشارکت در عمل " با IT ضرورت می یابد. ایجاد یک بینش مشترک، ارتقای مهارت های یکدیگر، و توجه به محدودیت های منابع و زمانی اهمیت دارد. و این امری آسان نخواهد بود و در واقع، برای بسیاری از شرکت ها از نظر فرهنگی مخرب و ویرانگر است – لیکن، در موفقیت بازاریابی دیجیتالی مبتنی بر فنآوری قطعاً حیاتی است." – دنیس دیلورث، استراتژیست محتوا، Fusion Alliance

"با عدم بهینه سازی محتوا در مجاری مختلف و غفلت از نواقص ویژه جوامع و پلتفرم ها، پیام مورد نظر صرفنظر از انسجام خود، در آینده از میان خواهد رفت. این امر بر ارتباط متقابل SEO (بهینه سازی موتور جستجو) و اجتماع متمرکز نیست، و با تضمین این نکته سروکار دارد که هر بخش از محتوایی که شرکت تولید می کند در تمام مجاری بازاریابی در قالب صحیح و برای سنجش بهتر اقدامات باقی می ماند، بنابراین سازمان می تواند فعالیت های سریعتری را برای حصول نتایج بیشتر اجرا نماید. این به معنای اهمیت فعالیت در تمام مجاری نیست، بلکه خلق تجربه ای منسجم در حوزه ای که مخاطبین در آن فعالیت دارند و ایجاد تغییرات بازاریابی هوشمندانه تر به منظور حفظ ارتباط با منابع و نبوغ موجود حائز اهمیت است." – برایان هانیگمان، مشاور بازاریابی، Honigman Media

برآورد 3: تلفن همراه کنترل را در دست خواهد داشت

"تجزیه و تحلیل ترافیک موبایل به عامل بسیار بزرگی در 2015 تبدیل می شود. در حال حاضر، اقدام مهمی برای مقابله این امر صورت نگرفته است، چراکه جهان همچنان به دنیای بسیار سیار و قابل حرکت در حال گذار است."- اریک سیو، مدیرعامل، Single Grain

"تاثیرات مستمر و گسترده ای که موبایل بر صنعت بازاریابی دیجیتالی داشته، بخوبی شناخته شده است. بنظر می رسد این امر در 2015 و بعد از آن شتاب خواهد یافت. پیشرفت های بیشتری در خصوص برنامه های کاربردی جستجوی گوگل پدیدار می شود. و ردیابی و سنجش داده های بااهمیت در میان کاربران و دستگاه ها بسیار دشوارتر خواهد شد." – دان شور، مالک، Evolving SEO

"تخصیص چنددستگاهی در 2005 بدلیل افزایش مستمر و چشمگیر ترافیک تلفن های همراه و رشد رقابت در نتیجه تداوم ورود تبلیغ کنندگان خارج از بازی به این عرصه اهمیت بیشتری خواهد یافت. مدلسازی چنددستگاهی بر تخصیص مبتنی بر فرد، و داده محور استوار است (تحت رهبری Facebook و شرکت Adometry گوگل)، و با توجه به گسترش فزاینده آن، اتکای بسیار کمتری بر ردیابی ورود اینترنتی یا کوکی ها مشاهده نمی شود. بازاریاب های دیجیتالی بدنبال جمع آوری داده های رفتاری افزوده برای درک چگونگی تاثیر تلفن های همراه بر تبدیل در سایر دستگاه ها و بصورت آفلاین هستند. افرادی به ارتقای واقعی دست خواهند یافت که با موفقیت این نگرش ها را با تکنیک هایی همچون تقسیم بندی مخاطبان و بهینه سازی کامل قیف، ترکیب ساخته اند." – داریو درنا، سرپرست بازاریابی آنلاین، ZenPayroll

"بنظر می رسد فنآوری های پوشیدنی جریانی سریع و غیرعادی خواهد داشت (ساعت مچی اپل، آتوس، و غیره) - و این شتاب، تاکید بسیار بیشتری را بر تلفن همراه برای بیشتر شرکت ها خواهد داشت. یکپارچگی فنآوری با زندگی و عادات روزمره افراد بیشتر خواهد شد – که به معنای احتمال بیشتر دریافت پیام های بسیار مرتبط در زمان لازم، و تاثیربخشی بسیار کمتر پیام رسانی گسترده است". – ویلیام هریس، مدیر بازاریابی، When I Work

"از نقطه نظر جستجو، تجربه کاربر بر نتایج موتور جستجوی موبایل گوگل تاثیرگذار خواهد بود. ارائه تجربه تخصصی شده برای دستگاه های متصل به موبایل، مانند ابزار پوشیدنی، نکته کلیدی خواهد بود."- جان هینل، هم- بنیانگذار، SEO Savvy

"در 2015، بازاریاب ها درخواست ها را در قالب کلیک های جدید خواهند شناخت. انفجار ترافیک تلفن های همراه پیشتر رخ داده و انتظار می رود درخواست های مبتنی بر جستجوی موبایل تا 2016 به بیش از 65 بیلیون برسد. بازاریاب ها بر ردیابی تماس ها و بهینه سازی این تجربه سرمایه گذاری خواهند کرد." – جان گاگون، مبشر تبلیغات Bing، Microsoft

"بنظر می رسد بازاریاب های B2B، روی گرداندن مخاطبین خود به "ابتدا از موبایل" را برای نخستین بار در 2015 مشاهده خواهند کرد، زمانی که بیش از 50 درصد محتوای بازاریابی در موبایل یا دستگاه تبلیت به مصرف خواهد رسید."- راسل گلاس، سرپرست محصولات B2B، Linkedin

برآورد 4: کمپین های بازاریابی عمدتاً داده محور و بسیار هدفمند خواهند بود

"صرفنظر از بهبود داده های معمولی، ارتقای نسبی پیام رسانی در 2015 مشاهده می شود. همراه با گسترش گزینه های پرداخت موبایلی که خرید، موقعیت و هرچیز مرتبط با فرد را ردیابی می کنند، انتظار می رود پیام رسانی هدفمند بر مبنای هویت، ماهیت و مکان پدیدار گردد. "هنگامی که در مسیر خواروبار فروشی هستم، این اعلان از IPhone من شنیده می شود که : دان! فراموش نکن غذای صبحانه کلاگ رو برداری." – دان مک گاو، مدیرعامل و موسس، Fuelzee

"2015 سالی است که در آن بازاریاب های B2B با هدف گذاری کلان آشنا خواهند شد. فقط 10 درصد از بازدیدکنندگان آنلاین آنچه را که در حین تعامل با محتوای آنلاین بدنبال آن هستند پیدا می کنند. بازاریاب های دیجیتالی زیرک قادر خواهند بود تا ترافیک را با ویژگی های تجاری مطابقت دهند، بخش هایی را که خواستار رشد هستند شناسایی نمایند و با پیام های بسیار هدفمند به آنان خدمت رسانی کنند."– کریستوف پریمالت، مدیرعامل، GetApp

"2015 سال بازاریابی داده محور خواهد بود. طراحی، تبلیغات و رسانه های اجتماعی تماماً بر پیشبرد نتایج قابل سنجش با استفاده از ردیابی لبه برش و تجزیه و تحلیل ترافیک پیشگویانه تمرکز خواهند داشت. وب سایت ها به ازای افزایش ترافیک وب سایت، بیشتر بر بهینه سازی میزان تبدیل متمرکز خواهند بود." – الکس هاریس، مشاور بهینه سازی تبادل، AlexDesigns.com

برآورد 5: کندروها در نهایت پذیرا خواهند بود

"سازمان ها در نهایت به این حقیقت پی خواهند برد که رسانه های اجتماعی و بازاریابی موبایلی در حال حاضر دیگر یک پدیده به شمار نمی رود و یکپارچه سازی آن باید بطور صحیح از شروع کمپین بازاریابی یا اقدامات درونی انجام گیرد. آینده دیجیتال در اجتماعی شدن شرکت ها و طراحی موبایلی اتکا دارد!" – مل کارسون، موسس، Delightful Communications

" تاخیرکنندگان سنتی در فنآوری های نوین به پذیرش بازاریابی دیجیتالی روی آورده اند، بویژه تولیدکنندگان B2B. جستجو، موقعیت تبلیغات، و رسانه های اجتماعی به محصولات اساسی طرح های بازاریابی تولیدکنندگان تبدیل خواهد شد. مدیران تولیدی بیشتری پذیرای آنچه که در پنج سال گذشته از دست داده اند خواهند بود. تشکیل کمپین های چندپلتفرمی با افزایش فزاینده ویدئو های محتوایی غنی و آموزش پدیدار خواهد شد. در سمت لبه برش، کدهای QR، کمپین های ارسال متن، و اجرای اسپم (جدا از بازاریابی ایمیلی قانونی) قرار می گیرد."– راب فلر، معاون، Felber Public Relations & Marketing

برآورد 6: گوگل پلاس منقرض خواهد شد

"در 2015، این احتمال 50 درصدی وجود دارد که گوگل بطور کامل گوگل پلاس را از میان بردارد. تخصیص زمان زیاد برای سرمایه گذاری در این پلتفرم چندان به شرکت ها توصیه نمی شود". – راس هاگنس، موسس، Siege Media

نظر شما درباره تغییر بازاریابی دیجیتالی در 2015 چیست؟ برآورد خود را با بیان نظرات در ذیل به این فهرست بیافزایید. 

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو