shift

گوگل وب مستر تولز  [آشنایی مقدماتی]

گوگل وب مستر تولز [آشنایی مقدماتی]

عاطفه
دسته: ابزارها  تگ ها: چگونه در وب مستر تولز ثبت نام کنیم , وب مستر تولز چیست؟ , webmaster tools

 

Webmaster Tools یکی از سرویس‌های ویژه مدیران سایتها است که باهدف افزایش کیفیت سایتها با توجه به معیارهای شرکت گوگل است. این کار برای افزایش کیفیت نتایج مرتبط با عبارات جستجو طراحی‌شده است.

 

چگونه در وب مستر ثبت‌نام کنیم?


برای ثبت‌نام در وب مستر شما باید یک اکانت جیمیل داشته باشید و وارد اکانت خود شده باشید.
در مرحله بعد باید به این آدرس رفت  https://www.google.com/webmasters 
و روی دکمه sign in to webmaster tool را کلیک کرده و با کلیک بر روی دکمه add property سایت خود را اضافه کنیم
 
سپس به مرحله تائید هویت می‌رویم و به گوگل می‌فهمانید که شما صاحب این سایت هستید. یک فایل html را شما باید دانلود کنید و در پوشه اصلی سایت خود آپلود کنید؛ و با کلیک بر  لینکی که می‌دهد مطمئن می‌شود که شما صاحب سایت هستید.
 
پس از گذراندن این مراحل و کلیک بر روی لینک مربوط به سایت خود شما صفحه زیر را می‌بینید.

 

:و می‌توانید از این طریق سایت خود را مدیریت کرده و سطح آن را بهبود ببخشید. در ادامه به ذکر ویژگی‌های وب مستر می‌پردازیم.


dashboard
در این قسمت شما لیست سایت‌هایی که در وب مستر ثبت کرده‌اید را مشاهده می‌کنید
Messages
مدیرهای وب مستر تولز اگر خطایی رخ‌داده باشد از این طریق برای شما پیغام می‌فرستند
Search Appearance
این منو وضعیت سایت شما در جستجوها را نشان می‌دهد که شامل قسمت‌های زیر هست
   Sructured Data
   این بخش ساختار محتوایی وب‌سایت شمارا نشان می‌دهد     
   Data high lighter
   با تنظیم این گزینه دیده شدن سایت خود را در جستجوهای گوگل افزایش دهید. اگر وب‌سایت شما برخی از صفحات آن قالب یکسانی دارند اما محتوای متفاوتی دارند مثل مقالات و اخبار و ... و برای آنکه گوگل به‌اشتباه از این محتویات عبور نکند از
   Data Highlighter 
   استفاده می‌کنیم. با انتخاب این کزینه و زدن دکمه‌ start highlighter و انجام مراحل آن شما به گوگل کمک می‌کنید تا بتواند وب‌سایت شمارا بهتر بشناسد و بهتر نیز به جستجو گران بشناساند.
   Html improvement
   این قسمت یکی از اصلی‌ترین ابزارهای وب مستر است که اطلاعات و کدهای Html مشکل‌دار در سایت شمارا شناسایی می‌کند اشتباهاتی چون تگ‌های توضیحات تکراری، طولانی بودن یا کوتاه بودن و تکراری بودن تگ عنوان
   Sitelink
   لینک‌هایی هستند که در زمان نمایش نتایج جستجو در گوگل در زیر عنوان سایت شما قرارمی گیرد و اگر تمایلی به نشان دادن لینکی نیستید می‌توانید آن را از این بخش حذف نمایید.

   Accelerated Mobile Page
   جستجویی در جستجوگر گوگل روی موبایل‌های هوشمند انجام دهید، متوجه خواهید شد که برخی از صفحات، با سرعت بیشتری نسبت به قبل بارگذاری می‌شوند. دلیل این امر Accelerated Mobile Page است که سبب می‌شود اخبار و مقالات تا چهار برابر سریع‌تر بارگذاری شوند.
Search Traffic
وضعیت سایت در موتور جستجو، کلمات سرچ شده و سایت‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند.
این منو از منوهای زیر تشکیل‌شده است:

   Search Queries
   این قسمت کلمات کلیدی سرچ شده با مکان سایت شما در صفحات گوگل را نمایش می‌دهد.
   این قسمت از چند تا بخش مختلف تشکیل‌شده است که شامل قسمت‌های زیر می‌باشد.

   Queries
   نشان‌دهنده تعداد سرچ ها در بازه زمانی انتخاب‌شده  است.
   Impressions
    نشان‌دهنده اهمیت کلمه سرچ شده هرچقدر سایتهای بیشتری از کلمه کلیدی خاصی استفاده کنند میزان اهمیت آن کلمه بیشتر می‌شود
   Clicks
   تعداد کلیک‌هایی که روی لینک‌های شما در موتور جستجو شده است.
   CTR
   این درصد حاصل تقسیم تعداد کلیک‌ها بر Impressions آن کلمه هست هرچقدر این درصد به 100 نزدیک‌تر باشد نشان‌دهنده بهینه بودن اون کلمه است.
   Avg. position
   نشان‌دهنده متوسط رتبه لینک شما در نتایج جستجو.
   Likns to Your Site
   لینک‌های داده‌شده به سایت شمارا نمایش می‌دهد و با ذکر این‌که کدام صفحه با چه متنی لینک داده‌شده است.

   Internal Links
   لینک‌های داخلی وب‌سایت شمارا نمایش می‌دهد. لینک‌های داخلی مبدأ و مقصدشان صفحاتی از سایت خودتان است و تأثیر بهینه‌ای روی رتبه جستجوی شما دارد

   Manual Actions
   این قسمت حاوی خطاهای مثل پنالتی شدن و مشکلات اسپم شناختن سایت شما توسط گوگل را نشان می‌دهد. 
 
   International Targeting
   با استفاده از این گزینه می‌توانید تعریف کنید که برای این سایت چه زبان و کشوری هدف شما است.

   Mobile Usability
   ایرادات وب‌سایت شمارا در نسخه موبایل بررسی می‌کند


Google Index
این منو شامل اطلاعات صفحه و لینک‌های ثبت‌شده در نتایج موتور جستجو گوگل هست
   Index Status 
   تعداد کل صفحات ایندکس شده وب سایتتان را نمایش می‌دهد .
   Content Keywords
   در این صفحه لیستی از کلمات کلیدی سایت شما با تعداد تکرار آن‌ها و میزان اهمیت هر کلمه مشخص‌شده است.
   Blocked Resources
   اگر بخشی از سایت شما توسط گوگل Block  شده باشد از این قسمت میتوانید آنها را ببینید.
   Remove URLs
   در این قسمت شما قادر خواهید بود لینک‌های خراب خود را به‌سرعت از نتایج جستجو گوگل حذف کنید. 
Crawl
این قسمت از منوهای زیر تشکیل‌شده است.
   Crawl Errors

   هرگونه خطا در این قسمت به شکل مستقیم با رتبه سایت شما ارتباط دارد.

   Crawl Stats
   در این بخش گزارش فعالیت ربات گوگل برای سایت شما در طول 90 روز گذشته را مشاهده می‌کنید.

   Fetch as Google
   این قسمت مربوط به لینک‌هایی می‌شود که نیاز دارید به‌صورت دستی در نتایج گوگل ثبت شود و تا حدودی به‌سرعت ایندکس شدن آن کلمه در گوگل کمک می‌کند.

   robots.txt Tester
   این قسمت همان صفحه‌های بلوک شده در فایل robots.txt می‌باشد که در اینجا می‌توانید آن‌ها را ویرایش نمایید.

   Sitemaps
   یک قسمت حیاتی برای ایندکس شدن سریع صفحات شما.

   URL Parameters
   این قسمت مربوط به الگوبندی لینک‌های سایت شماست  .
   این قسمت به نحوه آدرس‌دهی سایت شما بستگی دارد  و بسته به نیاز و نوع سایت خود باید آن را تنظیم کنید . 
Security Issues
در این قسمت خطاها، ویروس‌های تگ‌های هک شده، XSS های پیداشده در صفحات سایت شما توسط گوگل به شما معرفی می‌شود.
Other resources
این بخش منابع برای بهینه کردن سایت شما معرفی می‌شود.  


 

موفق باشید.
 

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو