shift

استفاده بهینه از هشتگ (Hashtag) در اینستاگرام

استفاده بهینه از هشتگ (Hashtag) در اینستاگرام

محمد
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: بازاریابی , تبلیغات , اینستاگرام , هشتگ

 

آیا شما نیز تمایل دارید افراد بیشتری محتوای اینستاگرام شما را مشاهده نمایند؟ بهترین راه برای رسیدن به این هدف، استفاده بهینه از ابزاری به نام هشتگ می‌باشد. استفاده از هشتگ های درست و مناسب باعث می‌گردد که مردم به‌آسانی پست‌های اینستاگرام شما را پیدا کنند و میزان دسترسی‌شان به شما افزایش یابد. در این مقاله به چگونگی استفاده از هشتگ پی خواهید برد.

اهمیت هشتگ در اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی قدرتمند با بیش از 400 میلیون کاربر می‌باشد که تعداد 80 میلیون عکس و 3500 میلیارد لایک به‌طور متوسط در هر روز، آن را به یک عنصر باارزش تبدیل کرده است که می‌تواند رسانه اجتماعی را با بازاریابی ترکیب کند.
اما چگونه می‌توان مقداری از این 3500 میلیارد لایک در هر روز را برای کسب‌وکار خود به دست آورد؟
بسیار ساده است، استفاده از هشتگ ها. هشتگ بخش مهمی از استراتژی اینستاگرام می‌باشد که در اینجا برخی از روش‌های استفاده از آن‌ها در کسب‌وکار توضیح داده می‌شود.

1. توسعه حضور توسط موضوعات محبوب و داغ

هشتگ های محبوب، راه بسیار خوبی برای توسعه حضور و اطلاع‌رسانی یک برند در اینستاگرام هستند. برخی از هشتگ های محبوب که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، موارد زیر هستند:

  • #photooftheday: یک عکس از محیط و پیرامون شرکت خود انتخاب کنید و آن را به‌عنوان عکس روز به اشتراک بگذارید.
  • #selfie: یک عکس سلفی درحالی‌که شما در حال کار هستید (یا کارکنانتان در حال انجام کار هستند) بگیرید و آن عکس سلفی را در اینستاگرام تان به اشتراک بگذارید.

2. از الگوهای محبوب بهره بگیرید.

الگوها می‌توانند بسیار جالب باشند. اینستاگرام الگوهای متنوعی برای هشتگ ها دارد که می‌توانید در  پست‌هایتان استفاده نمایید. در اینجا چند نمونه از این الگوها آورده شده است:

  • #throwbackthursday: این هشتگ برای یادآوری گذشته به کار می‌رود. در هر پنجشنبه، به اشتراک‌گذاری عکس رویدادی خاص، می‌تواند یک راه عالی برای به خاطر آوردن رویدادی در مورد شرکت شما باشد.
  • #motivationalmonday: اضافه کردن برخی از نکات مثبت و جملات انگیزشی در دوشنبه‌ها می‌تواند مفید باشد. برای مثال نقل‌قول و یا درس‌های زندگی از زندگی حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارید.
  • #followfriday: عکس‌هایی را از دیگر کاربران به نمایش بگذارید و با این هشتگ، فالوورهایتان را به فالو کردن آن‌ها تشویق کنید. حتی شما ممکن است یک هشتگ followfriday# متقابل نیز از آن کاربران دریافت کنید. این روش، یک راه عالی برای تشکر از مشتریانتان نیز می‌باشد.

3. به اشتراک گذاشتن نقل‌قول الهام‌بخش

نقل‌قول، یک راه عالی برای به دست آوردن ارتباط و تعامل برای محتوای بصری در هر شبکه اجتماعی و به‌خصوص در اینستاگرام می‌باشد. برای ایجاد نقل‌قول تصویری جذاب و به اشتراک گذاشتن آن، از ابزارهای ویرایش تصویر مانند Canva استفاده کنید. در اینجا برخی از هشتگ هایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید آورده شده است:

  • #instaquote: از این هشتگ برای پست‌های نقل‌قول خود استفاده کنید. همچنین به‌منظور افزایش کیفیت پست‌هایتان، به پست‌های دیگری که از این هشتگ استفاده کرده‌اند نیز توجه داشته باشید.
  • #quoteoftheday: با استفاده از این هشتگ، می‌توانید کاربران زیادی را به صفحه اینستاگرام خود جذب نمایید. بهتر است که پست‌هایی که با این هشتگ منتشر می‌شوند، طبق برنامه‌ریزی و بر اساس تاریخ‌های مشخص و منظم صورت گیرند.

ترجیحاً نقل‌قول‌ها از نویسندگان، رهبران شرکت‌های موفق و بزرگ دنیا و یا از پست‌های وبلاگ خود که منعکس‌کننده نام تجاری، برند و هدف شما هستند، انتخاب شوند.

4. کاری را که در حال حاضر انجام می‌دهید، منتشر نمایید.

بیان آنچه که شما در حال حاضر انجام می‌دهید، یک راه عالی برای تازه و الهام‌بخش جلوه دادن صفحه اینستاگرام تان است. همچنین با ترکیب کسب‌وکارتان با مسائل جالب و سرگرم‌کننده این روش بهبود می‌یابد. به این منظور از این هشتگ ها استفاده نمایید:

  • #amreading: آیا شما اخیراً کتاب جالبی را در مورد حوزه کسب‌وکار خود خوانده‌اید؟ آیا آخرین کتاب پرفروش استفن کینگ را مطالعه کرده‌اید؟ این مطالب را به‌منظور شکل‌گیری و ایجاد ارتباط جدید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
  • #amwriting: اگر شما یک نویسنده هستید و یا نوشتن یک متن جدید برای شما ساده است، استفاده از این هشتگ به ایجاد علاقه برای خوانده شدن پست‌های بعدی‌تان کمک می‌کند.
  • #WIDN: (آنچه من الان انجام می‌دهم): نمایش واقعی خود به مخاطبان به هویت و شخصیت برندتان اضافه می‌کند. برای اشتراک‌گذاری آنچه که شما در حال انجام آن هستید، از این هشتگ استفاده نمایید (مانند استراحت، نوشیدن چای در پشت میز کار خود و یا قدم زدن در پارک نزدیک محل کار).

5. تحریک برای بازدید از وبلاگتان

از هشتگ های زیر جهت تحریک برای بازدید از پست جدید وبلاگتان بهره بگیرید:

  • #blogging: درحالی‌که شما در حال نوشتن یک پست جدید در وبلاگ هستید، یک عکس از کامپیوتر و صفحه‌کلید خود بگیرید و با استفاده از این هشتگ، این عکس را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.
  • #newblogpost: هنگامی‌که پست جدیدی را در وبلاگ و یا وب‌سایت خود منتشر می‌نمایید، عکس مربوط به آن پست را به همراه این هشتگ در صفحه اینستاگرام خود نیز درج کنید. با این روش تعداد بازدیدهای آن مطلب را افزایش می‌دهید.

تمام هشتگ های پیشنهادشده در بالا هشتگ های جهانی بوده ولی می‌توانید با کمی جست‌وجو از هشتگ های فارسی معادل آن‌ها نیز استفاده نمایید. هشتگ های دیگری را نیز بررسی کنید تا دریابید که کدام‌یک از آن‌ها برای کسب‌وکار شما و مخاطبان هدفتان مناسب‌تر هستند. توجه داشته باشید که پست‌ها و هشتگ ها باید با کسب‌وکار شما مرتبط باشند تا بتوانید تعامل درست و مناسبی را با مشتریان و مخاطبان خود برقرار نمایید.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو