shift

پاسخ به 4 سؤال معمول که در ذهن متقاضیان برای تبلیغات شکل می‌گیرد

پاسخ به 4 سؤال معمول که در ذهن متقاضیان برای تبلیغات شکل می‌گیرد

محمد
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: چرا باید تبلیغات انجام دهیم , نقش شبکه های اجتماعی در تبلیغات , چگونه رتبه سایت را در گوگل بالا ببریم , هزینه تبلیغات

 

به‌عنوان یک آژانس بازاریابی، روزانه با سؤالات متعددی از طرف شرکت‌های بزرگ و کوچک مواجه هستیم که شایع‌ترین سؤالاتی که مشتریان در ذهن دارند 4 مورد زیر می‌باشد که پاسخ آن‌ها نیز ذکر شده است:

سؤال اول: چرا باید صفحه رسمی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم؟

امروزه اگر برای کسب‌وکار خود از رسانه‌های اجتماعی استفاده نکنید ممکن است قدیمی و کهنه تلقی شوید. اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی بستری فراهم می‌نمایند تا مخاطبان به تحقیق در مورد برندها و کالاها و خدمات بپردازند و با انواع برندها آشنا شده و نظرات مصرف‌کنندگان کالاها و یا خدمات را جویا شوند و در نتیجه تعاملی مؤثر بین مشتریان و مخاطبان در تمام فرایندهای خرید (قبل، حین و بعد از خرید) شکل می‌گیرد که به انتخاب محصول بهتر و باکیفیت‌تر کمک خواهد کرد. در یک جمله؛ یک برند به یک صفحه شبکه اجتماعی نیاز دارد که خوب مدیریت شود، طراحی خلاقانه داشته باشد و توسط شخصی هدایت شود که علاوه بر تسلط بر شبکه‌های اجتماعی، دانش کافی به محصول یا خدمات برند موردنظر را داشته باشد. به‌طور خلاصه امروزه دیگر کسی برای انتخاب یک کالا از دوستان و آشنایان خود پرس‌وجو نمی‌کند، بلکه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند از نظرات مصرف‌کنندگان قبلی آن کالا بهره بگیرد.

سؤال دوم: آیا ما هم نیاز به تبلیغات داریم؟

تبلیغات بخش کلیدی قسمت بازاریابی بسیاری از برندها است، اما بستگی به این دارد که برندتان چه چیزی را و کجا می‌خواهد بفروشد. برای مثال: در مورد برخی از برندها که انحصاری بوده و رقیب جدی در بازار ندارند، صرف هزینه زیاد برای تبلیغات در مواردی که شناخته‌شده‌اند و مشتریان زیادی دارند، کاری بی‌فایده است. در مقابل برای برندی که نوپا و جدید است، تبلیغات در بازار هدفش می‌تواند برای شناساندن محصول و یا خدمتی که ارائه می‌دهد کمک نماید. در مورد شرکت‌هایی که بازاری کاملاً رقابتی دارند، تبلیغات آنلاین نه‌تنها کمک‌کننده، بلکه ضروری است. درنتیجه برای اغلب کسب‌وکارها بخش بزرگی از بودجه باید به تبلیغات در بازارهای هدف اختصاص یابد.

سؤال سوم: چه مقدار بودجه باید برای تبلیغات در نظر گرفته شود؟

با مشخص نمودن پاسخ سؤالات زیر، به‌سادگی می‌توان بودجه موردنیاز برای تبلیغات را تعیین کرد.

  • هدف از تبلیغات چیست و قصد دارید به چه جایگاهی در بازار رقابتی دست پیدا کنید؟
  • چه مقدار هزینه تبلیغات برای رسیدن به سهم حداکثری بازار لازم است؟
  • محصول و یا خدمتی که ارائه می‌دهید چیست؟
  • مخاطبان شما چه کسانی و یا چه قشری از جامعه هستند؟

سؤال چهارم: چگونه می‌توان رتبه خود را در نتایج گوگل بهبود داد؟

این خواسته و هدف بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها می‌باشد که در صفحه اول نتایج جست‌وجوی گوگل قرار گیرند. درست است که تمام ابزارهای بازاریابی و تبلیغات آنلاین برای بهبود فروش و یا برندسازی تأثیرگذار هستند، ولی تجربه شرکت‌های مختلف نشان می‌دهد که نرخ موفقیت فرایند فروش در مراجعه‌کنندگانی که از طریق جست‌وجوی گوگل وارد وب‌سایت موردنظر می‌شوند بالاتر است. به فرایند بهینه کردن وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو از جمله گوگل به‌اختصار SEO گفته می‌شود. بهینه کردن وب‌سایت برای جست‌وجوی گوگل یک فرایند تخصصی می‌باشد که تکنیک‌ها و روش‌های پیچیده و گوناگونی دارد و یکی از ابزارها و خدمات آژانس بازاریابی شیفت است.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو