shift

2 نکته برای افزایش نرخ اینباکس در ایمیل مارکتینگ

2 نکته برای افزایش نرخ اینباکس در ایمیل مارکتینگ

محمد
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: ایمیل مارکتینگ , چگونه نرخ اینباکس در ایمیل مارکتینگ را افزایش بدهیم , افزایش نرخ inbox , خرید لیست ایمیل , حد مجاز ایمیل های باکس

 

در ایمیل مارکتینگ، همه‌چیز به قابلیت ارسال به اینباکس مخاطبین بستگی دارد. این تنها راه برای دیده شدن، بازشدن و تعامل شما با مخاطبانتان است که افزایش حتی 1 درصدی آن می‌تواند تأثیر قابلیت توجهی در نرخ بازگشت سرمایه شما داشته باشد. اما رسیدن به قابلیت ارسال به اینباکس بالا به‌آسانی میسر نیست. یک ایمیل مارکتر را می‌توان به یک پستچی تشبیه کرد که خانه‌هایی که به آن‌ها رجوع می‌کند دارای یک سگ نگهبان (ISP) هستند که اگر ایمیل شما ناخواسته باشد یا آی پی شما ضعیف باشد این سگ به شما اجازه تحویل نخواهد داد و تنها مقدار کمی از ایمیل‌های شما به اینباکس خواهند رفت. بدین منظور برای افزایش نرخ اینباکس باید با یکسری تاکتیک‌ها آشنا شد که در ادامه توضیح داده خواهد گردید.

حدود مجاز ایمیل‌های بانس (bounce) را رعایت کنید.

اولین چیزی که در افزایش نرخ اینباکس مؤثر است، نرخ بانس شما می‌باشد. ایمیل‌های بانس می‌تواند 100 برابر آن چیزی که تصور می‌شوند خطرناک باشند. برای درک بیشتر این موضوع به تعریف "هارد بانس" و "سافت بانس" می‌پردازیم:

سافت بانس: این مسئله موقتی بوده که به دلیل  در دسترس نبودن سرور ایمیل گیرنده و یا پر بودن اینباکس گیرنده رخ می‌دهد. ایمیل‌هایی که 10 بار به‌صورت پیوسته دچار این مسئله شوند برای کاهش ریسک ارسال به اینباکس باید از لیست‌های ایمیل حذف گردند.

هارد بانس: اثر منفی هارد بانس به‌مراتب بیشتر از اثر سافت بانس است که به دلیل منقضی شدن، مسدود شدن و یا ناموجود بودن آدرس ایمیل رخ می‌دهد. هرچقدر میزان هارد بانس کمتر باشد، بهتر است. سرویس‌های گیرنده ایمیل مانند یاهو و جیمیل و ... نرخ هارد بانس کم را ترجیح می‌دهند که نشان‌دهنده به‌روز بودن و توجه شما به لیست ایمیل‌هایتان می‌باشد. علاوه بر این، نرخ هاردبانس بالا احتمال وجود "ایمیل‌های دام" (spam trap) را در لیست ایمیل شما افزایش می‌دهد. ایمیل‌های دام توسط خود سرویس‌دهندگان ایمیل برای شناسایی اسپمرها تولید و پخش می‌شوند. ارسال ایمیل به یک ایمیل دام بسیار خطرناک بوده و سریعاً توسط سرویس‌دهندگان ایمیل شناسایی‌شده و آی‌پی‌های فرستنده ایمیل مسدود گردیده و نهایتاً ایمیل‌ها ارسال نشده و نرخ اینباکس به‌شدت کاهش می‌یابد.

بنابراین برای بهبود مشکل بانس ایمیل‌ها و مواجه نشدن با آن راهکارهای زیر ارائه می‌شود:

مدیریت سافت بانس ها: همان‌طور که در بالا اشاره شد، خطرات ناشی از سافت بانس به‌مراتب کمتر ازهارد بانس بوده، به‌گونه‌ای که 10 بار مواجهه با سافت بانس معادل 1 بار مواجهه با هارد بانس است و درنتیجه پیشنهاد می‌گردد درصورتی‌که ایمیلی 10 بار پشت سرهم دچار مشکل سافت بانس شد، از لیست ایمیل‌هایتان حذف شود.

مدیریت هارد بانس ها: زمانی که مشاهده گردید ایمیلی با مشکل هارد بانس مواجه شده است، سریعاً آن را از لیست ایمیلتان حذف کنید. بهترین راهکار مواجهه نشدن با مشکل هارد بانس و درنتیجه افزایش نرخ اینباکس، ولید سازی لیست ایمیل می‌باشد. ولید سازی ایمیل فرایند بسیار پیچیده‌ای است که  شرکت‌های انگشت‌شماری در دنیا این سرویس را ارائه می‌دهند. یکی از باکیفیت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین این سرویس‌دهندگان، شرکت ایرانی "ولیدز" (valids.ir) است که سال‌هاست این سرویس را در سطح جهانی ارائه می‌دهد و افتخاری برای کشور عزیزمان می‌باشد.

هرگز لیست ایمیل خریداری نکنید:

اگر شما سال‌هاست که ایمیل مارکتینگ انجام می‌دهید یا اینکه تازه‌وارد این حوزه شده‌اید، خریدن و داشتن یک دیتابیس دارای تعداد ایمیل زیاد، در وهله اول جذاب به نظر می‌رسد ولی اثر منفی قابل‌توجهی بر نرخ اینباکس شما خواهد داشت که در زیر 4 دلیل عمده آن ذکر می‌شود:

ایمیل‌های ناخواسته: درصورتی‌که دریافت‌کنندگان ایمیل‌های شما تاکنون ایمیلی از شما دریافت نکرده باشند، ایمیل‌های شما خیلی شبیه به ایمیل‌های اسپم خواهد بود. هنگامی‌که دریافت‌کننده ایمیل، ایمیل شمارا به‌عنوان یک اسپم گزارش می‌دهد، سرویس‌دهندگان ایمیل به شما مشکوک شده و اعتبارتان کاهش می‌یابد. هنگامی‌که دریافت‌کنندگان زیادی شمارا به‌عنوان اسپم گزارش دهند، آی‌پی‌های شما مسدود خواهد شد و در لیست سیاه قرار خواهید گرفت. بنابراین برای عدم رویارویی با این مشکل، تنها برای کسانی ایمیل بفرستید که قبلاً به‌نوعی از شما درخواست دریافت ایمیل داشته‌اند یا با ایمیل آن‌ها در ارتباط بوده‌اید.

کیفیت لیست ایمیل: هرگز به کیفیت لیست ایمیلی که خریداری کرده‌اید اعتماد نکنید، زیرا ممکن است قدیمی بوده و یا دارای فرمت غلط، بانس، ایمیل‌های دام و غیره باشد.

نرخ گزارش اسپم: شرکت‌های سرویس‌دهنده ارسال ایمیل انبوه، یک آستانه مجاز برای نرخ گزارش اسپم دارند و درصورتی‌که نرخ گزارش اسپم برای ایمیل‌های ارسالی شما از این مقدار بیشتر باشد، قرارداد شما با شرکت ارسال‌کننده ایمیل فسخ خواهد گردید. حد مجاز معمول نرخ گزارش اسپم 0.2 درصد بوده و درصورتی‌که شما این حد مجاز را رعایت نکنید، شرکت ارسال‌کننده ایمیل جهت جلوگیری از مسدود شدن آی‌پی‌های خود، اشتراک شمارا باطل خواهد کرد.

تعامل اندک: مطمئناً، ایمیل‌های موجود در لیست‌های خریداری‌شده، علاقه‌مندی چندانی به دریافت ایمیل از جانب شما ندارند که این خود عامل ضعیف بودن تعامل شما با این مخاطبین می‌باشد.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو