shift

13 روش برای افزایش بازدهی کمپین های تبلیغاتی ایمیلی

13 روش برای افزایش بازدهی کمپین های تبلیغاتی ایمیلی

محمد
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: ایمیل مارکتینگ , روش های افزایش بازدهی تبلیغات ایمیلی , اهمیت نرخ کلیک , صفحه فرود در ایمیل , بازاریابی ایمیلی

 

امروزه ایمیل مارکتینگ به یکی از بزرگ‌ترین ابزارهای بازاریابی تبدیل‌شده است. شرکت‌هایی که از ایمیل مارکتینگ به‌منظور بازاریابی استفاده می‌کنند، به دنبال افزایش ترافیک وب‌سایت و عضویت در سایت به‌دست‌آمده از کلیک‌های بر روی ایمیل هستند و اینجاست که اهمیت نرخ کلیک یا CTR یا click through rates در ایمیل اهمیت پیدا می‌کند. علاوه بر نرخ کلیک، فاکتور دیگری که شرکت‌ها در ایمیل مارکتینگ به آن توجه زیادی دارند، خوانده شدن ایمیل‌ها یا Reading می‌باشد. منظور از نرخ خوانده شدن ایمیل‌ها همان نرخ باز شدن ایمیل یا Open Rate نیست بلکه هدف از خوانده شدن ایمیل یعنی اینکه مخاطب علاوه بر اینکه ایمیل را باز می‌کند، قسمت عمده‌ای از ایمیل را خوانده و موردتوجه خود قرار می‌دهد. روش‌هایی برای اندازه‌گیری و یا بهبود کمپین‌های ایمیل مارکتینگ وجود دارد که 13 مورد مهم و کارای آن‌ها در زیر شرح داده می‌شود:

  • تمام ایمیل‌های کمپین‌ها باید مستقیماً با مشخصات برند شما مانند رنگ، فونت، طرح، روش‌های طراحی و ویژگی‌های بصری مطابقت داشته باشد.
  • یک سابجکت (موضوع) قدرتمند برای ایمیل خود انتخاب کنید. سابجکت ایمیل مشخص می کند که آیا مخاطب، ایمیل شما را بازخواهد کرد یا نه. بنابراین مطمئن شوید که سابجکتی که انتخاب می‌کنید علاوه بر اینکه جذابیت لازم را داشته باشد، شایستگی برند و کمپین شما هم داراست.
  • هرگز سابجکت و هدر (Header) ایمیل را دقیقاً مثل هم انتخاب نکنید. علی‌رغم اینکه سابجکت و هدر ایمیل باید باهم مرتبط باشند، ولی از ترکیب و یا تکراری بودن آن‌ها باهم خودداری نمایید وگرنه قسمتی از خوانندگان خود را به دلیل اشتباه "تکرار مطلب" از دست خواهید داد.
  • از استفاده کردن از جملات طولانی و رنگارنگ پرهیز کنید. ایمیل اصولاً باید خلاصه و مفید باشد تا مخاطب بتواند بدون اتلاف وقت آن را مطالعه نماید. همچنین متن ایمیل باید به زبان ساده ولی گویا نوشته شود تا مخاطب را تا حد امکان جذب خود کند.
  • سعی کنید متن ایمیل از 250 کلمه بیشتر نباشد. اگر ایمیل شما به‌گونه‌ای بود که نیاز است بیشتر از 250 کلمه در متن آن استفاده کنید، متن‌های کامل را در یک فایل PDF همراه با ایمیل ارسال کنید یا قسمت "اطلاعات بیشتر" با لینک صفحه فرود را در متن ایمیل قرار دهید.
  • اگر می‌خواهید رویداد خاصی را در ایمیل ارسالی اطلاع‌رسانی کنید، ایمیل را طوری طراحی نمایید که هر جزء خاص در یک خط مجزا و مستقل قرار گیرد. برای مثال:

          مکان برگزاری: تهران، خیابان ولیعصر، ...
          تاریخ برگزاری: 15 اردیبهشت سال ...
          ساعت برگزاری: 15 الی ...

  • بهتر است که در صفحه فرود مربوط به کمپین، برای ارائه اطلاعات و جزئیات، به‌جای عکس یا متن، از ویدئو استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که زمان یک ویدئو مناسب بین 1 الی 5 دقیقه است.
  • از فونت‌های خوشنویسی و خطاطی، اگرچه ممکن است باعث زیباتر شدن ایمیل شود به دلیل خوانا نبودن و اذیت شدن مخاطب استفاده نکنید. حتی‌الامکان سعی نمایید از فونت‌های معمول مانند  Times, Tahoma, Arialاستفاده شود.
  • علی‌رغم اینکه تنوع در متن ایمیل مهم می‌باشد، سعی کنید به‌ندرت از چاشنی‌های فونت مانند بُلد کردن (bold)، ایتالیک کردن (italicize) و خط کشیدن زیر متن (underline) برای مهم نشان دادن قسمتی از متن استفاده نمایید.
  • قسمت‌های لینک دار یا به‌اصطلاح هایپرلینک (Hyperlinks) به‌منظور سهولت در تشخیص باید رنگی متفاوت‌تر از رنگ سایر متن‌ها دارا باشند.
  • از یک تیم طراحی خوب و خلاق جهت طراحی منحصربه‌فرد جزئیات ایمیل ازجمله هدر، عکس‌ها و ... بهره بگیرید.
  • ایمیلی را ارسال نکنید مگر در صورت ضرورت. یکی از اشتباهات رایج ایمیل مارکترها ارسال متعدد ایمیل‌ها با فاصله زمانی کوتاه از همدیگر است. سعی کنید چندین ایمیل را در صورت مرتبط بودن محتوای آن‌ها با هم ادغام کرده و در یک ایمیل در بهترین زمان ممکن ارسال نمایید. در غیر این صورت با تعداد زیادی لغو عضویت روبرو خواهید شد.
  • دکمه "کلیک کنید" را بزرگ، Bold و رنگی طراحی کنید و سعی نمایید نوشته داخل این دکمه بیشتر از یک سطر نشود.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو