shift

8 نوع ایمیل برای تقویت ارتباط با مشتریان

8 نوع ایمیل برای تقویت ارتباط با مشتریان

محمد
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: ایمیل مارکتینگ , انواع ایمیل برای ارتباط با مشتری , ایمیل تایید , ایمیل یادآوری , ایمیل یادگیری

 

ایمیل مارکتینگ ابزاری است که اگر به‌صورت صحیح استفاده شود دارای قدرت به خصوصی می‌باشد. برعکس، زمانی که به‌صورت نادرست مورد استفاده قرار گیرد، نه‌تنها باعث ایجاد اذیت و آزار مشتریان می‌شود، بلکه باعث لغو عضویت و تگ شدن ایمیل‌ها به عنوان اسپم توسط مشتریان و درنتیجه از دست دادن آن‌ها و کاهش میزان فروش می‌گردد.
در این مقاله 8 نوع ایمیلی که جهت برقراری ارتباط بیشتر با مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد معرفی می‌شود.

ایمیل "خوشامدگویی"

این نوع ایمیل احتمالاً اولین ایمیلی است که به مشتریان ارسال می‌گردد، پس آن را مهم بشمارید. اولویت اصلی در بازاریابی، اولین احساس مشتری است و کل ارتباط درازمدت مشتری با برند شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ایمیل خوشامدگویی باید کوتاه، شخصی‌سازی‌شده و انگیزشی بوده و دارای مفاهیمی مانند "برای ما مهم هستید" باشد. برای مثال ایمیل خوشامدگویی که برای مشتری ارسال می‌گردد حاوی کد تخفیفی نیز باشد.

ایمیل "تأیید"

بزرگ‌ترین نگرانی یا شکایت مشتری زمانی است که پس‌ازاینکه سفارشی را انجام می‌دهد، هیچ اطلاع‌رسانی تأییدیه و یا ایمیلی دریافت نمی‌کند. ولی باید دید که دلیل این نگرانی چیست؟ هنگامی که مشتری هزینه‌ای را پرداخت می‌کند یا محصولی را خریداری می‌نماید و ایمیلی را به عنوان رسید دریافت نمی‌کند، احساس بدی مانند از دست دادن پول به او دست می‌دهد. ایمیل تأیید، سندی برای مشتریان است و به اطمینان آن‌ها به برند شما کمک می‌کند. علاوه بر این، هر مشتری دوست دارد در صورت نیاز بتواند سفارش اولیه‌ای که انجام داده است را لغو نماید یا تغییر دهد.

ایمیل‌های "پاداش" یا "جایزه"

اگر شما دارای مجموعه‌ای از مشتریان هستید که به صورت مستقیم با برند شما در ارتباط هستند، به آن‌ها پاداش دهید. درصورتی‌که آن‌ها برای دریافت خبرنامه یا در صفحهات شبکه‌های اجتماعی شما عضو شده و یا محصولی را از شما خریداری نموده‌اند، به‌وسیله پاداش‌ها و جایزه‌های مختلف سعی کنید که ارتباط مستحکم‌تری با آن‌ها برقرار کنید. برای مثال: یک کد تخفیف یا یک هدیه رایگان. ایمیل‌های پاداش به دلیل اینکه باعث می شود که مشتری تشویق به اشتراک‌گذاری برند شما گردد دارای قدرت بالایی هستند که به‌نوبه خود، مشتریان بالقوه شما را افزایش می‌دهد.

ایمیل‌های "آیا کار شما انجام شد؟"

این نوع ایمیل به شما در بازگرداندن مشتریانی که به وب‌سایت شما مراجعه و محصولات یا خدماتی را به لیست علاقه‌مندی یا سبد خرید اضافه کرده‌اند ولی به دلایلی فرایند خرید را تکمیل ننموده‌اند کمک می‌کند. برای مثال یک مشتری از وب‌سایت شما بازدید و سه محصول را برای خرید انتخاب می‌نماید ولی از وب‌سایت شما خارج می‌شود، شما برای بازگرداندن این مشتری یک ایمیل حاوی محصولات انتخاب‌شده او و یک دکمه پرداخت آسان و یک پیشنهاد ویژه ارسال می‌کنید. این ایمیل به شما در بازگرداندن مشتری که از وب‌سایت شما خارج شده است کمک می‌نماید. این نوع ایمیل باید حاوی "کد تخفیف" و یا یک پیشنهاد ویژه مانند "تحویل رایگان" ولی مدت‌دار جهت تشویق مشتری باشد.

ایمیل "چطور بود؟" یا "پیگیری"

این ایمیل زمانی به کار می‌رود که یک مشتری به‌تازگی یک محصول یا سرویس شما را خریداری کرده است. یک ایمیل پیگیری محترمانه آسان‌ترین راه برای القای این حس به مشتری است که شما به چیزی فراتر از فروش فکر می‌کنید و مشتری برای شما مهم‌تر است. از مشتری بخواهید که به شما بازخورد دهد و یا هر مشکلی که در ارتباط با محصول خریداری‌شده پیش‌آمده است را با شما در میان بگذارد و اگر محصول به‌گونه‌ای است که به طور مکرر خریداری شده یا سرویسی است که بیش از یک‌بار در سال سفارش داده می شود، ارسال ایمیل یادآوری را نیز در نظر داشته باشید که در قسمت زیر توضیح داده خواهد شد.

ایمیل "یادآوری"

هیچ‌چیزی برای مشتری بیشتر از "رد شدن مهلت سفارش" باعث ناراحتی نمی‌گردد. ارسال ایمیل یادآوری بسیار آسان است و می‌تواند به ‌صورت خودکار به لیستی از مشتریان که به‌طور مکرر محصولی را خریداری یا سرویسی را تمدید می‌کنند ارسال شود تا فراموشی مشتری باعث از دست دادن فروش شما نگردد. علاوه بر این، ایمیل یادآوری باعث می‌شود که برند شما اصطلاحاً همیشه جلوی چشم مشتری شما باشد و این قضیه زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما دارای رقبای زیادی نیز باشید.
ایمیل "تشکر": چه زمانی که مخاطبتان در وب‌سایت شما ثبت‌نام می‌کند یا در خبرنامه عضو می‌شود و چه زمانی که محصولی را خریداری می‌نماید، یک ایمیل ساده و خودکار "تشکر" می‌تواند تأثیر زیادی بر فروش و برند شما داشته باشد.

ایمیل "در دسترس نبودن"

هیچ‌کس هر 7 روز هفته و 24 ساعت در دسترس نیست، بنابراین یک ایمیل خودکار که به مشتریان بازگو کند که چه زمانی در دسترس خواهید بود و اطلاعات تماس حاوی ایمیل، تلفن، وب‌سایت و ساعات کاری را ذکر کند، راهی آسان برای القای این مفهوم که "شما به فکر مشتریانتان هستید، حتی زمانی که در دسترس نیستید" است.

 

رضا
۱۳۹۵-۰۳-۲۲

سپاس اما چطوری ایمیل بفرستیم؟

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو