shift

8 روش علمی موثر در ایمیل مارکتینگ

8 روش علمی موثر در ایمیل مارکتینگ

شیفت
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: ایمیل مارکتینگ , روشهای موثر در ایمیل مارکتینگ , عنوان مناسب ایمیل , استراتژی ارسال ایمیل , قالب ایمیل , بهترین زمان ارسال ایمیل

 

اینباکس یک کاربر معمولی پر است از پیامهای تبلیغاتی، عناوین ایمیل رقابتی و انبوهی از ایمیلها که به دنبال توجه کاربر هستن.در کل جهان روزانه بیش از ۱۴۴ میلیارد ایمیل ارسال میشود اما هنوز ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین بسترهای تجارت است.

با تمام این توضیحات چطور میتوانیم خودمان را از این آشفته بازار جدا کنیم و دیده شویم؟

 

1. ایمیل را بدون نام دریافت کننده شخصی سازی کنید

 " ] نام دریافت کننده [ عزیز " را کنار بگذارید.

خوش آمدگویی شخصی سازی شده انطور همه که به نظر میرسد تاثیر گذار نیست. در واقع تحقیقاتنشان میدهد که این نوع شخصی سازی حتی میتواند مضر باشد.

یکی از مهمترین بخش های ایمیل مارکتینگ رابطه با مشتری است.آیا آنها به شما اعتماد دارند؟ یا حتی شما را میشناسند؟ وقتی کسی اصطلاحاً "خیلی زود پسر خاله میشود" میتواند تاثیر منفی روی کاربر داشته باشد.صمیمیت باید به دست بیاید و ر ایمیل مثل دنیای واقعی شکل نمیگیرد.برای مثال این ایمیل ا آمازون را در نظر بگیرید که من را به اسم کوچک صداکرده:

 

2. عناوین ایمیل کوتاه یا بلند

وقتی به نوشتن عنوان ایمیل فوق العاده میرسیم بهنظر میرسد که فقط۱ منطقه برای دوری کردن داریم.عناوین بین ۶۰ تا ۷۰ کاراکتر.بازاریابان به این بخش " منطقه ی مرگ " میگویند.بر اساس تحقیقاتی که روی بیش از ۹۰۰ میلیون ایمیل انجام ش، در ایمیلهایی با عنوان بین ۶۰ تا ۷۰ کاراکتر ، اصلاً رشد کلیکی وجود ندارد.بهترین نتیجه از ایمیلهایی با بیش از ۷۰ کارکتر گرفته شد ،البته عناوین ۴۹ کاراکتری هم خوب عمل کردند.ضمن اینکه عناوین ایمیل زیر ۱۰ کاراکتری نرخ باز شدن ۵۸% داشتند.

 

3. ۸ عصر تا نیمه شب بهترین زمان برای ارسال است

 با وجود اینکه بسیاری از ایمیلهای با کیفیت در ط.ل زمان کاری ایجاد میشود ، اما بهترین ها ۹ صبح تا ۵ عصر ارسال نمیشوند.بهترین استراتژی ارسال ایمیل در شب است.در تحقیقات سال ۲۰۱۲ مشخص شد که بهترین زمان ، با بالاترین نرخ باز شدن ساعت ۸ شب بود(۲۲%)  ضمن اینکه بهترین کلیک و فروش را نیز به دست آورد.

چارت بالا نشان میدهد که ساعت ۸ تا نیمه شب کمترین ارسالها را به خودشان اختصاص داده اند.نکته اینجاست که از ارسالهای نیمه شب برای از میان به در کردن بقیه استفاده کنید.زمان مناسب ارسال ایمیل به عواملی مثل رفتار مشتری ، شلوغ بودن اینباکس و زمان ارسال دیگران دارد.

شلوغ بودن اینباکس و زمانبندی بازاریابان اینبکس، دو روی یک سکه هستند .اگر ایمیل شما زمانی ارسال شود که دیگران هم ایمیل ارسال کرده اند، شانس کمتری برای باز شدن خواهد داشت.پس زمانی ارسال کنید که دیگران هنوز مشغول هستند. بهترین زمان برای مشتریان شما صرفاً از طریق امتخان مشخص میشود.رفتار آنها را بشناسید و اینکه چه زمانی ایمیل را باز میکنند.

 

4. بهترین محتوا ، محتوای مجانی است: چیزی را رایگان بدهید

مشتریان عاشق یک غذای مجانی یا یک قالب ایمیل رایگان هستند.

در آزمایشی که روی ۶،۳۰۰ عضو لیست ایمیل Bluewire Media انجام شد ، تلاش کردند تا ببینید چه عاملی باعث بیشترین میزان باز کردن و کلیک میشود.بهترین نتیجه از قالب و ازاهای رایگان به دست آمد.دقیقاً چیزی که خوانندگان ایمیل به آن احتیاج داشتند.ایمیل زیر مثال مناسبی است.

بسیاری از مشتریان میپرسند " خب این چه سودی برای من دارد؟" زمانی ک صحبت از منابع رایگان پیش می آید.template ها و ابزارها نتیجه ی بهتری از کتابهای رایگان، مصاحبه با افراد حرفهای و آلبومهای عکس به دست می آورند.البته باید روی لیست خودتان هم آزمایش کنید اما این نتایج هم با تحقیقات به دست آمده اند.

 

5. حدود ۴۷% ایمیلهای باز شده از طریق موبایل بوده اند

اگر ازطریق ایمیل مارکتیگ ماهیانه ۱۰ میلیون تومان در آمد دارید ، اگر ایمیل درون موبایل نمایش درستی نداشته باشد میتواند با کاهش ۴،۷۰۰،۰۰۰ در آمد شود.

طراحی را  responsive انجام دهید و مطمن شوید که ایمیل در هه جا درست نمایش داده میشود.در زیر چند نکته برای طراحی مناسب ایمیل را بیان می کنیم:

  • برای باز شدن مناسب ایمیل در موبایل از طراحی یک ستونه استفاده کنید
  • برای بهتر دیده شدن ایمیل در گوشی های هوشمند اندازه ی آن را افزایش دهید
  • دعوت به عمل را واضح و آسان برای ضربه زدن طراحی کنید و ترجیحاً در نیمه ی بالایی ایمیل قرار دهید

 

6. ایمیل هنوز بر فیسبوک و توئیتر برتری دارد

شاید شبکه های اجتماعی در ابتدای کار خود باشند اما هنوز ایمیل پادشاه تاثیر اجتماعی در اینباکس است.بر طبق تحقیقات Social Twist که بیش از ۱۸ ماه طول کشیده.social Twist 119 کمپانی ارجاع دهنده را در طول ۱۸ ماه تحت نظر قرار دادند.نتایج نشان داد که ایمیل مزیت عظیمی را برای جذب مشتری نسبت به فیسبوک و توئیتر نشان داد.از ۳۰۰،۰۰۰ نفری که تبدیل به مشتری شدند تنها ۲۲ ۵ متعلق به فیسبوک و تویئیتر بود.

آمار ایمیل تقریباً دو برابر بود!

 

7. ایمیلها را در آخر هفته ارسال کنید

این کار به اندازه ی ارسال ۸ شب سخت نیست اما ارسالهایی که در آخرهفته ارسال شد رقبای خودشان را پست سر گذاشتند.

تعداد ایمیلهای ارسای در آخر هفت ها پایین است.دقیقاً مثل ایمیلهای ارسال شده در عصر که میتواند به دیده شدن ایمیلها کمک بیشتری کنید.

 

8. گروهی از مشترکین غیرفعال را دوباره درگیر کنید

لیست ایمیل پرتعدادی دارید؟ خب این عالی است.تنها مشکل اینجا است که یک سوم آنها غیر فعال هستن.

تحقیقات نشان میدهد که متوسط غیر فعال بودن مشترکین ۶۳% است.به این معنا که وقتی کسی عضو میشود امکان عدم پیگیری بالایی دارد.شرکتListrak   مدت زمان ۹۰ روز را بازه ای در نظر میگیرند که فصت دارید تا مشترک را به هوادار تبدیل کنید(که نیاز به برنامه ریزی دارد)

در زیر ایمیل کمپین درگیر کردن دوباره ی کاربر را میبینید که Digg اخیراً ارسال کرده.عنوان خیلی جذاب بود " این یک ایمیل از سال ۲۰۰۶ نیست " و متن ایمیل توضیح مناسبی داد.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو