shift

شش مزیت بازاریابی اینترنتی

شش مزیت بازاریابی اینترنتی

شیفت
دسته: بازاریابی و تبلیغات  تگ ها: بازاریابی اینترنتی , مزیت بازاریابی اینترنتی , رسانه های اجتماعی , بازاریابی محصولات , شبکه های اجتماعی

 

بازاریابی اینترنتی به این دلیل اهمیت می یابد که با شیوه اتخاذ تصمیمات خرید مصرف کنندگان هماهنگ است. مطالعات تحلیل گرانی همچون گارتنر نشان می دهد که تعداد روبه رشدی از مصرف کنندگان از رسانه های اجتماعی و تحقیق در اینترنت همراه برای اجرای پژوهش های اولیه محصول و قیمت پیش از تصمیم گیری نهایی بهره می گیرند. بازاریابی اینترنتی ایجاد ارتباط با مشتریان کنونی و بالقوه را از طریق ارتباطات شخصی شده منظم و کم هزینه میسر می سازد، که این امر نمایانگر گذر از بازاریابی انبوه است.

سهولت دسترسی

بازاریابی اینترنتی شما را قادر می سازد تا کسب و کار خود را بطور مستمر و بدون نگرانی از ساعات کاری فروشگاه یا پرداخت اضافه کاری کارکنان، فعال نگاه دارید. عرضه محصولات در اینترنت برای مشتریان نیز سهل الوصول و مناسب است. آنان می توانند فروشگاه آنلاین شما را در هر زمان مورد جستجو قرار دهند و سفارشات خود را در هر زمان که برایشان مطلوب است ثبت نمایند.

رسایی

شما از طریق بازاریابی در اینترنت می توانید بر موانع فاصله غلبه نمایید. فروش کالاها در هر بخش کشور بدون راه اندازی بازارهای محلی امکانپذیر است که این امر بازار هدف شما را گسترش می دهد. همچنین، شما می توانید کسب و کار صادرات را بدون ایجاد شبکه توزیع در کشورهای مختلف اجرا نمایید. در عین حال، اگر خواستار فروش در سطح بین المللی می باشید، باید از خدمات بومی سازی برای اطمینان از تناسب محصولات خود با بازارهای محلی و تبعیت از قوانین و مقررات تجارت محلی بهره بگیرید. خدمات بومی سازی، انتقال و اصلاح محصول برای بازتاب تقاوت های بازار محلی را شامل می شود.

هزینه

بازاریابی محصولات در اینترنت هزینه کمتری را در مقایسه با بازاریابی از طریق مجاری فروش فیزیکی به همراه دارد. هزینه های تکرار شونده اجاره املاک و تعمیر و نگهداری وجود ندارد. شما ملزم به خرید موجودی برای عرضه در فروشگاه نمی باشید و می توانید موجودی را همراستا با تقاضا سفارش دهید که این امر هزینه های انبارداری را کاهش می دهد.

شخصی سازی

بازاریابی اینترنتی، شخصی سازی عرضه به مشتریان را از طریق ایجاد پروفایل تاریخچه خرید و اولویت های آنان میسر می سازد. با پیگیری صفحات وب و اطلاعات محصولی که توسط مشتریان بالقوه بازدید می شود می توان عرضه هدفمندی را مشتمل بر علائق آنان ارائه نمود. اطلاعات حاصل از پیگیری بازدیدهای وب سایت، داده هایی را برای طرحریزی کمپین های فروش متقاطع نیز ارائه می دهد، به نحوی که می توان ارزش فروش هر مشتری را افزایش داد.

روابط

اینترنت سکوی مهمی را برای ایجاد ارتباط با مشتریان و افزایش میزان بازیابی مشتری فراهم می سازد. هنگامی که مشتری محصولی را از فروشگاه آنلاین شما خریداری می کند، می توانید با ارسال ایمیل پیگیری در تائید تراکنش و ابراز تشکر از مشتری، ارتباط را آغاز نمایید. ارسال ایمیل های منظم با عرضه محصولات خاص و شخصی شده در تثبیت این ارتباط سودمند است. همچنین، شما می توانید مشتریان را به ارائه نظر درباره محصول در وب سایت خود دعوت نمایید که این امر در ایجاد حس مشترک موثر است.

اجتماع

بازاریابی اینترنتی شما را در بهره گیری از مزیت اهمیت روبه رشد رسانه های اجتماعی یاری می رساند. مقاله ای در وب سایت آموزش مدیران اجرایی مدرسه کسب و کار هاروارد بیانگر ارتباط میان شبکه بندی اجتماعی و رشد سود آنلاین می باشد. بر مبنای این مقاله، گروهی از مصرف کنندگان که با جدیت بر تاثیر شبکه های اجتماعی اشاره داشتند افزایش فروش حدود 5 درصد را ایجاد نمودند. از این تاثیر می توان بواسطه بکارگیری ابزار شبکه بندی اجتماعی در کمپین های بازاریابی اینترنتی بهره جست.

نظر خود را بنویسید...
ارسال نظر
لغو